Cílem této práce bude obecně analyzovat vývojové prostředí 3D enginu, jeho základní vlastnosti, moderní technologie a implementace na různých platformách. Dále student porovná v současnosti nejčastěji používané 3D enginy od různých vývojářských týmů z hlediska implementovaných nástrojů a podporovaných technologií. Na základě získaných poznatků v praktické části s pomocí vybraného enginu navrhne a vyvine vlastní aplikaci, která bude využívat nejmodernější technologie používané v komerčním průmyslu. Vizuální výstup této aplikace navrhne tak, aby uvedené technologie názorně demonstrovala.
Anotace v angličtině
The propose of this work is to analyze integrated development environment of 3D engines, implemented technologies and possible platforms. Then comparison of the most used 3D engines from different developers by the implemented set of tools and supported technologies.
Based on these information, practical part focuses on the design and development of the application in the chosen engine with use of the most modern technologies used in commercial business. The visual output of this application is designed to demonstrate the stated technologies.
Klíčová slova
Unreal Engine 4, Herný Engine, Asset, Blender
Klíčová slova v angličtině
Unreal Engine 4, Game Engine
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce bude obecně analyzovat vývojové prostředí 3D enginu, jeho základní vlastnosti, moderní technologie a implementace na různých platformách. Dále student porovná v současnosti nejčastěji používané 3D enginy od různých vývojářských týmů z hlediska implementovaných nástrojů a podporovaných technologií. Na základě získaných poznatků v praktické části s pomocí vybraného enginu navrhne a vyvine vlastní aplikaci, která bude využívat nejmodernější technologie používané v komerčním průmyslu. Vizuální výstup této aplikace navrhne tak, aby uvedené technologie názorně demonstrovala.
Anotace v angličtině
The propose of this work is to analyze integrated development environment of 3D engines, implemented technologies and possible platforms. Then comparison of the most used 3D engines from different developers by the implemented set of tools and supported technologies.
Based on these information, practical part focuses on the design and development of the application in the chosen engine with use of the most modern technologies used in commercial business. The visual output of this application is designed to demonstrate the stated technologies.
Klíčová slova
Unreal Engine 4, Herný Engine, Asset, Blender
Klíčová slova v angličtině
Unreal Engine 4, Game Engine
Zásady pro vypracování
Všeobecně analyzujte vývojové prostředí 3D enginů, jejich základní vlastnosti, technologie a možnosti implementace na různé platformy.
Porovnejte nejčastěji používané 3D enginy od různých vývojářů z hlediska použitých technologií a nástrojů.
Analyzujte možné využití aplikací vytvořených v 3D enginech v různých oblastech.
Na základě získaných poznatků, pro vybraný engine navrhněte vlastní aplikaci, která bude využívat většinu technologií tohoto enginu a zároveň je bude demonstrovat.
Příslušnou aplikaci v tomto enginu naprogramujte a odlaďte.
Zásady pro vypracování
Všeobecně analyzujte vývojové prostředí 3D enginů, jejich základní vlastnosti, technologie a možnosti implementace na různé platformy.
Porovnejte nejčastěji používané 3D enginy od různých vývojářů z hlediska použitých technologií a nástrojů.
Analyzujte možné využití aplikací vytvořených v 3D enginech v různých oblastech.
Na základě získaných poznatků, pro vybraný engine navrhněte vlastní aplikaci, která bude využívat většinu technologií tohoto enginu a zároveň je bude demonstrovat.
Příslušnou aplikaci v tomto enginu naprogramujte a odlaďte.
Seznam doporučené literatury
COOKSON, Aram, Ryan DOWLINGSOKA a Clinton CRUMPLER. Sam\symbol{39}s teach yourself Unreal engine 4 game development in 24 hours. Indianapolis, Indiana: Sams, \matsymb{lbrack}2016\matsymb{rbrack}. Sams teach yourself in 24 hours series. ISBN 0672337622.
Unreal Engine 4 Documentation \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-28\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.unrealengine.com/en-us/
LEE, Joanna. Learning Unreal Engine Game Development. 2016. ISBN 9781784398156.
SEWELL, Brenden. Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine. 2015. ISBN 9781785286018.
PV, Satheesh. Unreal Engine 4 Game Development Essentials. 2016. ISBN 9781784391966.
GREGORY, Jason. Game engine architecture. Second edition. Boca Raton: CRC Press, 2014. ISBN 978-1466560017.
Seznam doporučené literatury
COOKSON, Aram, Ryan DOWLINGSOKA a Clinton CRUMPLER. Sam\symbol{39}s teach yourself Unreal engine 4 game development in 24 hours. Indianapolis, Indiana: Sams, \matsymb{lbrack}2016\matsymb{rbrack}. Sams teach yourself in 24 hours series. ISBN 0672337622.
Unreal Engine 4 Documentation \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-28\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.unrealengine.com/en-us/
LEE, Joanna. Learning Unreal Engine Game Development. 2016. ISBN 9781784398156.
SEWELL, Brenden. Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine. 2015. ISBN 9781785286018.
PV, Satheesh. Unreal Engine 4 Game Development Essentials. 2016. ISBN 9781784391966.
GREGORY, Jason. Game engine architecture. Second edition. Boca Raton: CRC Press, 2014. ISBN 978-1466560017.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Následně byl seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce a poté zodpověděl dotazy uvedené v posudcích.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy a připomínky:
1) prof. Šeda, M.: Pokračujete dál v řešení zadané práce?
2) prof. Janáčová, D.: Proč jste více nekonzultoval s vedoucím práce?
3) prof. Šeda, M.: Je použitý engine volně dostupný?
4) prof. Janáčová, D.: Které objekty jsou brány jako duplicitní?