Diplomová práce je zaměřena na přípravu zadání a vytvoření sady podkladů pro výuku prezentačního softwaru, konkrétně je detailně připraven návod pro práci s Microsoft PowerPoint 2016 doplněn o představení online nástrojů prezentací Google Docs a Prezi.
Součástí práce je teoretická část s úvodním přiblížením pojmu rámcový vzdělávací program zaměřený na gymnázia a střední odborné vzdělávání. Obsahem této části je i popis programů nejčastěji využívaných při výuce tvorby prezentací na středních školách.
V úvodu praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření pro získání potřebných informací vhodné pro tvorbu materiálů. Na základě získaných dat probíhala tvorba vyučovacích hodin obsahující cíle, podrobný návod, prezentace a pracovní listy k ověření získaných znalostí společně s řešením pro učitele. V závěru práce je provedeno zhodnocení pomocí dotazníkového šetření v rámci vyučovacích hodin na střední škole.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the preparation of the instructions and creating a set of materials for teaching presentation software, specifically there is a detailed manual for working with Microsoft PowerPoint 2016 and introduction for Google Docs and Prezi.
Part of the thesis is a theoretical part with an introduction to the concept of a general educational program focused on secondary schools and secondary vocational education. The content of this part is also a description of the programs most frequently used in teaching presentations at secondary schools.
In the introduction of the practical part, a questionnaire was conducted to obtain the necessary information suitable for the creation of materials. Based on the data obtained in the questionnaire, lessons containing goals, detailed instructions, presentations and worksheets to verify obtained knowledge and also with solutions for teachers, were created. At the end of the thesis, the evaluation is done by means of a questionnaire survey within lessons at the secondary schools.
Klíčová slova
Rámcový vzdělávací program, dotazníkové šetření, sada úloh, Microsoft Office Power-Point, Google Docs prezentace, Prezi.
Klíčová slova v angličtině
General educational program, questionnaire survey, Microsoft Office PowerPoint, Google Docs presentations, Prezi, set of tasks.
Rozsah průvodní práce
106 s. (143 494 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na přípravu zadání a vytvoření sady podkladů pro výuku prezentačního softwaru, konkrétně je detailně připraven návod pro práci s Microsoft PowerPoint 2016 doplněn o představení online nástrojů prezentací Google Docs a Prezi.
Součástí práce je teoretická část s úvodním přiblížením pojmu rámcový vzdělávací program zaměřený na gymnázia a střední odborné vzdělávání. Obsahem této části je i popis programů nejčastěji využívaných při výuce tvorby prezentací na středních školách.
V úvodu praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření pro získání potřebných informací vhodné pro tvorbu materiálů. Na základě získaných dat probíhala tvorba vyučovacích hodin obsahující cíle, podrobný návod, prezentace a pracovní listy k ověření získaných znalostí společně s řešením pro učitele. V závěru práce je provedeno zhodnocení pomocí dotazníkového šetření v rámci vyučovacích hodin na střední škole.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the preparation of the instructions and creating a set of materials for teaching presentation software, specifically there is a detailed manual for working with Microsoft PowerPoint 2016 and introduction for Google Docs and Prezi.
Part of the thesis is a theoretical part with an introduction to the concept of a general educational program focused on secondary schools and secondary vocational education. The content of this part is also a description of the programs most frequently used in teaching presentations at secondary schools.
In the introduction of the practical part, a questionnaire was conducted to obtain the necessary information suitable for the creation of materials. Based on the data obtained in the questionnaire, lessons containing goals, detailed instructions, presentations and worksheets to verify obtained knowledge and also with solutions for teachers, were created. At the end of the thesis, the evaluation is done by means of a questionnaire survey within lessons at the secondary schools.
Klíčová slova
Rámcový vzdělávací program, dotazníkové šetření, sada úloh, Microsoft Office Power-Point, Google Docs prezentace, Prezi.
Klíčová slova v angličtině
General educational program, questionnaire survey, Microsoft Office PowerPoint, Google Docs presentations, Prezi, set of tasks.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s rámcovými vzdělávacími programy pro gymnázia a odborné vzdělávání.
Zjistěte pomocí vámi vytvořeného dotazníku, jaký software se používá na středních školách pro prezentaci a publikování.
Popište prezentační software a software pro publikování používaný na středních školách.
Na základě získaných informací vytvořte sadu podkladů pro výuku včetně pracovních listů.
Prakticky ověřte sadu úloh pomocí dotazníku.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s rámcovými vzdělávacími programy pro gymnázia a odborné vzdělávání.
Zjistěte pomocí vámi vytvořeného dotazníku, jaký software se používá na středních školách pro prezentaci a publikování.
Popište prezentační software a software pro publikování používaný na středních školách.
Na základě získaných informací vytvořte sadu podkladů pro výuku včetně pracovních listů.
Prakticky ověřte sadu úloh pomocí dotazníku.
Seznam doporučené literatury
ROUBALOVÁ, Eliška. Microsoft PowerPoint 2013: jednoduše. Brno: Computer Press, 2014, 152 s. Naučte se za víkend. ISBN 978-80-251-4122-9.
ŠTEFANC, Damijan, Jasna MAŽGON, Lerryn COLDWELL, Lin-sang CHEUNG, Yee Han Peter JOONG a Thomas G. RYAN. Use of Educational Materials in Slovenian Secondary Technical Education: The Perspectives of Teachers and Students. ISBN 10.1007/978-94-6091-906-0_19.
LAURENČÍK, Marek. Jak na dokonalou prezentaci v PowerPointu. Praha: Grada, 2013, 128 s. Snadno a rychle. ISBN 978-80-247-4377-6.
TUDOR, Sofia Loredana, Lin-sang CHEUNG a DANIEL ROBIN. A study on the efficiency of using combined modern and traditional didactic strategies: perspectives of teachers and students. ISBN 10.1016/b978-0-08-041371-6.50017-1.
DANNHOFEROVÁ, Jana. Microsoft PowerPoint: podrobná uživatelská příručka. Brno: Computer Press, 2010, 400 s. Podrobná uživatelská příručka. ISBN 978-80-251-3076-6.
OpenOffice.org 2: uživatelská příručka. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 176 s. ISBN 80-251-0147-9.
CHOU, Pao-Nan, Chi-Cheng CHANG a Pei-Fen LU. Prezi versus PowerPoint: The effects of varied digital presentation tools on students' learning performance. Computers \& Education \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2015, 91, 73-82. ISSN 03601315.
Seznam doporučené literatury
ROUBALOVÁ, Eliška. Microsoft PowerPoint 2013: jednoduše. Brno: Computer Press, 2014, 152 s. Naučte se za víkend. ISBN 978-80-251-4122-9.
ŠTEFANC, Damijan, Jasna MAŽGON, Lerryn COLDWELL, Lin-sang CHEUNG, Yee Han Peter JOONG a Thomas G. RYAN. Use of Educational Materials in Slovenian Secondary Technical Education: The Perspectives of Teachers and Students. ISBN 10.1007/978-94-6091-906-0_19.
LAURENČÍK, Marek. Jak na dokonalou prezentaci v PowerPointu. Praha: Grada, 2013, 128 s. Snadno a rychle. ISBN 978-80-247-4377-6.
TUDOR, Sofia Loredana, Lin-sang CHEUNG a DANIEL ROBIN. A study on the efficiency of using combined modern and traditional didactic strategies: perspectives of teachers and students. ISBN 10.1016/b978-0-08-041371-6.50017-1.
DANNHOFEROVÁ, Jana. Microsoft PowerPoint: podrobná uživatelská příručka. Brno: Computer Press, 2010, 400 s. Podrobná uživatelská příručka. ISBN 978-80-251-3076-6.
OpenOffice.org 2: uživatelská příručka. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 176 s. ISBN 80-251-0147-9.
CHOU, Pao-Nan, Chi-Cheng CHANG a Pei-Fen LU. Prezi versus PowerPoint: The effects of varied digital presentation tools on students' learning performance. Computers \& Education \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2015, 91, 73-82. ISSN 03601315.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaký z nástrojů uvedených v diplomové práci pro tvorbu prezentací preferujete? (Javorčík) Porovnal jste vytvořené materiály s revidovanou verzi RVP? Bude možné vytvořené materiály využít v době, kdy podle revidovaných RVP budou vytvořený ŠVP? (Javorčík) Lze říci, že PowerPoint je nejlepším prezentačním nástrojem, nebo by jiné nástroje dokázali překonat jeho funkčnost? (Jašek)
Který software kromě Microsoft PowerPoint byste doporučil pro tvorbu prezentací a proč? (Perůtka)
Dají se do PowerPointu vkládat i trojrozměrné objekty? (Botek)