Bakalářská práce se zabývá osobností sestry a klíčovými vlastnostmi a schopnostmi pro výkon svého povolání. Teoretická část je zaměřena na krátkou historii, osobnost sestry a její vlastnosti, jaké zastává role jako sestra. Další část je zaměřena na komunikaci, která je nebytná při práci s pacientem, její rozdělení a bariéry. Další část je věnována motivaci a sebereflexi. Poslední část je zaměřena na syndrom vyhoření, jeho prevenci, rizikové skupiny a léčbu.
Praktická část je zaměřena na analýzu výsledků dotazníkového šetření. Výzkumu se zúčastnilo 79 respondentů. Výzkum má určený hlavní cíl a další čtyři dílčí cíle. Výzkum byl založen na zjištění preferencí jednotlivých vlastností a schopností sester, ochrany proti syndromu vyhoření a spokojenosti na pracovišti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the personality of the nurse and the key characteristics and abilities for the exercise of their profession. The theoretical part is focused on the histori, personality of the nurse and her qualities as a nurse. The next part is focused on communi-cation, which is necessary for work with the patient, its division and barriers. The next part is devoted to motivation and self-reflection. The last part is focused on burnout, its preven-tion, risk groups and treatment.
The practical part is focused on the analysis of the results of the questionnaire survey. 79 respondents participated in the research. Research has a predetermined main goal and four additional sub-goals. The research was based on identifying the preferences of the individual characteristics and abilities of nurses, the protection against burnout and work-place satisfaction.
Bakalářská práce se zabývá osobností sestry a klíčovými vlastnostmi a schopnostmi pro výkon svého povolání. Teoretická část je zaměřena na krátkou historii, osobnost sestry a její vlastnosti, jaké zastává role jako sestra. Další část je zaměřena na komunikaci, která je nebytná při práci s pacientem, její rozdělení a bariéry. Další část je věnována motivaci a sebereflexi. Poslední část je zaměřena na syndrom vyhoření, jeho prevenci, rizikové skupiny a léčbu.
Praktická část je zaměřena na analýzu výsledků dotazníkového šetření. Výzkumu se zúčastnilo 79 respondentů. Výzkum má určený hlavní cíl a další čtyři dílčí cíle. Výzkum byl založen na zjištění preferencí jednotlivých vlastností a schopností sester, ochrany proti syndromu vyhoření a spokojenosti na pracovišti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the personality of the nurse and the key characteristics and abilities for the exercise of their profession. The theoretical part is focused on the histori, personality of the nurse and her qualities as a nurse. The next part is focused on communi-cation, which is necessary for work with the patient, its division and barriers. The next part is devoted to motivation and self-reflection. The last part is focused on burnout, its preven-tion, risk groups and treatment.
The practical part is focused on the analysis of the results of the questionnaire survey. 79 respondents participated in the research. Research has a predetermined main goal and four additional sub-goals. The research was based on identifying the preferences of the individual characteristics and abilities of nurses, the protection against burnout and work-place satisfaction.
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti osobnosti sestry, jejího charakteru a vlastností důležitých pro výkon svého povolání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti osobnosti sestry, jejího charakteru a vlastností důležitých pro výkon svého povolání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HEŘMANOVÁ, Jana a kolektiv. Etika v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3469-9.
HUNT, Deborah Dolan. The nurse professional: Leveraging Your Education for Transition Into Practice. New York: Springer Publishing Company, 2015. ISBN 978-0-8261-6878-8.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012. ISBN 978-80-7195-573-3.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
VENGLÁŘOVÁ, Martina a Gabriela MAHROVÁ. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1262-8.
Seznam doporučené literatury
HEŘMANOVÁ, Jana a kolektiv. Etika v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3469-9.
HUNT, Deborah Dolan. The nurse professional: Leveraging Your Education for Transition Into Practice. New York: Springer Publishing Company, 2015. ISBN 978-0-8261-6878-8.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012. ISBN 978-80-7195-573-3.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
VENGLÁŘOVÁ, Martina a Gabriela MAHROVÁ. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1262-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak uplatníte výsledky svého výzkumu v praxi? (doc. Kutnohorská) Získala jsem přehled o této problematice. Čím Vás analýza osobnostní výbavy sestry obohatila? (dr. Kutnohorská) Základ na kterém se musí stavět. Jak jste zjistila, že absolventky SZŠ jsou praktické sestry? (dr. Krátká) Udělala jsem chybu v práci se zdroji a neuvědomila jsem si to, není to správný komentář. Jaké jsou v současné době možnosti vzdělávání, pojud se chce někdo stát všeobecnou sestrou? (dr. Krátká) Vysokoškolské a na vyšších odborných školách a také v systému čtyři plus jedna.