Cílem bakalářské práce je objasnit skutečné postavení a vliv výchovného poradce na prvním stupni základních škol. Práce je zaměřena na celkovou spolupráci výchovného poradce s třídními učiteli a jejich vzájemnou intenzitu při řešení problémů. V tomto kontextu proběhl výzkum, jehož cílem bylo objasnit tyto otázky. Závěrem práce je zhodnocení celkového procesu komunikace a doporučené návrhy pro zlepšení.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to clarify what are the possibilities of an educational counselor at the first level of primary schools. The work is focused on overall cooperation in problem solving. This is a pro-run research aimed at clarifying these issues. The conclu-sion is to evaluate the overall process of communication and recommended suggestions for improvement.
Cílem bakalářské práce je objasnit skutečné postavení a vliv výchovného poradce na prvním stupni základních škol. Práce je zaměřena na celkovou spolupráci výchovného poradce s třídními učiteli a jejich vzájemnou intenzitu při řešení problémů. V tomto kontextu proběhl výzkum, jehož cílem bylo objasnit tyto otázky. Závěrem práce je zhodnocení celkového procesu komunikace a doporučené návrhy pro zlepšení.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to clarify what are the possibilities of an educational counselor at the first level of primary schools. The work is focused on overall cooperation in problem solving. This is a pro-run research aimed at clarifying these issues. The conclu-sion is to evaluate the overall process of communication and recommended suggestions for improvement.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovného poradenství a role výchovného poradce na základní škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovného poradenství a role výchovného poradce na základní škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 9788026209829.
KOHOUTEK, Rudolf. Výchovné poradenství. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2008. ISBN 9788073751869.
ŠEFRÁNKOVÁ, Mária. Výchovný poradca. Bratislava: Iris, 2007. ISBN 9788089256051.
OPEKAROVÁ, Olga. Kapitoly z výchovného poradenství: školní poradenské služby. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2007. ISBN 9788086723358.
CIKLOVÁ, Kateřina. Rizikové chování ve škole s vazbou na legislativní úpravu: rádce školního metodika prevence. Ostrava: EconomPress, 2016. ISBN 9788090506596.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 9788026209829.
KOHOUTEK, Rudolf. Výchovné poradenství. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2008. ISBN 9788073751869.
ŠEFRÁNKOVÁ, Mária. Výchovný poradca. Bratislava: Iris, 2007. ISBN 9788089256051.
OPEKAROVÁ, Olga. Kapitoly z výchovného poradenství: školní poradenské služby. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2007. ISBN 9788086723358.
CIKLOVÁ, Kateřina. Rizikové chování ve škole s vazbou na legislativní úpravu: rádce školního metodika prevence. Ostrava: EconomPress, 2016. ISBN 9788090506596.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a metodologická východiska práce. Podrobněji prezentovala výsledná zjištění. Zmínila úskalí výzkumu, komentovala výledný paradigmatický model a finálně odpovídala na výzkumné otázky. Studentka odpovídala na vybranou otázku z posudků. Komise diskutovala se studentkou o vymezení třídního učitele.