Tato bakalářská práce se zaměřuje na výchovu jedince s handicapem v rodinném prostředí. Problematikou, kterou se zde zabývám je podpora jedinců se zdravotním handicapem v rodinném prostředí, forma podpory rodiny a jakým způsobem tráví handicapovaní volný čas. V mé bakalářské práci bylo mým záměrem zjistit kvalitu života osob s handicapem ve Zlínském kraji a porozumět interakci mezi členy rodiny, handicapovaným a jeho okolím.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on education of handicapped person in family environment. The issue I deal with here is the support of individuals with disabilities in a family environment, the form of family support and how they spend their free time. In my bachelor thesis, my intention was to find out the quality of life of people with disabilities in the Zlín Region and to understand the interaction between family members, the handicapped and its surroundings.
Klíčová slova
Rodina, rodičovství, výchova v rodině, edukace, autonomie, kompenzační pomůcky.
Klíčová slova v angličtině
Family, parenthood, family upbringing, education, autonomy, compensation aids.
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výchovu jedince s handicapem v rodinném prostředí. Problematikou, kterou se zde zabývám je podpora jedinců se zdravotním handicapem v rodinném prostředí, forma podpory rodiny a jakým způsobem tráví handicapovaní volný čas. V mé bakalářské práci bylo mým záměrem zjistit kvalitu života osob s handicapem ve Zlínském kraji a porozumět interakci mezi členy rodiny, handicapovaným a jeho okolím.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on education of handicapped person in family environment. The issue I deal with here is the support of individuals with disabilities in a family environment, the form of family support and how they spend their free time. In my bachelor thesis, my intention was to find out the quality of life of people with disabilities in the Zlín Region and to understand the interaction between family members, the handicapped and its surroundings.
Klíčová slova
Rodina, rodičovství, výchova v rodině, edukace, autonomie, kompenzační pomůcky.
Klíčová slova v angličtině
Family, parenthood, family upbringing, education, autonomy, compensation aids.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení základních pojmů z oblasti sociální pedagogiky, speciální pedagogiky a interakce jedince se zdravotním znevýhodněním ve společnosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení základních pojmů z oblasti sociální pedagogiky, speciální pedagogiky a interakce jedince se zdravotním znevýhodněním ve společnosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MEAD, George Herbert a Ondřej FAFEJTA. Mysl, já a společnost. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1180-8.
JUKLOVÁ, Kateřina, Irena LOUDOVÁ, Radka SKORUNKOVÁ, Eva ŠVARCOVÁ a Jindra VONDROUŠKOVÁ. Vybrané kapitoly z pedagogiky a psychologie nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. ISBN 978-80-7435-427-4.
SOBKOVÁ, Petra, Milena ÖBRINK HOBZOVÁ a Helena POSPÍŠILOVÁ. Sociální pedagogika a její metody. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4885-5.
BENDOVÁ, Petra, ed. Základy speciální pedagogiky nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. ISBN 978-80-7435-422-9.
FITZNEROVÁ, Ivana. Máme dítě s handicapem. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-663-6.
Seznam doporučené literatury
MEAD, George Herbert a Ondřej FAFEJTA. Mysl, já a společnost. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1180-8.
JUKLOVÁ, Kateřina, Irena LOUDOVÁ, Radka SKORUNKOVÁ, Eva ŠVARCOVÁ a Jindra VONDROUŠKOVÁ. Vybrané kapitoly z pedagogiky a psychologie nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. ISBN 978-80-7435-427-4.
SOBKOVÁ, Petra, Milena ÖBRINK HOBZOVÁ a Helena POSPÍŠILOVÁ. Sociální pedagogika a její metody. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4885-5.
BENDOVÁ, Petra, ed. Základy speciální pedagogiky nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. ISBN 978-80-7435-422-9.
FITZNEROVÁ, Ivana. Máme dítě s handicapem. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-663-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka hovořila o motivaci k výběru tématu pro svou práci. O své práci i výzkumném šetření hovořila velmi obecně, nedokázala formulovat významná zjištění ani jasné výsledky své práce. Hovořila o problematice ze svého vlastního pohledu a o vlastních zkušenostech. Studentka se pokusila odpovědět na otázky vedoucího i oponenta. Komise hovořila o nenaplnění cílů práce, také o nesouladu výzkumné části s tématem práce. Komise hovořila o absenci odborných zdrojů v teoretické části i o samotném metodologickém postupu. Studentka námitky komise akceptovala.
Komise doporučila studentce práci přepracovat. Hlasovala pro výsledné F v poměru 4:0.