Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti obuvnické společnosti Vasky trade s.r.o. Práce je rozdělená na dvě části, jmenovitě teoretickou a analytickou část. V teoretické části je představena terminologie, koncepty konkurence, konkurenční strategie a konkurenceschopnosti a taktéž vybrané tržní analýzy, které byli studované použitím metod knižní rešerše a rešerše internetových zdrojů. V analytické části je následně představena společnost Vasky trade s.r.o. a za pomoci uvedené teorie je analyzována její konkurenceschopnost. Na základě výsledků jednotlivých analýz je komplexně zhodnocena konkurenceschopnost firmy. V závěru práce jsou navržena zlepšení, které by mohli zvýšit konkurenceschopnost společnosti.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on the competitiveness analysis of the shoemaking company Vasky trade s.r.o. The thesis is divided into two parts, namely the theoretical part and the analysis. Firstly, the theoretical part introduces the terminology, concepts of competition, competitive strategy and competitiveness and also selected market analyses which were studied in the book and Internet sources research. Subsequently, the analysis introduces Vasky trade s.r.o. and utilises the introduced theoretical knowledge to analyse the competitiveness of the company. The overall competitiveness of the company is complexly evaluated accordingly to the outcome of the individual analyses. The recommendations which might increase the competitiveness of the company are introduced at the end of this thesis.
Klíčová slova
Konkurence, Konkurenční výhoda, Konkurenceschopnost, IFE matice, EFE matice, IE matice, Porterův model pěti konkurenčních sil, Benchmarking, PESTLE analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitive Advantage, Competitiveness, IFE Matrix, EFE Matrix, IE Matrix, Porter's Model of Five Forces, Benchmarking, PESTLE Analysis, SWOT Analysis
Rozsah průvodní práce
67 s. (96 964 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti obuvnické společnosti Vasky trade s.r.o. Práce je rozdělená na dvě části, jmenovitě teoretickou a analytickou část. V teoretické části je představena terminologie, koncepty konkurence, konkurenční strategie a konkurenceschopnosti a taktéž vybrané tržní analýzy, které byli studované použitím metod knižní rešerše a rešerše internetových zdrojů. V analytické části je následně představena společnost Vasky trade s.r.o. a za pomoci uvedené teorie je analyzována její konkurenceschopnost. Na základě výsledků jednotlivých analýz je komplexně zhodnocena konkurenceschopnost firmy. V závěru práce jsou navržena zlepšení, které by mohli zvýšit konkurenceschopnost společnosti.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on the competitiveness analysis of the shoemaking company Vasky trade s.r.o. The thesis is divided into two parts, namely the theoretical part and the analysis. Firstly, the theoretical part introduces the terminology, concepts of competition, competitive strategy and competitiveness and also selected market analyses which were studied in the book and Internet sources research. Subsequently, the analysis introduces Vasky trade s.r.o. and utilises the introduced theoretical knowledge to analyse the competitiveness of the company. The overall competitiveness of the company is complexly evaluated accordingly to the outcome of the individual analyses. The recommendations which might increase the competitiveness of the company are introduced at the end of this thesis.
Klíčová slova
Konkurence, Konkurenční výhoda, Konkurenceschopnost, IFE matice, EFE matice, IE matice, Porterův model pěti konkurenčních sil, Benchmarking, PESTLE analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitive Advantage, Competitiveness, IFE Matrix, EFE Matrix, IE Matrix, Porter's Model of Five Forces, Benchmarking, PESTLE Analysis, SWOT Analysis
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů k tématu práce
Studium problematiky konkurenceschopnosti
Shromáždění dat ze společnosti Vasky trade s.r.o.
Analýza konkurenceschopnosti společnosti Vasky trade s.r.o.
Výsledky analýzy a tvorba doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti společnosti Vasky trade s.r.o.
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů k tématu práce
Studium problematiky konkurenceschopnosti
Shromáždění dat ze společnosti Vasky trade s.r.o.
Analýza konkurenceschopnosti společnosti Vasky trade s.r.o.
Výsledky analýzy a tvorba doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti společnosti Vasky trade s.r.o.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc O. Opresnik. 2017. Marketing: An Introduction. 13th ed. Boston: Pearson.
Baines, Paul, Chriss Fill, and Kelly Page. 2013. Essentials of Marketing. Oxford: Oxford University Press.
Dibb, Sally, Lyndon Simkin, William M. Pride, and O. C. Ferrell. 2016. Marketing: Concepts and Strategies. 7th ed. Andover: Cengage Learning.
Doyle, Charles. 2011. A Dictionary of Marketing. Oxford: Oxford University Press.
Nenadál, Jaroslav, David Vykydal, and Petra Halfarová. 2011. Benchmarking: Mýty a skutečnost: Model efektivního učení se a zlepšování. Prague: Management Press.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc O. Opresnik. 2017. Marketing: An Introduction. 13th ed. Boston: Pearson.
Baines, Paul, Chriss Fill, and Kelly Page. 2013. Essentials of Marketing. Oxford: Oxford University Press.
Dibb, Sally, Lyndon Simkin, William M. Pride, and O. C. Ferrell. 2016. Marketing: Concepts and Strategies. 7th ed. Andover: Cengage Learning.
Doyle, Charles. 2011. A Dictionary of Marketing. Oxford: Oxford University Press.
Nenadál, Jaroslav, David Vykydal, and Petra Halfarová. 2011. Benchmarking: Mýty a skutečnost: Model efektivního učení se a zlepšování. Prague: Management Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Po přečtení posudků členové komise položili následující otázky:
- What is the competitive advantage of the Vasky trade s.r.o.?
- Who is the typical customer of Vasky trade s.r.o. and Baťa a.s.?
- What is the average price?
- Which company is the main competitor for the Vasky trade s.r.o.?
- Who is the main competitor?
- Why is the warranty period not 24 months for some competitors, as required by law?
- Did you try to ask them?
- But you could call them.
- What is the strategy of Vasky for the future?
- But the shoes are very expensive, so is it okay for this age group?
- Who is the founder?
- How old is he?