Obsahem této bakalářské práce je Analýza využití Kirkpatrickova modelu hodnocení
vzdělávání ve vybrané společnosti. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní kapitoly a jejich podkapitoly. Zabývá se firemním vzděláváním, evaluací a samotným Kirkpatricko-vým
modelem, což je stěžejní téma práce. Na teoretickou část navazuje praktická část.
Zde je uvedena charakteristika společnosti Nestlé ČR, s.r.o. a výzkumný problém,
z nějž se stanovily hlavní a dílčí výzkumné otázky, na základě čehož mohla být provede-na analýza využití Kirkpatrickova modelu. Cílem bylo zjistit, jak ve vybrané společnosti Nestlé ČR, s.r.o. Praha interní lektoři a školící manažeři využívají Kirkpatrickův model
k hodnocení vzdělávání zaměstnanců. Výsledky šetření přináší odpovědi na výzkumné otázky a budou předloženy Oddělení lidských zdrojů společnosti Nestlé ČR, s.r.o.
s doporučením pro praxi.
Anotace v angličtině
Content of the bachelor thesis is the Analysis of Kirkpatrick's education evaluation usage
in chosen society. The theoretical part divides in three main chapters and their parts.
It focuses on firm educa-tion, evaluation and Kirkpatrick's model itself, which is the core
of the thesis. The theoretical part is followed by the practical part. Here we describe Nestle CR, ltd. and the research which sets main and partial research questions, based on which
the analysis of Kirkpatrick's model usage was carried out. The aim was to realize in what extent the Kirkpatrickś s model is used in evaluation of employees education by lectors
and schooling managers. Results of the research offer explanations and will be provided
to the Human recourse department of Nestle CR ltd. with a recommendation for practice.
Klíčová slova
Kirkpatrickův model, evaluace, kompetenční model, firemní vzdělávání, andragogické
přístupy, lidské zdroje, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Kirkpatrick's model, evauation, competence model, firm education, andragogy approach, human re-courses, qualitative research
Rozsah průvodní práce
101 s., 22 s. (30 858 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této bakalářské práce je Analýza využití Kirkpatrickova modelu hodnocení
vzdělávání ve vybrané společnosti. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní kapitoly a jejich podkapitoly. Zabývá se firemním vzděláváním, evaluací a samotným Kirkpatricko-vým
modelem, což je stěžejní téma práce. Na teoretickou část navazuje praktická část.
Zde je uvedena charakteristika společnosti Nestlé ČR, s.r.o. a výzkumný problém,
z nějž se stanovily hlavní a dílčí výzkumné otázky, na základě čehož mohla být provede-na analýza využití Kirkpatrickova modelu. Cílem bylo zjistit, jak ve vybrané společnosti Nestlé ČR, s.r.o. Praha interní lektoři a školící manažeři využívají Kirkpatrickův model
k hodnocení vzdělávání zaměstnanců. Výsledky šetření přináší odpovědi na výzkumné otázky a budou předloženy Oddělení lidských zdrojů společnosti Nestlé ČR, s.r.o.
s doporučením pro praxi.
Anotace v angličtině
Content of the bachelor thesis is the Analysis of Kirkpatrick's education evaluation usage
in chosen society. The theoretical part divides in three main chapters and their parts.
It focuses on firm educa-tion, evaluation and Kirkpatrick's model itself, which is the core
of the thesis. The theoretical part is followed by the practical part. Here we describe Nestle CR, ltd. and the research which sets main and partial research questions, based on which
the analysis of Kirkpatrick's model usage was carried out. The aim was to realize in what extent the Kirkpatrickś s model is used in evaluation of employees education by lectors
and schooling managers. Results of the research offer explanations and will be provided
to the Human recourse department of Nestle CR ltd. with a recommendation for practice.
Klíčová slova
Kirkpatrickův model, evaluace, kompetenční model, firemní vzdělávání, andragogické
přístupy, lidské zdroje, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Kirkpatrick's model, evauation, competence model, firm education, andragogy approach, human re-courses, qualitative research
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, evaluace a Kirkpatrickova modelu hodnocení vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou zúčastněného pozorování a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, evaluace a Kirkpatrickova modelu hodnocení vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou zúčastněného pozorování a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010, 215 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2497-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 323 s. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-581-6.
FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010, 238 s. Management. ISBN 978-80-247-3067-7.
EVANGELU, Jaroslava Ester, Frank van BOMMEL a Ondřej JUŘIČKA. Efektivita vzdělávání: jak získat zpět vložené investice do rozvoje zaměstnanců. Ostrava: Key Publishing, 2013, 135 s. Monografie. ISBN 978-80-7418-197-9.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
Seznam doporučené literatury
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010, 215 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2497-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 323 s. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-581-6.
FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010, 238 s. Management. ISBN 978-80-247-3067-7.
EVANGELU, Jaroslava Ester, Frank van BOMMEL a Ondřej JUŘIČKA. Efektivita vzdělávání: jak získat zpět vložené investice do rozvoje zaměstnanců. Ostrava: Key Publishing, 2013, 135 s. Monografie. ISBN 978-80-7418-197-9.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce vymezila teoretická a metodologická východiska práce. Podrobně komisi seznamovala s výsledky svého výzkumu v konkrétní organizaci. Výzkumná zjištění komentovala také pomocí paradigmatického modelu. Navrhla vhodná doporučení do praxe. Studentka vhodně odpověděla na otázky vedoucího a oponenta práce.
Předseda komise podal návrh na ocenění studentky za její práci.