Ve své bakalářské práci popisuji proces výroby šperků z porcelánu. Cílem bylo navrhnout minimalistickou kolekci šperků, které se hodí jak barevností, tak tvaroslovím ke každému typu oděvu. V kolekci jsou zastoupeny typy šperků, které jsou nošeny na formální událos-ti, které povyšuji exkluzivním materiálem. Při celém svém konceptu myslím na to, aby byly šperky finančně nenáročné, a byly tak dostupné pro širokou veřejnost.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I describe the proces of making porcelain jewelry. My purpose was to design a minimalist collection of jewelry which fits by colours and morphology to each type of clothing. My concept is to design a jewelry that is luxury nad cheap to make, therefore convenient for everyone.
Ve své bakalářské práci popisuji proces výroby šperků z porcelánu. Cílem bylo navrhnout minimalistickou kolekci šperků, které se hodí jak barevností, tak tvaroslovím ke každému typu oděvu. V kolekci jsou zastoupeny typy šperků, které jsou nošeny na formální událos-ti, které povyšuji exkluzivním materiálem. Při celém svém konceptu myslím na to, aby byly šperky finančně nenáročné, a byly tak dostupné pro širokou veřejnost.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I describe the proces of making porcelain jewelry. My purpose was to design a minimalist collection of jewelry which fits by colours and morphology to each type of clothing. My concept is to design a jewelry that is luxury nad cheap to make, therefore convenient for everyone.
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽOVÁ, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0920-5
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4
SCHLEIFER, Simone. Jewelry design handbook. Antwerp: Booqs, 2010, 559 s. ISBN 978-94-60650-25-3
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4
BRAMSTON, Dave. Design výrobků: hledání inspirace. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251-2914-2
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽOVÁ, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0920-5
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4
SCHLEIFER, Simone. Jewelry design handbook. Antwerp: Booqs, 2010, 559 s. ISBN 978-94-60650-25-3
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4
BRAMSTON, Dave. Design výrobků: hledání inspirace. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251-2914-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Sada šperků
- Hledal mezeru na trhu, zjistil, že je v sekci pánského šperku
- Vybral si 5 typů šperků primárně pánských, ale takových, které mohou nosit i ženy
- Zvolil netradiční materiál ve šperku, porcelán, který propojuje s mosazí se zlatou barvou
- Inspirace funkcionalismem, ohýbaným nábytkem, tvarová jednoduchost
- Šperk se skládá ze 3 částí, 2 díly porcelánu a 1 mosazi, schová spoj a šperk je pohledný ze všech stran
- Barevné řešení, přírodní bílý porcelán + kontrastní,probarvovaný, černý
- Komise chválí instalaci, tvarové řešení, čistotu produktů
- Vytýká detail zavěšení přívěšku