Cílem této práce je tvorba business modelu nového obchodu s ekologickými produkty. Zvolený problém byl řešen pomocí rozboru tržních příležitostí, vnitřního a vnějšího prostředí,
konkurence a kvalitativních a kvantitativních výzkumů. Tyto analýzy poskytují náhled na
schopnost podniku uplatnit se na současném trhu. Na základě těchto analýz bylo navrženo
řešení v podobě business model zkoumaného podnikání, který podrobněji popisuje jeho jednotlivé prvky. Tento model byl následně ekonomicky vyhodnocen současně se zhodnocením
jeho rizik a závěrečnými doporučeními, které plynou z projektu.
Hlavním přínosem této práce je navržení konkrétního business modelu a zhodnocení jeho
ekonomické stránky pro potřeby budoucího podnikatele, kterému poskytne náhled na danou
problematiku a usnadní rozhodování, zda tento projekt realizovat či ne.
Anotace v angličtině
This thesis functions to create a business model of a new retail-store with ecological products. The chosen problem was solved by analyzing market opportunities, internal- and external environments, competition, and researches. These analyzes give insight in the ability
of this business to succeed on its current market. Based on these analyzes the solution was
proposed in the form of a business model, which describes its individual elements. This
model was subsequently economically evaluated along with the assessment of its risks and
final recommendations resulting from the project.
The main benefit of this thesis is to propose a particular business model and evaluate its
economic side for the needs of the future entrepreneur. It provides insight into the issue and
helps to make well-supported business-decision on whether to invest & implement this project or not.
Klíčová slova
business model, podnikání, obchod, Lean Canvas, nákladová analýza, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
business model, entrepreneurship, shop, Lean Canvas, cost analysis, risk analysis
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je tvorba business modelu nového obchodu s ekologickými produkty. Zvolený problém byl řešen pomocí rozboru tržních příležitostí, vnitřního a vnějšího prostředí,
konkurence a kvalitativních a kvantitativních výzkumů. Tyto analýzy poskytují náhled na
schopnost podniku uplatnit se na současném trhu. Na základě těchto analýz bylo navrženo
řešení v podobě business model zkoumaného podnikání, který podrobněji popisuje jeho jednotlivé prvky. Tento model byl následně ekonomicky vyhodnocen současně se zhodnocením
jeho rizik a závěrečnými doporučeními, které plynou z projektu.
Hlavním přínosem této práce je navržení konkrétního business modelu a zhodnocení jeho
ekonomické stránky pro potřeby budoucího podnikatele, kterému poskytne náhled na danou
problematiku a usnadní rozhodování, zda tento projekt realizovat či ne.
Anotace v angličtině
This thesis functions to create a business model of a new retail-store with ecological products. The chosen problem was solved by analyzing market opportunities, internal- and external environments, competition, and researches. These analyzes give insight in the ability
of this business to succeed on its current market. Based on these analyzes the solution was
proposed in the form of a business model, which describes its individual elements. This
model was subsequently economically evaluated along with the assessment of its risks and
final recommendations resulting from the project.
The main benefit of this thesis is to propose a particular business model and evaluate its
economic side for the needs of the future entrepreneur. It provides insight into the issue and
helps to make well-supported business-decision on whether to invest & implement this project or not.
Klíčová slova
business model, podnikání, obchod, Lean Canvas, nákladová analýza, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
business model, entrepreneurship, shop, Lean Canvas, cost analysis, risk analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zabývající se podnikáním a tvorbou business modelů.
Praktická část
Proveďte analýzu tržních příležitostí a trendů v maloobchodním prodeji.
Analyzujte současnou konkurenci.
Navrhněte business model obchodu s ekologickými produkty.
Zhodnoťte náklady a rizika navrženého modelu podnikání.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zabývající se podnikáním a tvorbou business modelů.
Praktická část
Proveďte analýzu tržních příležitostí a trendů v maloobchodním prodeji.
Analyzujte současnou konkurenci.
Navrhněte business model obchodu s ekologickými produkty.
Zhodnoťte náklady a rizika navrženého modelu podnikání.
Závěr
Seznam doporučené literatury
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 978-80-265-0506-8.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. Hoboken, NJ: John Wiley, 2010, 278 s. ISBN 978-0-470-87641-1.
RIES, Eric. The lean startup: how constant innovation creates radically successful businesses. London: Portfolio Penguin, 2011, 320 s. ISBN 978-0-670-92160-7.
ZELENÝ, Milan. Hledání vlastní cesty: listy a reporty o moderním managementu : executive summary. Brno: Computer Press, 2011, 319 s. ISBN 978-80-251-1611-1.
Seznam doporučené literatury
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 978-80-265-0506-8.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. Hoboken, NJ: John Wiley, 2010, 278 s. ISBN 978-0-470-87641-1.
RIES, Eric. The lean startup: how constant innovation creates radically successful businesses. London: Portfolio Penguin, 2011, 320 s. ISBN 978-0-670-92160-7.
ZELENÝ, Milan. Hledání vlastní cesty: listy a reporty o moderním managementu : executive summary. Brno: Computer Press, 2011, 319 s. ISBN 978-80-251-1611-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Karel Slinták, PhD., 25 bodů
Oponent práce: Ing. Radim Slavkovský, 26 bodů
otázka nepoložena
1. Myslíte si, že má smysl zaměřovat se na kavárny a restaurace a nabízet jim sortiment? zodpovězeno zcela
2. Může uspět zmíněné podnikání? zodpovězeno zcela
dr. Hoke - Zerovaste v osobním životě? Bude projekt realizován?zodpovězeno částečně
dr. Kozubíková - Způsob sběru dat v dotazníkovém šetření. zodpovězeno zcela
doc. Zámečník - Vstupní náklady - reálné hodnoty? zodpovězeno částečně
doc. Ključnikov - Úspory podnikatele, DPH plátce/neplátce. zodpovězeno částečně
doc. Popesko - Budoucnost odbourávání plastů. zodpovězeno částečně
dr. Dvorský - Cíl dotazníkového šetření, sběr dat. zodpovězeno částečně