Bakalářská práce se zaměřuje na zájmové vzdělávání dospělých v mikroregionu Kahan a jako hlavní cíl si stanovuje zjištění motivace lidí náležejících do věkové kategorie střední dospělosti k účasti na zájmovém vzdělávání v mikroregionu Kahan. Teoretická část nás seznamuje s celoživotním učením a dále se blíže zaměřuje na problematiku zá-jmového vzdělávání, jež je i součástí celoživotního učení. Dále nás bakalářská práce v krátkosti seznámí s volným časem, který je také úzce propojen se zájmovým vzdělává-ním, s dle vývojové psychologie se zaměříme na jednotlivá vývojová stádia dospělosti a v závěru si představíme mikroregion Kahan. Praktická část práce se prostřednictvím kvan-titativního výzkumu za použití dotazníkového šetření zabývá zájmovým vzděláváním. Zjišťuje, jakému zájmovému vzdělávání dávají lidé přednost a zda je nabídka v mikroregionu Kahan dostatečná. Získaná data jsou následně analyzována a vyhodnoce-na. Na základě získaných dat jsou přijata doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on non-vocational adult education in microregion Kahan. A main goal of this bachelor thesis is to find out the motivation of adult middle-aged stu-dents participating in this kind of education in the microregion of Kahan. The theoretical part is based on lifelong learning and non-vocational adult education. Other parts deal with free time, adulthood and introduces us to the microregion of Kahan. The practical part is focused on quantitative research due to survey dealing with non-vocational adult education. The survey detects the prefered kind of non-vocational adult education as if they are satisfied with an offer of those acitivities. The data we have obtained from the research would also be analyzed and evaluated. At the end of research we assume its ap-plication for practical use.
Klíčová slova
zájmové vzdělávání, volný čas, vzdělávání, dospělý, celoživotní učení
Klíčová slova v angličtině
non-vocational adult education, free time, education, adult, lifelong learning
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na zájmové vzdělávání dospělých v mikroregionu Kahan a jako hlavní cíl si stanovuje zjištění motivace lidí náležejících do věkové kategorie střední dospělosti k účasti na zájmovém vzdělávání v mikroregionu Kahan. Teoretická část nás seznamuje s celoživotním učením a dále se blíže zaměřuje na problematiku zá-jmového vzdělávání, jež je i součástí celoživotního učení. Dále nás bakalářská práce v krátkosti seznámí s volným časem, který je také úzce propojen se zájmovým vzdělává-ním, s dle vývojové psychologie se zaměříme na jednotlivá vývojová stádia dospělosti a v závěru si představíme mikroregion Kahan. Praktická část práce se prostřednictvím kvan-titativního výzkumu za použití dotazníkového šetření zabývá zájmovým vzděláváním. Zjišťuje, jakému zájmovému vzdělávání dávají lidé přednost a zda je nabídka v mikroregionu Kahan dostatečná. Získaná data jsou následně analyzována a vyhodnoce-na. Na základě získaných dat jsou přijata doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on non-vocational adult education in microregion Kahan. A main goal of this bachelor thesis is to find out the motivation of adult middle-aged stu-dents participating in this kind of education in the microregion of Kahan. The theoretical part is based on lifelong learning and non-vocational adult education. Other parts deal with free time, adulthood and introduces us to the microregion of Kahan. The practical part is focused on quantitative research due to survey dealing with non-vocational adult education. The survey detects the prefered kind of non-vocational adult education as if they are satisfied with an offer of those acitivities. The data we have obtained from the research would also be analyzed and evaluated. At the end of research we assume its ap-plication for practical use.
Klíčová slova
zájmové vzdělávání, volný čas, vzdělávání, dospělý, celoživotní učení
Klíčová slova v angličtině
non-vocational adult education, free time, education, adult, lifelong learning
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesní andragogiky a zájmového vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesní andragogiky a zájmového vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Michal ŠERÁK. Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016. ISBN 978-80-7308-694-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN: 9788024753263.
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN: 9788024712840.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Michal ŠERÁK. Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016. ISBN 978-80-7308-694-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN: 9788024753263.
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN: 9788024712840.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce vymezila teoretická a metodologická východiska práce. Podrobněji hovořila o výzkumných zjištěních, odpověděla vhodně na otázky vedoucího práce. Studentka diskutovala o možnosti propagace organizací v daném mikroregionu. Zmínila také limity výzkumu, které spatřovala v omezeném počtu respondentů a jejich ochotě na výzkumu spolupracovat.