Bakalářská práce se zakládá ze dvou částí. První je praktická část, která je zaměřená na vymezení pojmů, jako je etnikum, rasa, národ, národnost, multikulturalismus a další, kterými se zabýváme. Všechny pojmy jsou charakterizovány a vysvětleny. Dále jsou charakterizovány rozdíly mezi pojmy, jako je například etnikum a národ.
Teoretická část obsahuje kvantitativní výzkum provedený dotazníkovým šetřením na středních školách. Výzkum je zaměření na zjištění postojů studentů středních škol k národnostním menšinám a na zdroje ze kterých získávají informace o nich
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is based on two parts. The first is a practical part that focuses on defining concepts such as ethnicity, race, nation, nationality, multiculturalism and others that we are dealing with. All concepts are characterized and explained. Furthermore, differences between concepts such as ethnicity and the nation are characterized. The theoretical part contains quantitative research carried out by questionnaires at secondary schools. The research focuses on identifying the attitudes of secondary school students towards national minorities and the sources from which they obtain information about them.
Klíčová slova
postoje, názory, národnost, menšina, rasa, rasismus, xenofobie, multikulturalismus, média, informace
Bakalářská práce se zakládá ze dvou částí. První je praktická část, která je zaměřená na vymezení pojmů, jako je etnikum, rasa, národ, národnost, multikulturalismus a další, kterými se zabýváme. Všechny pojmy jsou charakterizovány a vysvětleny. Dále jsou charakterizovány rozdíly mezi pojmy, jako je například etnikum a národ.
Teoretická část obsahuje kvantitativní výzkum provedený dotazníkovým šetřením na středních školách. Výzkum je zaměření na zjištění postojů studentů středních škol k národnostním menšinám a na zdroje ze kterých získávají informace o nich
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is based on two parts. The first is a practical part that focuses on defining concepts such as ethnicity, race, nation, nationality, multiculturalism and others that we are dealing with. All concepts are characterized and explained. Furthermore, differences between concepts such as ethnicity and the nation are characterized. The theoretical part contains quantitative research carried out by questionnaires at secondary schools. The research focuses on identifying the attitudes of secondary school students towards national minorities and the sources from which they obtain information about them.
Klíčová slova
postoje, názory, národnost, menšina, rasa, rasismus, xenofobie, multikulturalismus, média, informace
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturního vzdělávání, postojů mládeže a mediální výchovy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturního vzdělávání, postojů mládeže a mediální výchovy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
BARŠA, Pavel. Politická teorie multikulturalismu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. ISBN 80-7325-020-9.
BITTNEROVÁ, Dana, MORAVCOVÁ, Mirjam. Etnické komunity: integrace, identita. Vyd. 1. Praha: FHS UK, 2011, 359 s. ISBN 978-80-87398-13-5.
BRITTNEROVÁ, Dana, MORAVCOVÁ, Mirjam. Etnické komunity v kulturním kontextu. Praha: Ermat, 2008. ISBN 978-80-87178-01-0.
JIRÁSKOVÁ, Věra. Multikulturní výchova: předsudky a stereotypy. 1. vyd. Praha: Epocha, 2006, 130 s. ISBN 80-87027-31-0.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
BARŠA, Pavel. Politická teorie multikulturalismu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. ISBN 80-7325-020-9.
BITTNEROVÁ, Dana, MORAVCOVÁ, Mirjam. Etnické komunity: integrace, identita. Vyd. 1. Praha: FHS UK, 2011, 359 s. ISBN 978-80-87398-13-5.
BRITTNEROVÁ, Dana, MORAVCOVÁ, Mirjam. Etnické komunity v kulturním kontextu. Praha: Ermat, 2008. ISBN 978-80-87178-01-0.
JIRÁSKOVÁ, Věra. Multikulturní výchova: předsudky a stereotypy. 1. vyd. Praha: Epocha, 2006, 130 s. ISBN 80-87027-31-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student krátce vymezil teoretická a metodologická východiska práce. Podrobněji prezentoval významná zjištění za pomocí grafů. Diskutoval některé kontroverzní výsledky a navrhl konkrétní opatření do praxe. Členka komise upozornila na nedostatky práce, student je akceptoval.