Práce zachycuje postavu muže a ženy v době socialismu, jak lidé v té době přistupovali k samotnému tématu sexu. Jaký vliv měl režim na chování lidí a líčí reklamu samotnou. Zachycuje erotiku a nahotu v dnešní reklamě. Jak chápou cílové skupiny postavu muže a ženy v reklamě, jejich charakteristiky, charaktery. Ukazuje erotiku a nahotu v jednotlivých médiích a líčí i pohled z hlediska sexismu, genderu, rovnosti pohlaví či diskriminace. V analytické části pak zobrazuje názor veřejnosti na tématiku erotiky a nahoty v dnešní reklamě. Analýza dále zkoumá, zda veřejnost erotiku v reklamě chápe jako delikt nebo jako vkusnou součást reklamy, zda jim vadí či imponuje a jestli by se mělo tohle téma v naší reklamě více omezovat.
Anotace v angličtině
The thesis shows a role of a man and a woman in the period of socialism, people’s attitude to sex theme and the regime influence on people’s behavior and portrays advertising itself. It shows erotic and nudity in today’s advertising. How target groups understand the role of a man and a woman in advertising, sexuality and erotic. It describes prototypes of man and woman in advertising, their characteristics and characters. It displays erotic and nudity in individual medias and also shows it from the point of view of sexism, gender, sexual equality or discrimination. In the analytic part, it then displays the public opinion on the role of erotic and nudity in today’s advertising. The analysis examines if erotic in advertising is understood by public as a depict or as a tasteful part of advertising. If it is embarrassing or impressive and if this topic should be more restricted.
Práce zachycuje postavu muže a ženy v době socialismu, jak lidé v té době přistupovali k samotnému tématu sexu. Jaký vliv měl režim na chování lidí a líčí reklamu samotnou. Zachycuje erotiku a nahotu v dnešní reklamě. Jak chápou cílové skupiny postavu muže a ženy v reklamě, jejich charakteristiky, charaktery. Ukazuje erotiku a nahotu v jednotlivých médiích a líčí i pohled z hlediska sexismu, genderu, rovnosti pohlaví či diskriminace. V analytické části pak zobrazuje názor veřejnosti na tématiku erotiky a nahoty v dnešní reklamě. Analýza dále zkoumá, zda veřejnost erotiku v reklamě chápe jako delikt nebo jako vkusnou součást reklamy, zda jim vadí či imponuje a jestli by se mělo tohle téma v naší reklamě více omezovat.
Anotace v angličtině
The thesis shows a role of a man and a woman in the period of socialism, people’s attitude to sex theme and the regime influence on people’s behavior and portrays advertising itself. It shows erotic and nudity in today’s advertising. How target groups understand the role of a man and a woman in advertising, sexuality and erotic. It describes prototypes of man and woman in advertising, their characteristics and characters. It displays erotic and nudity in individual medias and also shows it from the point of view of sexism, gender, sexual equality or discrimination. In the analytic part, it then displays the public opinion on the role of erotic and nudity in today’s advertising. The analysis examines if erotic in advertising is understood by public as a depict or as a tasteful part of advertising. If it is embarrassing or impressive and if this topic should be more restricted.
1. Historie erotiky v české a zahraniční reklamě.
2. Erotika a nahota v reklamě dnes.
3. Erotika v jednotlivých médiích - tisková reklama, elektronická média, rozhlas, televize, outdoorová reklama.
4. Vyhodnocení a shrnutí poznatků - SWOT analýza (pozitivní a negativní dopady).
5. Analyzujte situaci v reklamě, která obsahuje znaky erotiky a jak ji veřejnost akceptuje ve světě i v České republice. Proveďte výzkum postojů a názorů vzorku veřejnosti k otázkám erotiky v reklamě. Vypracujte analýzu názorů.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a navrhněte opatření.
Zásady pro vypracování
1. Historie erotiky v české a zahraniční reklamě.
2. Erotika a nahota v reklamě dnes.
3. Erotika v jednotlivých médiích - tisková reklama, elektronická média, rozhlas, televize, outdoorová reklama.
4. Vyhodnocení a shrnutí poznatků - SWOT analýza (pozitivní a negativní dopady).
5. Analyzujte situaci v reklamě, která obsahuje znaky erotiky a jak ji veřejnost akceptuje ve světě i v České republice. Proveďte výzkum postojů a názorů vzorku veřejnosti k otázkám erotiky v reklamě. Vypracujte analýzu názorů.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a navrhněte opatření.
Seznam doporučené literatury
sborník ke 12. kongresu k sexuální výchově v Pardubicích 2004
studie Obraz ženy v českém tisku a jeho proměny pod vlivem feministických teorií, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Tereza Boehmová, 1998
časopisy Týden z archívů
internetové stránky
Seznam doporučené literatury
sborník ke 12. kongresu k sexuální výchově v Pardubicích 2004
studie Obraz ženy v českém tisku a jeho proměny pod vlivem feministických teorií, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Tereza Boehmová, 1998
časopisy Týden z archívů
internetové stránky