Tato bakalářská práce je ve svém obsahu primární analýzou odůvodněnosti realizace pro-jektu, zaměřeného v rámci svých činností na podporu studentů kombinovaného studia při zvládání stresu, a to ve smyslu řešení již vzniklých negativních následků, tak také jako za-jištění účinné prevence.
Práce se zaměřuje na zodpovězení výzkumných otázek, které jsou směřovány na zjištění toho, zda je realizace projektu důvodná, a pokud ano, tak v jaké podobě a při splnění jaké-ho obsahu činností, by měl být projekt realizován, aby se maximálně přiblížil potřebám studentů kombinovaného studia.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a je zpracována s využitím kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, kdy kombinace těchto výzkumných metod zajiš-ťuje nejen sběr informací o tom, zda je služba vhodná a potřebná, ale navíc ještě informací o tom, jakým způsobem a v jaké podobě by měla být služba realizována, aby byla pro stu-denty maximálně efektivní.
Anotace v angličtině
The work is the primary analysis of the justification of the implementation of the project, aimed at supporting students of combined studies in coping with stress in the context of its activities, in the sense of solving the already negative consequences as well as ensuring effective prevention. The work is focused on answering research questions, which are aimed at finding out whether the project implementation is justified and if so, in what form and with the content of activities, the project should be implemented in order to meet the needs of students of combined study.
The thesis is divided into theoretical and analytical part and is processed using a combination of qualitative and quantitative research, where the combination of these research methods ensures not only the collection of information about whether the service is appropriate and necessary, but also information on how and in what way service should be implemented in order to be as effective as possible for students.
Klíčová slova
stres, zvládání stresu, odolnost proti stresu, práce s emocemi, emoční prožívání, duševní hygiena, EFT.
Klíčová slova v angličtině
Stress, dealing with stress, resistence to stress, emotions, emotional experience, mental hygiene, EFT, research.
Rozsah průvodní práce
78 s. (123755 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je ve svém obsahu primární analýzou odůvodněnosti realizace pro-jektu, zaměřeného v rámci svých činností na podporu studentů kombinovaného studia při zvládání stresu, a to ve smyslu řešení již vzniklých negativních následků, tak také jako za-jištění účinné prevence.
Práce se zaměřuje na zodpovězení výzkumných otázek, které jsou směřovány na zjištění toho, zda je realizace projektu důvodná, a pokud ano, tak v jaké podobě a při splnění jaké-ho obsahu činností, by měl být projekt realizován, aby se maximálně přiblížil potřebám studentů kombinovaného studia.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a je zpracována s využitím kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, kdy kombinace těchto výzkumných metod zajiš-ťuje nejen sběr informací o tom, zda je služba vhodná a potřebná, ale navíc ještě informací o tom, jakým způsobem a v jaké podobě by měla být služba realizována, aby byla pro stu-denty maximálně efektivní.
Anotace v angličtině
The work is the primary analysis of the justification of the implementation of the project, aimed at supporting students of combined studies in coping with stress in the context of its activities, in the sense of solving the already negative consequences as well as ensuring effective prevention. The work is focused on answering research questions, which are aimed at finding out whether the project implementation is justified and if so, in what form and with the content of activities, the project should be implemented in order to meet the needs of students of combined study.
The thesis is divided into theoretical and analytical part and is processed using a combination of qualitative and quantitative research, where the combination of these research methods ensures not only the collection of information about whether the service is appropriate and necessary, but also information on how and in what way service should be implemented in order to be as effective as possible for students.
Klíčová slova
stres, zvládání stresu, odolnost proti stresu, práce s emocemi, emoční prožívání, duševní hygiena, EFT.
Klíčová slova v angličtině
Stress, dealing with stress, resistence to stress, emotions, emotional experience, mental hygiene, EFT, research.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti zvládání a prevence stresu, využití adaptivních a neadaptivních strategií při zvládání stresu u studentů kombinovaného studia a možností vzdělávání v dané oblasti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti zvládání a prevence stresu, využití adaptivních a neadaptivních strategií při zvládání stresu u studentů kombinovaného studia a možností vzdělávání v dané oblasti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5646-2.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Pozitivní psychologie. Praha: PORTÁL, 2015. ISBN 978-80-262-0978-2.
CIMICKÝ, Jan. Sám proti stresu. Praha: BONDY, 2015. ISBN 978-80-88073-02-04.
MELGOSA, Julián. Zvládni svůj stres. Praha: Advent-Orion, 1997. ISBN 80-7172-240-5.
RUGG, Gordon. Stress Free Guide to Studying at University. SAGE Publications Ltd, 2008. ISBN 9781412944922.
Seznam doporučené literatury
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5646-2.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Pozitivní psychologie. Praha: PORTÁL, 2015. ISBN 978-80-262-0978-2.
CIMICKÝ, Jan. Sám proti stresu. Praha: BONDY, 2015. ISBN 978-80-88073-02-04.
MELGOSA, Julián. Zvládni svůj stres. Praha: Advent-Orion, 1997. ISBN 80-7172-240-5.
RUGG, Gordon. Stress Free Guide to Studying at University. SAGE Publications Ltd, 2008. ISBN 9781412944922.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila základní teoretická východiska a vymezila hlavní pojmy. Popsala metodologii výzkumu. Zmínila úskalí sběru dat a vyřazení některých dotazníků kvůli nesplnění předem daných kritérií. Studentka popsala výzkumný vzorek. Následně podrobně popisovala výsledky svého výzkumného šetření a upozornila na hlavní úskalí studia při zaměstnání. Komise diskutovala o umění zorganizovat si čas. Členka komise diskutovala vhodnost zaměření dotazníku (alespoň některými položkami) vzhledem k timemanagementu. V teoretické části téma organizování času také nebylo zmiňováno.
Studentka také upozornila na schopnost eliminovat stres vlastním chováním. Vhodně výzkumná zjištění shrnula a navrhla krátká doporučení do praxe. Studentka nevěděla o činnosti poradenského pracoviště pro VŚ studentky na univerzitách.
Následně odpovídala na otázky vedoucí a oponentky práce. Komise se studentkou diskutovala o možnostech měření stresu.
Oponentka práce vytkla studentce metodologickou nepřesnost a neobratnost, studentka výtky akceptovala.