Bakalářská práce se zabývá rasovými a etnickými předsudky mládeže, která žije v dětském domově.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the racial and ethnic prejudices of the youth living in orp-phanges. In the theoretical part, I deal with the period of adolescence, the origin and deve-lopment of prejudices, explain the basic concepts of ethnicity, racism, discrimination, cul-ture, multicultural education, intercultural education. The practical part examines the sub-jective experience of youth from the Children's Home with racial prejudices using semi-structured interviws.
Bakalářská práce se zabývá rasovými a etnickými předsudky mládeže, která žije v dětském domově.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the racial and ethnic prejudices of the youth living in orp-phanges. In the theoretical part, I deal with the period of adolescence, the origin and deve-lopment of prejudices, explain the basic concepts of ethnicity, racism, discrimination, cul-ture, multicultural education, intercultural education. The practical part examines the sub-jective experience of youth from the Children's Home with racial prejudices using semi-structured interviws.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzniku předsudků, sociálně psychologické charakteristiky mládeže a života v dětském domově.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzniku předsudků, sociálně psychologické charakteristiky mládeže a života v dětském domově.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. Dětsví a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
ŠVAŘÍČEK Roman, Klára Šeďová a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
HLADÍK Jakub. Multikulturní výchova. Zlín: UTB Zlín, 2006. ISBN 80-7318-424-9.
BALVÍN Jaroslav. Pedagogika, andragogie multikultura. Praha: Hnutí R v nakladatelství Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
PACNEROVÁ Helena a kol. Standarty kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivní výchovné péče. Praha: Národní ústav, 2015. ISBN 978-80-7481-138-8.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. Dětsví a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
ŠVAŘÍČEK Roman, Klára Šeďová a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
HLADÍK Jakub. Multikulturní výchova. Zlín: UTB Zlín, 2006. ISBN 80-7318-424-9.
BALVÍN Jaroslav. Pedagogika, andragogie multikultura. Praha: Hnutí R v nakladatelství Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
PACNEROVÁ Helena a kol. Standarty kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivní výchovné péče. Praha: Národní ústav, 2015. ISBN 978-80-7481-138-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně zdůvodnila volbu tématu, dále popsala teoretickou část práce a věnovala se prakrtické části práce. Studentka popsala výzkumnou strategii, uvedla výzkumné cíle a výzkumné otázky. Následně prezentovala výsledky výzkumného šetření ve vztahu k výzkumným otázkám. Studentka uvedla paradigmatický model a doporučení pro praxi. Studentka odpovídala na otázky z posudků. Členové komise ocenili téma i strukturu rozhovorů, interpretace obsahuje nedostatky, kladně hodnoceno bylo uchopení metodologie.