Bakalářská práce se zabývá nejčastějším způsobem odměn a trestů ve výchově. Na toto téma je nahlíženo formou názorů žáků na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část obsahuje celkem tři kapitoly, které se zabývají rodinou a její výchovou, odměnami a tresty.
Praktická část popisuje výsledky výzkumného šetření, které jsou zaznamenány pomocí grafů a tabulek. Každou dotazníkovou položku tvoří popisující komentář.
Annotation in English
The bachelor thesis focuses on the most common form of rewards and punishments during children´s upbringing. It is done through the agency of pupil´s opinion. These areas have been observed during a research in a Primary school.
The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part consists of three chapters which deal with family and it´s bringing up, rewards and punishments.
The practical part proposes results of research which are recorded by means of ta-bles and graphs. Each questionnaire´s article is accompanied by its commentary.
Keywords
rodina, funkce rodiny, typy rodin, výchova, výchovné styly, pravidla, odměny, tresty, funkce odměn a trestů, způsoby odměn a trestů
Keywords in English
family, function of family, types of family, upbringing, upbringing styles, rules, rewards, punishments, function of rewards and punishments, ways of rewards and punishments
Length of the covering note
47 stran
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá nejčastějším způsobem odměn a trestů ve výchově. Na toto téma je nahlíženo formou názorů žáků na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část obsahuje celkem tři kapitoly, které se zabývají rodinou a její výchovou, odměnami a tresty.
Praktická část popisuje výsledky výzkumného šetření, které jsou zaznamenány pomocí grafů a tabulek. Každou dotazníkovou položku tvoří popisující komentář.
Annotation in English
The bachelor thesis focuses on the most common form of rewards and punishments during children´s upbringing. It is done through the agency of pupil´s opinion. These areas have been observed during a research in a Primary school.
The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part consists of three chapters which deal with family and it´s bringing up, rewards and punishments.
The practical part proposes results of research which are recorded by means of ta-bles and graphs. Each questionnaire´s article is accompanied by its commentary.
Keywords
rodina, funkce rodiny, typy rodin, výchova, výchovné styly, pravidla, odměny, tresty, funkce odměn a trestů, způsoby odměn a trestů
Keywords in English
family, function of family, types of family, upbringing, upbringing styles, rules, rewards, punishments, function of rewards and punishments, ways of rewards and punishments
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stylů výchovy v rodině, odměn a trestů jako výchovného nástroje.
Zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stylů výchovy v rodině, odměn a trestů jako výchovného nástroje.
Zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-85282-00-3.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
PREKOP, Jirina. Malý tyran: co vlastně děti potřebují. 4. vyd. Praha: Portál, 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-485-0.
DELAROCHE, Patrick. Rodiče, nebojte se říkat ne. Praha: Portál, 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-441-9.
Recommended resources
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-85282-00-3.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
PREKOP, Jirina. Malý tyran: co vlastně děti potřebují. 4. vyd. Praha: Portál, 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-485-0.
DELAROCHE, Patrick. Rodiče, nebojte se říkat ne. Praha: Portál, 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-441-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka stručně popsala teoretická východiska práce. Následně se zaměřila na praktickou část práce, popsala výzkumnou strategii. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky a metodu sběru dat. Studentka popsala výzkumný soubor a zaměřila se na prezentaci výsledků a závěrů práce. Dále odpovídala na otázky z posudků. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.