Bakalářská práce se zabývá ovlivňováním volného času dětí. V teoretické části je vymezen volný čas, výchova mimo vyučování a rodina. V praktické části je cíl zjistit, jaký mají rodiče vliv na volnočasové aktivity dítěte, a také jak děti tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
Thesis deal with in fluencing of children´s free time. In the theoretical part are defined the free time, out of school educati-on and family. The aim of participal part is to find out how parents influence the child´s free time, actvities and how children spend their free time.
leisuretime, leisure time activities, child, family, education
Rozsah průvodní práce
49s. (50 017)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá ovlivňováním volného času dětí. V teoretické části je vymezen volný čas, výchova mimo vyučování a rodina. V praktické části je cíl zjistit, jaký mají rodiče vliv na volnočasové aktivity dítěte, a také jak děti tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
Thesis deal with in fluencing of children´s free time. In the theoretical part are defined the free time, out of school educati-on and family. The aim of participal part is to find out how parents influence the child´s free time, actvities and how children spend their free time.
leisuretime, leisure time activities, child, family, education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a výchovy v rodině.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a výchovy v rodině.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, 231 s. ISBN 8071787116.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
KAVANOVÁ, Alica a Štefan CHUDÝ. Výchova a voľný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Univerzitní institut, Ústav pedagogických věd, 2005, 156 s. ISBN 8073182661.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, 231 s. ISBN 8071787116.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
KAVANOVÁ, Alica a Štefan CHUDÝ. Výchova a voľný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Univerzitní institut, Ústav pedagogických věd, 2005, 156 s. ISBN 8073182661.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, teoretická východiska i design výzkumného šetření.
Uvedla nejdůležitější výsledky výzkumu.
Odpověděla na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse.
Studentka byla upozorněna na nejasnosti týkající se analýzy dat (nesprávné formulovaní a analýzy hypotéz). Taktéž byla informována o nedostatečné stylistice tabulek a grafů v praktické části práce.
Byla požádána, aby uvedla limity výzkumu. Uvedla jen změnu výzkumného vzorku.