Erotická reklama je tématem práce a jejím hlavním cílem je pokus o vymezení hranice mezi ''lechtivým‘‘ a ''obscénním‘‘ v reklamě. Vedle definice pojmu erotická reklama, uvádí její možné vlivy a působení na recipienta. Důkladně se věnuje zobrazování lidského těla a jeho využití jako reklamního apelu. Zabývá se současným ideálem krásy a jeho přílišnou medializací. Uvádí některé výzkumy postojů k erotické reklamě a prostřednictvím etických kodexů způsob regulace reklamy v jednotlivých evropských zemích. Pomocí analýz čtyř tištěných reklam vymezuje kontinuum lechtivé - obscénní a snaží se o postižení jednotlivých prvků a výklad symbolů, které jsou při vytyčování této hranice důležité.
Anotace v angličtině
The theme of the thesis is the erotic advertising and the aim is to specify the margin between the ''suggestive‘‘ and ''obscene‘‘ at advertising. In addition to the term definition ''erotic advertising‘‘, the thesis refers to its possible impacts and influences on a recipient. It attends to displaying of the human body and to its using as the advertising challenge properly. In this thesis the contemporary beauty ideal and its excessive medialization are deal with. Some attitudes researches on the erotic advertising and also the way of advertisement regulation by means of code of ethics in particular European countries are mentioned. The continuum suggestive - obscene is specified and particular elements and symbols that are for the setting out of this margin very important are explained through the analysis of four printed advertisements.
Erotická reklama je tématem práce a jejím hlavním cílem je pokus o vymezení hranice mezi ''lechtivým‘‘ a ''obscénním‘‘ v reklamě. Vedle definice pojmu erotická reklama, uvádí její možné vlivy a působení na recipienta. Důkladně se věnuje zobrazování lidského těla a jeho využití jako reklamního apelu. Zabývá se současným ideálem krásy a jeho přílišnou medializací. Uvádí některé výzkumy postojů k erotické reklamě a prostřednictvím etických kodexů způsob regulace reklamy v jednotlivých evropských zemích. Pomocí analýz čtyř tištěných reklam vymezuje kontinuum lechtivé - obscénní a snaží se o postižení jednotlivých prvků a výklad symbolů, které jsou při vytyčování této hranice důležité.
Anotace v angličtině
The theme of the thesis is the erotic advertising and the aim is to specify the margin between the ''suggestive‘‘ and ''obscene‘‘ at advertising. In addition to the term definition ''erotic advertising‘‘, the thesis refers to its possible impacts and influences on a recipient. It attends to displaying of the human body and to its using as the advertising challenge properly. In this thesis the contemporary beauty ideal and its excessive medialization are deal with. Some attitudes researches on the erotic advertising and also the way of advertisement regulation by means of code of ethics in particular European countries are mentioned. The continuum suggestive - obscene is specified and particular elements and symbols that are for the setting out of this margin very important are explained through the analysis of four printed advertisements.
1. Vyjasněte pojmy erotika, nahota, obscenita.
2. Zdokumentujte soubor reklamních produktů, kde je v centru pozornosti erotika, za období posledních 5 let.
3. Analyzujte jednotlivé prvky reklamy se sexuálním podtextem.
4. Navrhněte zásady užívání reklamy s lechtivými podtexty.
Zásady pro vypracování
1. Vyjasněte pojmy erotika, nahota, obscenita.
2. Zdokumentujte soubor reklamních produktů, kde je v centru pozornosti erotika, za období posledních 5 let.
3. Analyzujte jednotlivé prvky reklamy se sexuálním podtextem.
4. Navrhněte zásady užívání reklamy s lechtivými podtexty.
Seznam doporučené literatury
Oates-Indruchová, L.(1999) Gender v médiích: Nástin šíře problematiky. In: Společnost žen a mužů z aspektu gender
(Pavlík, P. (2002) Gender a média. Stručný úvod do problematiky. In: Ženská práva jsou lidská práva.)
http://www.mpsv.cz/files/clanky/712/vyzkum.pdf - 1
Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen
Zpráva pro Ministerstvo práce a sociálních věcí - projekt
Jean Baudrillard - O svádění
Georges Bataille - Erotismus
Seznam doporučené literatury
Oates-Indruchová, L.(1999) Gender v médiích: Nástin šíře problematiky. In: Společnost žen a mužů z aspektu gender
(Pavlík, P. (2002) Gender a média. Stručný úvod do problematiky. In: Ženská práva jsou lidská práva.)
http://www.mpsv.cz/files/clanky/712/vyzkum.pdf - 1
Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen
Zpráva pro Ministerstvo práce a sociálních věcí - projekt
Jean Baudrillard - O svádění
Georges Bataille - Erotismus