Účelem práce je popsat cíle a specifika zájmového vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení. Teoretická část se zabývá celoživotním učením, vzděláváním dospělých, tématem volného času, zájmovým vzděláváním dospělých, metodami a formami zájmového vzdělávání dospělých.
Praktická část je založena na hodnocení vybraných metod v zájmovém vzdělávání dospělých. Je využíváno dotazníkového šetření ke zjištění, které metody v zájmovém vzdělávání dospělých jsou pro účastníky efektivní a proč.
Annotation in English
The purpose of this thesis is to describe the objectives and specifics of interest education of adults in the context of lifelong learning. The theoretical part focuses on lifelong learning, adult education, leisure time, interest education of adults, methods and forms of interest education of adults.
The practical part of the thesis is based on the evulation of selected methods in interest education of adults. The questionnaire survey is used to find out which methods in interest education of adults are effective and why.
Účelem práce je popsat cíle a specifika zájmového vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení. Teoretická část se zabývá celoživotním učením, vzděláváním dospělých, tématem volného času, zájmovým vzděláváním dospělých, metodami a formami zájmového vzdělávání dospělých.
Praktická část je založena na hodnocení vybraných metod v zájmovém vzdělávání dospělých. Je využíváno dotazníkového šetření ke zjištění, které metody v zájmovém vzdělávání dospělých jsou pro účastníky efektivní a proč.
Annotation in English
The purpose of this thesis is to describe the objectives and specifics of interest education of adults in the context of lifelong learning. The theoretical part focuses on lifelong learning, adult education, leisure time, interest education of adults, methods and forms of interest education of adults.
The practical part of the thesis is based on the evulation of selected methods in interest education of adults. The questionnaire survey is used to find out which methods in interest education of adults are effective and why.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, zájmového vzdělávání a volného času dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, zájmového vzdělávání a volného času dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. II. vyd. Praha: Portál, 2009. 208 s. ISBN 978-80-7367-551-6.
KRYSTOŇ, Miroslav. Andragogické aspekty využívania volného času. I. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. 144 s. ISBN 978-80-557-0240-7.
KRYSTOŇ, Miroslav. a kolektiv. Záujmové vzdelávanie dospelých, teoretická východiska. I. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. 238 s. ISBN 978-80-557-0211-7.
MUŽÍK, Jaroslav. Andragogická didaktika. I. vyd. Praha: Codex Bohemia, 1998. 272 s. ISBN 80-85963-52-3.
Recommended resources
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. II. vyd. Praha: Portál, 2009. 208 s. ISBN 978-80-7367-551-6.
KRYSTOŇ, Miroslav. Andragogické aspekty využívania volného času. I. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. 144 s. ISBN 978-80-557-0240-7.
KRYSTOŇ, Miroslav. a kolektiv. Záujmové vzdelávanie dospelých, teoretická východiska. I. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. 238 s. ISBN 978-80-557-0211-7.
MUŽÍK, Jaroslav. Andragogická didaktika. I. vyd. Praha: Codex Bohemia, 1998. 272 s. ISBN 80-85963-52-3.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka hovořila o teoretických východiscích práce a následně vysvětlila metodologický postup. Podrobně popisovala výsledná zjištění. Členka komise se doptávala na podrobnosti ohledně výzkumných otázek a tvorby hypotéz. Také zazněla námitka k absenci výpočtu statistického vyhodnocení hypotéz. Členka komise vyjádřila námitku ke dvěma vymezeným výzkumným problémům. Velký prostor měla studentka k zodpovězení otázek vedoucího a oponenta práce.