Tato práce se zabývá informovaností žáků a studentů základních a středních škol o drogové problematice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obecně drogami, jejich dělením a historií. Popisuje také nové drogy a jejich účinky. Dále je zde rozvedena primární prevence a prevence na úrovni škol a její zásady efektivity. Zaměřuje se také na vymezení pojmu adolescence. V poslední úseku teoretické části je uveden příklad dobré praxe, v podobě interaktivní přednášky. Praktická část se věnuje zhodnocení interaktivní přednášky pomocí evaluačního dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor is focused on the awareness of primary and secondary school students about the problems surrounding drugs. This assignment is split into a theoretical and a practical part. The theo-retical part focuses on drugs in general, their types, classification and history. It also describes new drugs and their effects. Further, the primary prevention, prevention in schools and its princples of effectivity are illustrated. It also aims to define the term "adole-sence". In the last section of the practical work, an example of good practice is demonstra-ted in the form of an interactive presentation. The practical part of the assignment fixates on the evaluation of the interactive presentation with the help of an evaluation survey.
Klíčová slova
drogy, adolescence, prevence, závislost
Klíčová slova v angličtině
drugs, adolescence, prevention, abuse
Rozsah průvodní práce
47 s. (45065)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá informovaností žáků a studentů základních a středních škol o drogové problematice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obecně drogami, jejich dělením a historií. Popisuje také nové drogy a jejich účinky. Dále je zde rozvedena primární prevence a prevence na úrovni škol a její zásady efektivity. Zaměřuje se také na vymezení pojmu adolescence. V poslední úseku teoretické části je uveden příklad dobré praxe, v podobě interaktivní přednášky. Praktická část se věnuje zhodnocení interaktivní přednášky pomocí evaluačního dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor is focused on the awareness of primary and secondary school students about the problems surrounding drugs. This assignment is split into a theoretical and a practical part. The theo-retical part focuses on drugs in general, their types, classification and history. It also describes new drugs and their effects. Further, the primary prevention, prevention in schools and its princples of effectivity are illustrated. It also aims to define the term "adole-sence". In the last section of the practical work, an example of good practice is demonstra-ted in the form of an interactive presentation. The practical part of the assignment fixates on the evaluation of the interactive presentation with the help of an evaluation survey.
Klíčová slova
drogy, adolescence, prevence, závislost
Klíčová slova v angličtině
drugs, adolescence, prevention, abuse
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti informovanosti žáků základních škol o drogové problematice.
Příprava metodiky výzkumné části u žáků základních škol.
Realizace kvantitativního průzkumu pomocí strukturovaného dotazníku.
Zpracování získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti informovanosti žáků základních škol o drogové problematice.
Příprava metodiky výzkumné části u žáků základních škol.
Realizace kvantitativního průzkumu pomocí strukturovaného dotazníku.
Zpracování získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HANSON, Glen, Peter J VENTURELLI a Annette E FLECKENSTEIN. Drugs and society. Burlington, MA, 2018. ISBN 12-841-1087-7.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
LIBA, Jozef. Zdravie, drogy, drogová prevencia: terminologický a výkladový slovník. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-555-1556-4.
MARTANOVÁ, Veronika, Barbara JANÍKOVÁ a Tereza DANĚČKOVÁ. Učební texty ke specializačnímu studiu pro školní metodiky prevence. Praha: Centrum adiktologie Psychiatrické kliniky 1. lékařské fakulty a VFN, Univerzita Karlova, 2007.
ISBN 978-80-254-0525-3.
ŠŤASTNÁ, Lenka a Matúš ŠUCHA. Drogy a ohrožené skupiny mladých lidí. Praha: Centrum adiktologie, Psychiatrická klinika, 1. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze, 2010. ISBN 978-80-254-6807-4.
Seznam doporučené literatury
HANSON, Glen, Peter J VENTURELLI a Annette E FLECKENSTEIN. Drugs and society. Burlington, MA, 2018. ISBN 12-841-1087-7.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
LIBA, Jozef. Zdravie, drogy, drogová prevencia: terminologický a výkladový slovník. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-555-1556-4.
MARTANOVÁ, Veronika, Barbara JANÍKOVÁ a Tereza DANĚČKOVÁ. Učební texty ke specializačnímu studiu pro školní metodiky prevence. Praha: Centrum adiktologie Psychiatrické kliniky 1. lékařské fakulty a VFN, Univerzita Karlova, 2007.
ISBN 978-80-254-0525-3.
ŠŤASTNÁ, Lenka a Matúš ŠUCHA. Drogy a ohrožené skupiny mladých lidí. Praha: Centrum adiktologie, Psychiatrická klinika, 1. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze, 2010. ISBN 978-80-254-6807-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svoji bakalářskou práci. Text v teoretické části má popisný charakter, místy až učebnicový, přináší základní přehled poznatků o drogové problematice. Praktickou část BP student vypracoval na základě požadavku z praxe, student zpracoval a vyhodnocoval evaluační dotazník, data zpracoval popisnou statistikou, komentáře jsou rovněž popisné. V diskusi student vyhodnocuje stanovené cíle. Chybí však diskusní část a srovnání výsledků s jinými výzkumy.