Bakalářská práce Svátek sv. Sportovce je analýzou marketingových aktivit a reklamního využití nejlepších světových olympioniků. Práce se zaměřuje na období od olympijských her v Barceloně 1992 po olympijské hry v Aténách 2004. Z každé olympiády jsou vybrány dva nejvýstižnější případy muže a ženy, které jsou následně analyzovány.
Teoretická část je zaměřena na výklad pojmu ''mluvčí‘‘ jako spojení osoby významného sportovce s určitou značkou či společností. Dále charakterizuje základy a teorii sportovní reklamy a sponzoringu, včetně jeho vývoje.
Praktická část obsahuje analýzu marketingových aktivit vybraných sportovců a rozbor jednotlivých reklam.
Anotace v angličtině
Bachelor work ''St. Athlete´s Festival‘‘ is the ''marketing activities and advertising improvement‘‘ analysis of the world-known athletes. This work is focusing on the period since Olympic Games in Barcelona till Olympic Games in Athens. From each Olympic Games are chosen two of the most exemplary cases of man and woman. This cases are analysed afterwards.
Theoretical part is focused on the explication of the term ''endorser‘‘ as the association of the well-know athlete with specific brand or corporation. There is also the characterization of the sponsorship (and sport ad) basics and theory including its evolution.
Practical part cantains the marketing activity analysis of chosen athletes. In this part (of work) is also included the study of the particular ''print and press‘‘ ads.
Klíčová slova
Sponzoring, reklama, olympijské hry, reklamní kampaň, marketing, mluvčí, publicita
Bakalářská práce Svátek sv. Sportovce je analýzou marketingových aktivit a reklamního využití nejlepších světových olympioniků. Práce se zaměřuje na období od olympijských her v Barceloně 1992 po olympijské hry v Aténách 2004. Z každé olympiády jsou vybrány dva nejvýstižnější případy muže a ženy, které jsou následně analyzovány.
Teoretická část je zaměřena na výklad pojmu ''mluvčí‘‘ jako spojení osoby významného sportovce s určitou značkou či společností. Dále charakterizuje základy a teorii sportovní reklamy a sponzoringu, včetně jeho vývoje.
Praktická část obsahuje analýzu marketingových aktivit vybraných sportovců a rozbor jednotlivých reklam.
Anotace v angličtině
Bachelor work ''St. Athlete´s Festival‘‘ is the ''marketing activities and advertising improvement‘‘ analysis of the world-known athletes. This work is focusing on the period since Olympic Games in Barcelona till Olympic Games in Athens. From each Olympic Games are chosen two of the most exemplary cases of man and woman. This cases are analysed afterwards.
Theoretical part is focused on the explication of the term ''endorser‘‘ as the association of the well-know athlete with specific brand or corporation. There is also the characterization of the sponsorship (and sport ad) basics and theory including its evolution.
Practical part cantains the marketing activity analysis of chosen athletes. In this part (of work) is also included the study of the particular ''print and press‘‘ ads.
Klíčová slova
Sponzoring, reklama, olympijské hry, reklamní kampaň, marketing, mluvčí, publicita
1. Autor zdokumentuje reklamní využití osobností sportovního světa ve vztahu k olympijským hrám od Barcelony po Atény a vybere nejvýstižnější příklady pro muže a ženy.
2. Prostuduje dostupnou literaturu a v interpretační části se zaměří na významové souvislosti tohoto typu reklamní produkce.
3. Postihne vývoj ve všech souvislostech.
4. Vytvoří celostní obraz sportovce v reklamě jako novodobého "hrdiny".
Zásady pro vypracování
1. Autor zdokumentuje reklamní využití osobností sportovního světa ve vztahu k olympijským hrám od Barcelony po Atény a vybere nejvýstižnější příklady pro muže a ženy.
2. Prostuduje dostupnou literaturu a v interpretační části se zaměří na významové souvislosti tohoto typu reklamní produkce.
3. Postihne vývoj ve všech souvislostech.
4. Vytvoří celostní obraz sportovce v reklamě jako novodobého "hrdiny".
Seznam doporučené literatury
E. Panofski - Význam ve výtvarném umění
J. Vysekalová - Psychologie reklamy
H. Willems - Die Gesellschaft der Werbung
časopisy:
Strategie
Trend Marketing
Sport und Kult
Seznam doporučené literatury
E. Panofski - Význam ve výtvarném umění
J. Vysekalová - Psychologie reklamy
H. Willems - Die Gesellschaft der Werbung
časopisy:
Strategie
Trend Marketing
Sport und Kult