Cílem této bakalářské práce je podat přehled o možnostech a způsobech budování značky se zaměřením na minerální vody. V první části je popsána teorie brand buildingu s akcentem na osobnost značky a její positioning, praktická část informuje o situaci na českém trhu minerálních vod. Rozděluje jeho nejdůležitější subjekty z hlediska ekonomického a podle komunikačních aktivit a přístupů k budování značky. Závěrečná část se blíže věnuje komunikaci značky Korunní.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to render summary of options and methods used in mineral water brand building. The first part is about brand building theory stressed on brand personality and its positioning, the practical part informs about the situation on Czech mineral waters´ market. It splits its most important subjects from economical point of view than according to the communication activities and the access to brand building. The final part attend to the communication of the Korunní brand.
Klíčová slova
Značka, budování značky, minerální vody, positioning, brand essence, Korunní
Klíčová slova v angličtině
Brand, brand building, mineral waters, positioning, brand essence, Korunni
Rozsah průvodní práce
45 s., 5 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je podat přehled o možnostech a způsobech budování značky se zaměřením na minerální vody. V první části je popsána teorie brand buildingu s akcentem na osobnost značky a její positioning, praktická část informuje o situaci na českém trhu minerálních vod. Rozděluje jeho nejdůležitější subjekty z hlediska ekonomického a podle komunikačních aktivit a přístupů k budování značky. Závěrečná část se blíže věnuje komunikaci značky Korunní.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to render summary of options and methods used in mineral water brand building. The first part is about brand building theory stressed on brand personality and its positioning, the practical part informs about the situation on Czech mineral waters´ market. It splits its most important subjects from economical point of view than according to the communication activities and the access to brand building. The final part attend to the communication of the Korunní brand.
Klíčová slova
Značka, budování značky, minerální vody, positioning, brand essence, Korunní
Klíčová slova v angličtině
Brand, brand building, mineral waters, positioning, brand essence, Korunni
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši se zaměřením na teorii brand buldingu, hodnotu a znalost jména značky. Definujte základy budování identity značky se zaměřením na osobnost značky.
2. Analyzujte současnou situaci na českém trhu minerálních vod. Charakterizujte postavení minerální vody Korunní a hlavní konkurenty ve sledované oblasti z hlediska základních ekonomických ukazatelů a komunikační strategie.
3. S využitím sekundárních informací (již provedená dotazníková šetření) identifikujte znalost jednotlivých značek a znalost jejich propagačních aktivit.
4. V závěru navrhněte nové přístupy v oblasti komunikace minerální vody Korunní a zhodnoťte další možnosti zkoumaného trhu.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši se zaměřením na teorii brand buldingu, hodnotu a znalost jména značky. Definujte základy budování identity značky se zaměřením na osobnost značky.
2. Analyzujte současnou situaci na českém trhu minerálních vod. Charakterizujte postavení minerální vody Korunní a hlavní konkurenty ve sledované oblasti z hlediska základních ekonomických ukazatelů a komunikační strategie.
3. S využitím sekundárních informací (již provedená dotazníková šetření) identifikujte znalost jednotlivých značek a znalost jejich propagačních aktivit.
4. V závěru navrhněte nové přístupy v oblasti komunikace minerální vody Korunní a zhodnoťte další možnosti zkoumaného trhu.
Seznam doporučené literatury
Aaker, A. D.: Brand building, Computer Press, 2003, 328 str. ISBN 8072268856
Tellis, Gerard J.: Reklama a podpora prodeje, Grada, 2000, ISBN 80-7169-997-7
Interní firemní materiály
Seznam doporučené literatury
Aaker, A. D.: Brand building, Computer Press, 2003, 328 str. ISBN 8072268856
Tellis, Gerard J.: Reklama a podpora prodeje, Grada, 2000, ISBN 80-7169-997-7
Interní firemní materiály