Diplomová práce Implementace zákaznických segmentů do CRM systému firmy OEZ s.r.o.
reflektuje běžnou praxi marketingových oddělení ve středních i velkých firmách. Zaměřuje
se na kombinaci dvou důležitých marketingových nástrojů, které slouží k bližšímu poznání
našich zákazníků a zároveň k vytvoření hodnotných vztahů s nimi - metodu segmentace trhu
a informační technologii zaměřenou na řízení vztahů se zákazníky (CRM systém). Segmentace zákazníků je založená jak na průzkumu trhu, tak na vlastní zkušenosti mnoha zaměstnanců firmy OEZ, kteří své zákazníky velmi dobře znají už mnoho let. CRM je v dnešní
době nedílnou součástí každé firmy, která chce efektivně plánovat svoji komunikaci a marketingové kampaně a za prioritu považuje především spokojenost svých zákazníků. Celý
proces je řízen podle základů projektového managementu. To je manažerská dovednost, při
které je hlavním výstupem včasné dodání projektu s co nejnižším rozpočtem a plánem pro
eliminaci potenciálních rizik.
Anotace v angličtině
Thesis The process of implementing customer segments into the CRM system of OEZ com-pany reflects the common practice of marketing departments in medium and large compa-nies. It focuses on a combination of two important marketing tools which are used for buil-ding strong ties with our customers and also create valuable relationships with them - the method of market segmentation and information technology focused on customer relation-ship management (CRM system). Customer segmentation is based on the market research and on the personal experience of many OEZ employees, who have known their customers for many years. Today, CRM is an integral part of every company that wants effective plan-ning of its communication and marketing campaigns and prioritizes the satisfaction of its customers. The process is managed according to the basics of project management, which is a managerial skill where the main output is a punctual delivery of a planned project with the lowest possible budget and elimination of potential risks.
Klíčová slova
výzkum trhu, segmentace trhu, customer relationship management, CRM, řízení vztahů se zákazníky, projektový management, projektové řízení, vztahový marke-ting, B2B marketing
Diplomová práce Implementace zákaznických segmentů do CRM systému firmy OEZ s.r.o.
reflektuje běžnou praxi marketingových oddělení ve středních i velkých firmách. Zaměřuje
se na kombinaci dvou důležitých marketingových nástrojů, které slouží k bližšímu poznání
našich zákazníků a zároveň k vytvoření hodnotných vztahů s nimi - metodu segmentace trhu
a informační technologii zaměřenou na řízení vztahů se zákazníky (CRM systém). Segmentace zákazníků je založená jak na průzkumu trhu, tak na vlastní zkušenosti mnoha zaměstnanců firmy OEZ, kteří své zákazníky velmi dobře znají už mnoho let. CRM je v dnešní
době nedílnou součástí každé firmy, která chce efektivně plánovat svoji komunikaci a marketingové kampaně a za prioritu považuje především spokojenost svých zákazníků. Celý
proces je řízen podle základů projektového managementu. To je manažerská dovednost, při
které je hlavním výstupem včasné dodání projektu s co nejnižším rozpočtem a plánem pro
eliminaci potenciálních rizik.
Anotace v angličtině
Thesis The process of implementing customer segments into the CRM system of OEZ com-pany reflects the common practice of marketing departments in medium and large compa-nies. It focuses on a combination of two important marketing tools which are used for buil-ding strong ties with our customers and also create valuable relationships with them - the method of market segmentation and information technology focused on customer relation-ship management (CRM system). Customer segmentation is based on the market research and on the personal experience of many OEZ employees, who have known their customers for many years. Today, CRM is an integral part of every company that wants effective plan-ning of its communication and marketing campaigns and prioritizes the satisfaction of its customers. The process is managed according to the basics of project management, which is a managerial skill where the main output is a punctual delivery of a planned project with the lowest possible budget and elimination of potential risks.
Klíčová slova
výzkum trhu, segmentace trhu, customer relationship management, CRM, řízení vztahů se zákazníky, projektový management, projektové řízení, vztahový marke-ting, B2B marketing
Zpracujte ucelený přehled teorie segmentace trhu a jeho roli v CRM systému.
II. Praktická část
Popište původní stav segmentace trhu a CRM systému ve firmě OEZ a analyzujte nedostatky.
Navrhněte projekt nové segmentace a implementaci těchto výstupů do nového CRM systému.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Zpracujte ucelený přehled teorie segmentace trhu a jeho roli v CRM systému.
II. Praktická část
Popište původní stav segmentace trhu a CRM systému ve firmě OEZ a analyzujte nedostatky.
Navrhněte projekt nové segmentace a implementaci těchto výstupů do nového CRM systému.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Seznam doporučené literatury
BARKER, Stephen a Rob COLE. Brilliant project management: what the best project managers know, do and say. Third edition. Harlow, England: Pearson, 2012, 200 s. ISBN 9780273781424. JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 304 s. ISBN 9788025143117. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5. KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2017, 200 s. ISBN 9781119341208.
Seznam doporučené literatury
BARKER, Stephen a Rob COLE. Brilliant project management: what the best project managers know, do and say. Third edition. Harlow, England: Pearson, 2012, 200 s. ISBN 9780273781424. JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 304 s. ISBN 9788025143117. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5. KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2017, 200 s. ISBN 9781119341208.
Přílohy volně vložené
2 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D., 25 bodů
Oponent práce: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., 17 bodů
Otázky vedoucího práce:
1) Je Vámi navrhovaný projekt realizovaný? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Jaká jsou další rizika projektu? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Může diplomantka konkrétně specifikovat hlavní a dílčí cíle projektu, přínosy a přidanou hodnotu daného projektu? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Měla již diplomantka možnost projednat svoji DP s představiteli firmy OEZ s.r.o., jaké byly případné reakce? ZODPOVĚZENO ZCELA
Další otázky:
1) doc. PhDr. Dana Linhartová, CSc., K metodám práce může diplomatka říct, které metody jsou kvalitativní a kvantitativní a jak diplomantka pracovala s metodou pozorování? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Ing. Lubor Homolka, Ph.D., Jak může společnost rozhodovat o CRM, když patří pod firmu Siemens? Popřípadě řešili jste to s firmou Siemens? ZODPOVĚZENO ZCELA