Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu a návrh vzdělávacího modulu. V práci je popsaná charakteristika vzdělávání, jeho současnost a historie, formy, metody včetně zásad. Dále je obsahem představení vzácné diagnózy, na kterou se specializuje vzdělávací modul, včetně analytických metod. Následně je na základě výsledků je sestaven návrh vzdělávacího modulu. Pro realizaci návrhu byla aplikovaná riziková, časová a nákladová analýza.
Anotace v angličtině
The work is focused on education of medical staff and design of educational module. The work describes the characteristics of education, its present and history, forms, methods including principles. It also includes a presentation of a rare diagnosis that specializes in the training module, including analytical methods. Subsequently, on the basis of the results, an educational module proposal is drawn up. Risk, time and cost analysis was used to implement the proposal.
education, research, data analysis, SWOT analysis, diagnosis, pulmonary hyper-tension
Rozsah průvodní práce
108 s. (152 181 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu a návrh vzdělávacího modulu. V práci je popsaná charakteristika vzdělávání, jeho současnost a historie, formy, metody včetně zásad. Dále je obsahem představení vzácné diagnózy, na kterou se specializuje vzdělávací modul, včetně analytických metod. Následně je na základě výsledků je sestaven návrh vzdělávacího modulu. Pro realizaci návrhu byla aplikovaná riziková, časová a nákladová analýza.
Anotace v angličtině
The work is focused on education of medical staff and design of educational module. The work describes the characteristics of education, its present and history, forms, methods including principles. It also includes a presentation of a rare diagnosis that specializes in the training module, including analytical methods. Subsequently, on the basis of the results, an educational module proposal is drawn up. Risk, time and cost analysis was used to implement the proposal.
education, research, data analysis, SWOT analysis, diagnosis, pulmonary hyper-tension
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vzdělávání a jejích zásady v ošetřovatelské praxi.
Praktická část
Popište a analyzujte současnou úroveň znalosti zdravotních sester v oblasti diagnózy plicní hypertenze.
Vytvořte návrh vzdělávacího modulu zdravotních sester zaměřeného na diagnózu plicní hypertenze pro vzdělávací institut E.D.N.U.s.r.o..
Návrh podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vzdělávání a jejích zásady v ošetřovatelské praxi.
Praktická část
Popište a analyzujte současnou úroveň znalosti zdravotních sester v oblasti diagnózy plicní hypertenze.
Vytvořte návrh vzdělávacího modulu zdravotních sester zaměřeného na diagnózu plicní hypertenze pro vzdělávací institut E.D.N.U.s.r.o..
Návrh podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BUCKMINSTER FULLER, Richard. O vzdělání. 1. vyd. Praha: Mox Mox, 2014, 224 s. ISBN 978-80-905064-5-9.
FEŘTEK, Tomáš. Co je nového ve vzdělávání:. 1. vyd. Praha: Nová beseda, 2017, 70 s. ISBN 978-80-906089-2-4.
HORTON-DEUTSCH, Sara a SHERWOOD D., Gwen. Reflective Practice: Transforming Education and Improving Outcomes. 2nd Edition, Canada: Sigma Theta Tau International, 2017, 472 s. ISBN 9781945157134.
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
SCHOON, M., Patricia, PORTA, M., Carolyna, SCHAFFER, A., Marjorie. Population - Based Public Health Clinical Manual. 3rd. Edition. Canada: Sigma Theta Tau International, 2018, 368 s. ISBN 9781945157752.
Seznam doporučené literatury
BUCKMINSTER FULLER, Richard. O vzdělání. 1. vyd. Praha: Mox Mox, 2014, 224 s. ISBN 978-80-905064-5-9.
FEŘTEK, Tomáš. Co je nového ve vzdělávání:. 1. vyd. Praha: Nová beseda, 2017, 70 s. ISBN 978-80-906089-2-4.
HORTON-DEUTSCH, Sara a SHERWOOD D., Gwen. Reflective Practice: Transforming Education and Improving Outcomes. 2nd Edition, Canada: Sigma Theta Tau International, 2017, 472 s. ISBN 9781945157134.
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
SCHOON, M., Patricia, PORTA, M., Carolyna, SCHAFFER, A., Marjorie. Population - Based Public Health Clinical Manual. 3rd. Edition. Canada: Sigma Theta Tau International, 2018, 368 s. ISBN 9781945157752.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D. 22 bodů.
Bude Vámi navrhovaný projekt realizován? Zodpovězeno částečně. Jaká další kritická rizika se v souvislosti s realizací projektu mohou vyskytnout? Jak tyto rizika budete eliminovat? Zodpovězeno částečně.
Oponent: Mudr. Dagmar Malotová, MBA. 28 bodů.
Je možno stávající práci v praktické části doplnit o kazuistické šetření a lze návrh vzdělávacího modelu aplikovat rovněž na lékařskou profesi zaměřenou na obor pneumologie? Zodpovězeno částečně. Existuje možnost zdůraznit rozdíl v symptomologii podobných diagnóz např. plicní hypertenze a chronické obstrukční nemoci plic? Zodpovězeno částečně. Jste spokojena s výsledkem vlastního šetření? Zodpovězeno částečně.