Bakalářská práce se zabývá vlivem sociálních sítích na rodinu žáků a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na úlohu a význam moderních komunikačních technologií v životě dětí. Zabývá se komunikačním procesem a vývojem komunikačních prostředků. Dále jsou přiblíženy pojmy komunikace, média, internet a sociální sítě. Komunikaci realizované prostřednictvím sociálních sítí je věnována větší pozornost, především s důrazem na možné pozitivní či negativní vlivy na děti. V praktické části jsou zpracovány výsledky kvantitativního výzkumu provedeného formou dotazníků. Otázky jsou orientovány na zjištění významu sociálních sítí na rodinu dětí žáků 1. stupně Základních škol ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of social networks on the family of pupils and is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the role and importance of modern communication technologies in the life of children. It deals with the communication process and the development of communication means. The concepts of communication, media, the Internet and social networks are also introduced. Communication through social networks is given greater attention, especially with emphasis on possible positive or negative effects on children. In the practical part there are results of quantitative research conducted through questionnaire. Questions are geared towards revealing the influence of social networks on the family of the first grade of elementary schools in the Zlín region.
Klíčová slova
rodina, děti, rodiče, výchova, škola, vzdělání, vrstevnická skupina, volný čas, kontrola, vliv prostředí, vztahy, sociální komunikace, internetová komunikace, digitální technologie, software, internet, sociální síť, virtuální realita, digitální gramotnost, youtube, facebook, skype, twitter, instagram, kyberšikana, sexting, závislost, prevence.
Klíčová slova v angličtině
family, kids, parents, bringing up, school, education, peer group, leisure time, control, environmental influence, relationships, social communication, internet communication, digital technology, software, internet, social network, virtual reality, digital literacy, YouTube, Facebook, Skype, Twitter, Instagram, cyberbullying, sexting, addiction, prevention.
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem sociálních sítích na rodinu žáků a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na úlohu a význam moderních komunikačních technologií v životě dětí. Zabývá se komunikačním procesem a vývojem komunikačních prostředků. Dále jsou přiblíženy pojmy komunikace, média, internet a sociální sítě. Komunikaci realizované prostřednictvím sociálních sítí je věnována větší pozornost, především s důrazem na možné pozitivní či negativní vlivy na děti. V praktické části jsou zpracovány výsledky kvantitativního výzkumu provedeného formou dotazníků. Otázky jsou orientovány na zjištění významu sociálních sítí na rodinu dětí žáků 1. stupně Základních škol ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of social networks on the family of pupils and is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the role and importance of modern communication technologies in the life of children. It deals with the communication process and the development of communication means. The concepts of communication, media, the Internet and social networks are also introduced. Communication through social networks is given greater attention, especially with emphasis on possible positive or negative effects on children. In the practical part there are results of quantitative research conducted through questionnaire. Questions are geared towards revealing the influence of social networks on the family of the first grade of elementary schools in the Zlín region.
Klíčová slova
rodina, děti, rodiče, výchova, škola, vzdělání, vrstevnická skupina, volný čas, kontrola, vliv prostředí, vztahy, sociální komunikace, internetová komunikace, digitální technologie, software, internet, sociální síť, virtuální realita, digitální gramotnost, youtube, facebook, skype, twitter, instagram, kyberšikana, sexting, závislost, prevence.
Klíčová slova v angličtině
family, kids, parents, bringing up, school, education, peer group, leisure time, control, environmental influence, relationships, social communication, internet communication, digital technology, software, internet, social network, virtual reality, digital literacy, YouTube, Facebook, Skype, Twitter, Instagram, cyberbullying, sexting, addiction, prevention.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, volného času a sociálních sítí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, volného času a sociálních sítí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. 390 stran. ISBN 978-80-262-0743-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 215 s. ISBN 978-80-262-0643-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. 390 stran. ISBN 978-80-262-0743-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 215 s. ISBN 978-80-262-0643-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, teoretická východiska i design výzkumného šetření. Uvedla nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse.
Zkoušející upozornil studentku na přístup ke zpracování teoretické části práce. Studentka se v této části pohybuje na hranici plagiátorství. Studentka opisovala dlouhé pasáže z publikací, kopírovala texty z wikipedie a pod.
Taktéž byla studentka upozorněna na nedostatky spojené se zpracováním výzkumného šetření.
Komise rozhodla, že studentka vypracuje práci s novým zadáním. Komise rozhodla v poměru 4:0.