Diplomová práce je zaměřena na vytvoření nového produktu ve vybraném ubytovacím zařízení. Teoretická část se zabývá vymezením základní terminologie vztahující se k cestovnímu ruchu, ubytovacím zařízením, marketingovému mixu a analytickým metodám. V analytické části je charakteristika vybraného hotelu, analýza jeho současného stavu včetně obsazenosti a realizován řízený rozhovor, SWOT analýza a analýza konkurence. Projektová část se zabývá tvorbou nového produktu, který má vést k zvýšení obsazenosti hotelu během víkendů a podnítit mladé lidi k přenocování v něm.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on creating a new product in the selected accommodation facility. The theoretical part deals with the definition of basic terminology related to tourism, accommodation facilities, marketing mix and analytical methods. The analytical part consists of describing the selected hotel, an analysis of its current state including occupancy and a controlled interview, SWOT analysis and competition analysis. The project section deals with the creation of a new product to increase the occupancy of the hotel during the weekends and encourage young people to stay there.
Klíčová slova
cestovní ruch, hotel, pobyt, produkt cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
tourism, hotel, stay, product of tourism
Rozsah průvodní práce
97 s. (153 848 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření nového produktu ve vybraném ubytovacím zařízení. Teoretická část se zabývá vymezením základní terminologie vztahující se k cestovnímu ruchu, ubytovacím zařízením, marketingovému mixu a analytickým metodám. V analytické části je charakteristika vybraného hotelu, analýza jeho současného stavu včetně obsazenosti a realizován řízený rozhovor, SWOT analýza a analýza konkurence. Projektová část se zabývá tvorbou nového produktu, který má vést k zvýšení obsazenosti hotelu během víkendů a podnítit mladé lidi k přenocování v něm.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on creating a new product in the selected accommodation facility. The theoretical part deals with the definition of basic terminology related to tourism, accommodation facilities, marketing mix and analytical methods. The analytical part consists of describing the selected hotel, an analysis of its current state including occupancy and a controlled interview, SWOT analysis and competition analysis. The project section deals with the creation of a new product to increase the occupancy of the hotel during the weekends and encourage young people to stay there.
Klíčová slova
cestovní ruch, hotel, pobyt, produkt cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
tourism, hotel, stay, product of tourism
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů zpracujte teoretické poznatky týkající se ubytovacích jednotek.
Praktická část
Analyzujte současný stav hotelu včetně jeho obsazenosti.
Na základě zjištěných skutečností zhodnoťte vstupní údaje pro projekt.
Vypracujte projekt nového produktu pro zvýšení obsazenosti hotelu a zhodnoťte jeho ekonomické dopady.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů zpracujte teoretické poznatky týkající se ubytovacích jednotek.
Praktická část
Analyzujte současný stav hotelu včetně jeho obsazenosti.
Na základě zjištěných skutečností zhodnoťte vstupní údaje pro projekt.
Vypracujte projekt nového produktu pro zvýšení obsazenosti hotelu a zhodnoťte jeho ekonomické dopady.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013, 643 s. ISBN 978-0-273-75827-3.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson, 2014, 630 s. ISBN 978-1-292-02003-7.
KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management: nejnovější poznatky a trendy v řízení hotelů : komplexní informace o hotelovém provozu a jeho organizaci : optimalizace provozu s ohledem na ekologii a etiku : případové studie a příklady. Praha: Grada, 2011, 195 s. ISBN 978-80-247-3868-0.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
Seznam doporučené literatury
FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013, 643 s. ISBN 978-0-273-75827-3.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson, 2014, 630 s. ISBN 978-1-292-02003-7.
KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management: nejnovější poznatky a trendy v řízení hotelů : komplexní informace o hotelovém provozu a jeho organizaci : optimalizace provozu s ohledem na ekologii a etiku : případové studie a příklady. Praha: Grada, 2011, 195 s. ISBN 978-80-247-3868-0.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D. 23 bodů. Pro produkt navrhujte jako cílovou skupinu lidé ve věku 19-29 let, i když v analýze obsazenosti hotelu Vám vyšla nejvyšší návštěvnost lidé mezi 14-49 let. z jakého důvodu jste takto volila? Zodpovězeno částečně. V tabulce na str. 41 uvádíte konstantní fluktuaci za poslední 4 roky. Je tomu skutečně tak i dnes, kdy je velmi nízká nezaměstnanost? Zodpovězeno částečně. Oponent práce: Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D. 21 bodů. V prípade nepriaznivého počasia uvádzate alternatívu miesto bicyklovania využite voľného vstupu do fitnesscentra naproti hotelu (str. 77). Akým spôsobom budú riešené náklady/cena v rámci balíčku v tomto prípade, odpovedá vstup do fitnesscentra sume za požičanie bicykla (2 osoby, 100 Kč)? Zodpovězeno částečně. Z akých dát/analýz ste vychádzali pri formulácii konkrétnych služieb nového produktu? Zodpovězeno částečně.