- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Analýza vývoje trendů v předvolebních spotech za éry samostatné SR
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Analysis of Trend Development in Campaign Ads For the Era of the Independent SR
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length of at Least 20 min., directing.
Název dle studenta
Analýza vývoje trendů v předvolebních spotech za éry samostatné SR
Název dle studenta v angličtině
Analysis of Trend Development in Campaign Ads For the Era of the Independent SR
Diplomová práca sa zaoberá analýzou trendov v audiovizuálnej zložke politického marketingu na Slovensku od roku 1993, po koniec roka 2017. Mapuje tvorbu v politických spotoch vybraných na základe ich inovatívneho prínosu v danom čase a analyzuje ich po estetickej, dramaturgickej a kreatívnej stránke. Skúma tiež, nakoľko sa pri tvorbe politických spotov využívala forma krátkeho hraného filmu. V závere práca použitie tejto formy rozoberá z kontextu prínosu pre politickú kampaň a šírenie jej posolstva.
Anotace v angličtině
The focus of this diploma thesis is the analysis of a political video trends in Slovakia since its founding in 1993 to end of the 2017. It maps trends in political video ads selected by it's innovative contribution in certain time. The thesis analyzes them in aesthetic, dramaturgical and creative aspect. It also examines how the short feature film approach was used in creation of political ads. At the end of the thesis, the use of this approach is taken from the context of the contribution to the political campaign and the dissemination of its message.
Klíčová slova
politická kampaň, spot, reklama, hraný film, Slovensko
Klíčová slova v angličtině
political campaign, campaign ad, ad, feature film, Slovakia
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práca sa zaoberá analýzou trendov v audiovizuálnej zložke politického marketingu na Slovensku od roku 1993, po koniec roka 2017. Mapuje tvorbu v politických spotoch vybraných na základe ich inovatívneho prínosu v danom čase a analyzuje ich po estetickej, dramaturgickej a kreatívnej stránke. Skúma tiež, nakoľko sa pri tvorbe politických spotov využívala forma krátkeho hraného filmu. V závere práca použitie tejto formy rozoberá z kontextu prínosu pre politickú kampaň a šírenie jej posolstva.
Anotace v angličtině
The focus of this diploma thesis is the analysis of a political video trends in Slovakia since its founding in 1993 to end of the 2017. It maps trends in political video ads selected by it's innovative contribution in certain time. The thesis analyzes them in aesthetic, dramaturgical and creative aspect. It also examines how the short feature film approach was used in creation of political ads. At the end of the thesis, the use of this approach is taken from the context of the contribution to the political campaign and the dissemination of its message.
Klíčová slova
politická kampaň, spot, reklama, hraný film, Slovensko
Klíčová slova v angličtině
political campaign, campaign ad, ad, feature film, Slovakia
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišen
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišen
Seznam doporučené literatury
O'SHAUGHNESSY, Nicholas J. The phenomenon of political marketing. New York: St. Martin's Press, 1990. ISBN 0312032226.
SOLO, Ashu M. G. Political campaigning in the information age. Hersehy, PA: Information Science Reference, 2014.
https://wooshii.com/blog/politics-and-the-role-of-video/
http://sk.sagepub.com/video/political-marketing
http://tubularinsights.com/political-video-marketing-2012-presidential-candidates/
JARBOE, Greg, POLITICAL VIDEO MARKETING LESSONS: 2012 PRESIDENTIAL
CANDIDATES OFFER NEW TWIST ON THE LAST HURRAH. Tubular insights: video
marketing insights[online].
LABÍK, Ľudovít, 2013. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna
štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-30-9.
JOHNSON, Jason. Political consultants and campaigns: one day to sell. Boulder, Colo.: Westview Press, c2012. ISBN 9780813345567.
FAUCHEUX, Ron, ed. Winning elections: political campaign management, strategy & tactics. New York: M. Evans and Co., 2003. ISBN 1-59077-026-9.
Seznam doporučené literatury
O'SHAUGHNESSY, Nicholas J. The phenomenon of political marketing. New York: St. Martin's Press, 1990. ISBN 0312032226.
SOLO, Ashu M. G. Political campaigning in the information age. Hersehy, PA: Information Science Reference, 2014.
https://wooshii.com/blog/politics-and-the-role-of-video/
http://sk.sagepub.com/video/political-marketing
http://tubularinsights.com/political-video-marketing-2012-presidential-candidates/
JARBOE, Greg, POLITICAL VIDEO MARKETING LESSONS: 2012 PRESIDENTIAL
CANDIDATES OFFER NEW TWIST ON THE LAST HURRAH. Tubular insights: video
marketing insights[online].
LABÍK, Ľudovít, 2013. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna
štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-30-9.
JOHNSON, Jason. Political consultants and campaigns: one day to sell. Boulder, Colo.: Westview Press, c2012. ISBN 9780813345567.
FAUCHEUX, Ron, ed. Winning elections: political campaign management, strategy & tactics. New York: M. Evans and Co., 2003. ISBN 1-59077-026-9.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obajobu zahajuje předsedkyně komise Doc Janíková, sděluje studentovi podobu obhajoby - nejprve se obhajoba bude týkat teoretické části, a poté praktické části absolventských výstupů.
Student nejprve seznamuje komisi s tématem své teoretické diplomové práce a představuje metody, které použil. Popisuje rovněž metodiku práce. Poté obhajoba pokračuje čtením posudku vedoucí teoretické diplomové práce, Mgr. Dvořáčkové, která navrhuje hodnocení E. Práci vytýká metodologickou nedostatečnost, ale zároveň vyzdvihuje dílčí kvality práce. Student reaguje na výhrady, obhajuje zvolené postupy. Počíná se diskuse, do níž se zapojuje i oponent práce MgA. Martin Velič. Předsedkyně vyzývá k přečtení oponentského posudku, M. Velič navrhuje hodnocení D. Student odpovídá na otázky oponenta (rakurs kamery, barevnost), s posudky je předem seznámen a odpovědi má pečlivě připraveny. Komise vnáší otázku morální odpovědnosti tvůrce volebního spotu za osud země.
Předsedkyně komise přesouvá pozornost k praktické části absolventského výstupu, a to hranému filmu Anežka. Nejprve se čte posudek vedoucího praktické části práce, Mgr. at Mgr. Jana Gogoly ml. Vedoucí práce navrhuje hodnocení B. Student reaguje a odpovídá na otázku z posudku, která se týká vztahu protagonisty s novou láskou. Student přesvědčivě odpovídá. Pokračuje se čtením posudku oponenta praktické diplomové práce, MgA. Pavla Göbla. Oponent navrhuje hodnocení A. Startuje diskuse komise se studentem, týkajcí se jednotlivých kritičtějších momentů (nedůvěryhodné repliky kumpánů, poněkud násilné herectví Eriky, chyba nechyba dialogu stařenky půřip ráci protagonisty aj.).
Po vyčerpání času končí předsedkyně komise obhajobu.