Tématem této diplomové práce je vzdělávání zdravotnického personálu v nemocnicích zřizovaných Krajem Vysočina. Hlavním cílem této práce bylo analyzovat systém vzdělávání zdravotníků v těchto organizacích, zhodnotit současnou situaci a definovat jednotný systém vzdělávání. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část práce, je zaměřena na vysvětlení pojmů v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci a vysvětluje specifická východiska vzdělávání zdravotníků v České republice z pohledu legislativy. V úvodu praktické části této diplomové práce jsou krátce představena jednotlivá zdravotnická zařízení, která byla zahrnuta do výzkumného šetření a který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Analytická zjištění budou využita pro sestavení projektového řešení návrhu systému vzdělávání zdravotníků.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the education and training of medical personnel in hospitals estab-lished by the Region of Vysočina. The main goal of this thesis was to analyze the educational and training system for medical staff in these medical care facilities, assess the current situ-ation and define a consistent system of education and training. The thesis consists of two parts, a theoretical one and a practical one. The theoretical part focuses on the explanation of terms regarding the education and development of employees in an organization, and it also explains specific starting points in regard to medical care personnel in the Czech Re-public, as far as the legislation is concerned. The introductory part of this thesis' practical part introduces the medical centers included in the research which was conducted via survey inquiry. Analytical findings will be used to create a project proposal regarding the solutions for the system of medical personnel education and training.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých,zdravotnická zařízení, vzdělávání ve zdravotnictví, lékařská a nelékařská povolání,specializační vzdělávání,rezidenční místa,atestace,akredi-tovaná zařízení.
Klíčová slova v angličtině
adult education and training, medical care centers, health care facilities training, medical and non-medical occupations, specialized training, medical residency locations, attestation, cer-tified facilities.
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této diplomové práce je vzdělávání zdravotnického personálu v nemocnicích zřizovaných Krajem Vysočina. Hlavním cílem této práce bylo analyzovat systém vzdělávání zdravotníků v těchto organizacích, zhodnotit současnou situaci a definovat jednotný systém vzdělávání. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část práce, je zaměřena na vysvětlení pojmů v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci a vysvětluje specifická východiska vzdělávání zdravotníků v České republice z pohledu legislativy. V úvodu praktické části této diplomové práce jsou krátce představena jednotlivá zdravotnická zařízení, která byla zahrnuta do výzkumného šetření a který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Analytická zjištění budou využita pro sestavení projektového řešení návrhu systému vzdělávání zdravotníků.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the education and training of medical personnel in hospitals estab-lished by the Region of Vysočina. The main goal of this thesis was to analyze the educational and training system for medical staff in these medical care facilities, assess the current situ-ation and define a consistent system of education and training. The thesis consists of two parts, a theoretical one and a practical one. The theoretical part focuses on the explanation of terms regarding the education and development of employees in an organization, and it also explains specific starting points in regard to medical care personnel in the Czech Re-public, as far as the legislation is concerned. The introductory part of this thesis' practical part introduces the medical centers included in the research which was conducted via survey inquiry. Analytical findings will be used to create a project proposal regarding the solutions for the system of medical personnel education and training.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých,zdravotnická zařízení, vzdělávání ve zdravotnictví, lékařská a nelékařská povolání,specializační vzdělávání,rezidenční místa,atestace,akredi-tovaná zařízení.
Klíčová slova v angličtině
adult education and training, medical care centers, health care facilities training, medical and non-medical occupations, specialized training, medical residency locations, attestation, cer-tified facilities.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky o vzdělávání zaměstnanců ve zdravotnictví.
Praktická část
Proveďte analýzu vzdělávání zdravotníků v nemocnicích zřizovaných Krajem Vysočina.
Na základě výsledků analýzy navrhněte komplexní systém vzdělávání v těchto nemocnicích.
Vyhodnoťte projekt z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky o vzdělávání zaměstnanců ve zdravotnictví.
Praktická část
Proveďte analýzu vzdělávání zdravotníků v nemocnicích zřizovaných Krajem Vysočina.
Na základě výsledků analýzy navrhněte komplexní systém vzdělávání v těchto nemocnicích.
Vyhodnoťte projekt z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. A handbook of human resource management practice. 10th ed. Philadelphia: Kogan Page, 2017, 725 s. ISBN 9780749474119.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Vydání 1. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 9788072614301.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš.
a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. 1. vydání Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-7454-253-4.
WILTON, Nick. An introduction to human resource management. 3rd edition. Los Angeles; London; New Delhi; Singapore; Washington DC; Melbourne: SAGE, 2016, 490 s. ISBN 9781473954199.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. A handbook of human resource management practice. 10th ed. Philadelphia: Kogan Page, 2017, 725 s. ISBN 9780749474119.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Vydání 1. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 9788072614301.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš.
a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. 1. vydání Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-7454-253-4.
WILTON, Nick. An introduction to human resource management. 3rd edition. Los Angeles; London; New Delhi; Singapore; Washington DC; Melbourne: SAGE, 2016, 490 s. ISBN 9781473954199.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc., 20 bodů
Oponent práce: doc. PhDr. Ing. Aleš Gregar, CSc., 27 bodů
Otázky vedoucího práce: 1) Jaká je reálnost uskutečnění projektu této diplomové práce? Zodpovězeno zcela.
Otázky oponenta práce: 1) V souvislosti s implementací koncepce celoživotního vzdělávání NLZP uvádíte problém s motivací k účasti na tomto vzdělávání. Jaká řešení byste doporučila? Zodpovězeno zcela. 2) Jaké zdroje informací jste používala pro sestavení analýzy SWOT, vedle výsledků dotazníkového šetření? Zodpovězeno zcela.
Další otázky: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D., Proč nemáte SWOT analýzu podloženou analýzou makroekonomického prostředí? Zodpovězeno částečně. Jaké legislativní změny jsou hrozbou a proč? Zodpovězeno zcela. Ing. Milana Otrusinová, Ph.D., Co všechno je zahrnuto v hrubých mzdách, které máte uvedeny v nákladové analýze projektu? Zodpovězeno zcela. Je vámi uvedená dotace účelová? Zodpovězeno zcela.