Bakalářská práce se zabývá významem branných spolků ve vzdělávání s konkrétní lokací Zlínského kraje. Teoretická část předkládá teoretická východiska a základní pojmy související s problematikou andragogiky, které se váží k tématu. První část práce nám nabídne pohled na branné spolky jako jednu z variant zájmového vzdělávání, které
je pokládáno za součást celoživotního učení. Představíme tradice branných spolků
na našem území a ohlédneme se za historickými souvislostmi, které ovlivňovaly vznik
a fungování těchto spolků. Dále se budeme věnovat představení struktury a specializace široké nabídky branných spolků. Součástí tohoto teoretického úseku je i nastínění vývoje branné výchovy u nás a současnost branné přípravy i v okolních zemích. Praktická část, přináší náhled na vnímání významu branných spolků a na smysl členství v branných spolcích z pohledu jejich členů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the importance of conscription associations in education with a specific location of the Zlín Region. The theoretical part presents the theoretical background and basic concepts related to the issue of andragogy, which is related to the topic. Defence associations could be viewed as one of possible variants in leisure education, which is a part of lifelong learning. We will present the traditions of defence associations in our country and look at the historical context that influenced the formation and functioning of these associations. In addition, we will be presenting the structure and specialization of a wide range of defense associations. Part of this theoretical section
is also outlining the evolution of defence training in our country and the current defence training in the neighboring countries. The practical part brings insight into the perception of the importance of defence associations and the sense of membership in defence associations from the perspective of their members.
Klíčová slova
Andragogika, branný spolek, celoživotní učení, edukace, zájmové vzdělávání, Zlínský kraj
Klíčová slova v angličtině
Andragogy, defence associations, lifelong learning, education, leisure education, Zlín region
Rozsah průvodní práce
92
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá významem branných spolků ve vzdělávání s konkrétní lokací Zlínského kraje. Teoretická část předkládá teoretická východiska a základní pojmy související s problematikou andragogiky, které se váží k tématu. První část práce nám nabídne pohled na branné spolky jako jednu z variant zájmového vzdělávání, které
je pokládáno za součást celoživotního učení. Představíme tradice branných spolků
na našem území a ohlédneme se za historickými souvislostmi, které ovlivňovaly vznik
a fungování těchto spolků. Dále se budeme věnovat představení struktury a specializace široké nabídky branných spolků. Součástí tohoto teoretického úseku je i nastínění vývoje branné výchovy u nás a současnost branné přípravy i v okolních zemích. Praktická část, přináší náhled na vnímání významu branných spolků a na smysl členství v branných spolcích z pohledu jejich členů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the importance of conscription associations in education with a specific location of the Zlín Region. The theoretical part presents the theoretical background and basic concepts related to the issue of andragogy, which is related to the topic. Defence associations could be viewed as one of possible variants in leisure education, which is a part of lifelong learning. We will present the traditions of defence associations in our country and look at the historical context that influenced the formation and functioning of these associations. In addition, we will be presenting the structure and specialization of a wide range of defense associations. Part of this theoretical section
is also outlining the evolution of defence training in our country and the current defence training in the neighboring countries. The practical part brings insight into the perception of the importance of defence associations and the sense of membership in defence associations from the perspective of their members.
Klíčová slova
Andragogika, branný spolek, celoživotní učení, edukace, zájmové vzdělávání, Zlínský kraj
Klíčová slova v angličtině
Andragogy, defence associations, lifelong learning, education, leisure education, Zlín region
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti branných spolků, vzdělávání a činnosti branných spolků ve Zlínském kraji.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich zhodnocení a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti branných spolků, vzdělávání a činnosti branných spolků ve Zlínském kraji.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich zhodnocení a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4824-5.
GERHÁT, Ivan. Příprava občanů k obraně státu: příručka pro učitele základních škol. Praha: Ministerstvo obrany České republiky - Vojenský historický ústav Praha, 2014. ISBN 978-80-7278-645-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
WALDAUF, Jan. Sokol: malé dějiny velké myšlenky. Luhačovice: Atelier IM, 2010. ISBN 978-80-85948-67-7.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4824-5.
GERHÁT, Ivan. Příprava občanů k obraně státu: příručka pro učitele základních škol. Praha: Ministerstvo obrany České republiky - Vojenský historický ústav Praha, 2014. ISBN 978-80-7278-645-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
WALDAUF, Jan. Sokol: malé dějiny velké myšlenky. Luhačovice: Atelier IM, 2010. ISBN 978-80-85948-67-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil teoretická a metodologická východiska práce. Velmi podrobně prezentoval metodologický postup a výsledky vyhodnocení hypotéz. Vhodně odpověděl na otázky vedoucího a oponentky práce.