Tato práce se zabývá popisem herního vývoje a jeho historií. Dále vyhodnocuje nejpopulárnější herní žánry v minulých letech až do současnosti, pro které byla vymodelována šablonová prostředí. Šablona pro dlouhodobě nejpopulárnější žánr byla poté rozšířena do technického dema. Tyto šablony byly vytvořeny v Xenko Game Studio a na úpravu modelů bylo použito studio 3DS MAX 2020. V neposlední řadě jsou porovnány herní enginy dostupné na trhu a je popsáno Xenko Studio jako takové.
Anotace v angličtině
This thesis describes the game development, and history of this industry. It also evaluates the most popular game genres in the last years. For these game genres, template environments were made and demonstrated. After that, the template of the most popular genre was extended to a technical demo. The templates and the technical demo were created in Xenko Game Studio, and models were edited in 3DS Max 2020 studio. The last but not least, the comparison of the currently available game engines is presented and the Xenko Studio is described.
Klíčová slova
Xenko, C#, herní žánr, herní engine
Klíčová slova v angličtině
game development, Xenko, C#, game genre, game engine
Rozsah průvodní práce
64 s. (62 087 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá popisem herního vývoje a jeho historií. Dále vyhodnocuje nejpopulárnější herní žánry v minulých letech až do současnosti, pro které byla vymodelována šablonová prostředí. Šablona pro dlouhodobě nejpopulárnější žánr byla poté rozšířena do technického dema. Tyto šablony byly vytvořeny v Xenko Game Studio a na úpravu modelů bylo použito studio 3DS MAX 2020. V neposlední řadě jsou porovnány herní enginy dostupné na trhu a je popsáno Xenko Studio jako takové.
Anotace v angličtině
This thesis describes the game development, and history of this industry. It also evaluates the most popular game genres in the last years. For these game genres, template environments were made and demonstrated. After that, the template of the most popular genre was extended to a technical demo. The templates and the technical demo were created in Xenko Game Studio, and models were edited in 3DS Max 2020 studio. The last but not least, the comparison of the currently available game engines is presented and the Xenko Studio is described.
Klíčová slova
Xenko, C#, herní žánr, herní engine
Klíčová slova v angličtině
game development, Xenko, C#, game genre, game engine
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma vývoje počítačových her.
Vyhodnoťte žánry počítačových her, vyberte ty nejvíce populární a analyzujte je.
Obecně popište herní a grafický engine. Uveďte příklady těchto enginů.
Analyzujte herní engine Xenko a stručně jej porovnejte s ostatními enginy.
V daném herním enginu vytvořte šablonová prostředí pro vývoj her v oblasti alespoň pěti nejpopulárnějších žánrů.
Vypracujte návody postupu při tvorbě šablonových prostředí a vše řádně zdokumentujte.
Zvolte jeden vhodný žánr a proveďte rozšíření šablony do technického dema, které bude demonstrovat možnosti herního enginu Xenko.
Vypracujte návod postupu při tvorbě technického dema a vše řádně zdokumentujte.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma vývoje počítačových her.
Vyhodnoťte žánry počítačových her, vyberte ty nejvíce populární a analyzujte je.
Obecně popište herní a grafický engine. Uveďte příklady těchto enginů.
Analyzujte herní engine Xenko a stručně jej porovnejte s ostatními enginy.
V daném herním enginu vytvořte šablonová prostředí pro vývoj her v oblasti alespoň pěti nejpopulárnějších žánrů.
Vypracujte návody postupu při tvorbě šablonových prostředí a vše řádně zdokumentujte.
Zvolte jeden vhodný žánr a proveďte rozšíření šablony do technického dema, které bude demonstrovat možnosti herního enginu Xenko.
Vypracujte návod postupu při tvorbě technického dema a vše řádně zdokumentujte.
Seznam doporučené literatury
Xenko Game Engine: Open-source C\symbol{35} Game Engine \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Silicon Studio, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://xenko.com/
Silicon Studio. Xenko Game Engine \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 8 October 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://github.com/xenko3d/xenko
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2011. ISBN 978-80-904387-1-2.
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv. Game industry 2. Praha: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6.
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv. Game industry 3. Praha: D.A.M.O., 2013. ISBN 978-80-904387-4-3.
BENCOVÁ, Jana. Vznik a vývoj počítačových her z pohledu počítačové grafiky. Brno, 2010. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filosofická fakulta.
VESELÝ, Jan. Vývoj technologií počítačových her. Praha, 2017. Bakalářská práce. Unicorn College.
ŠULC, Tomáš. Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2 \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. EMPRESA MEDIA, c2009-2018, 21.1.2011 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/19891-vyvoj-pocitacove-hry-teoreticky-i-prakticky-s-hitem-mafia-2
Seznam doporučené literatury
Xenko Game Engine: Open-source C\symbol{35} Game Engine \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Silicon Studio, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://xenko.com/
Silicon Studio. Xenko Game Engine \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 8 October 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://github.com/xenko3d/xenko
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2011. ISBN 978-80-904387-1-2.
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv. Game industry 2. Praha: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6.
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv. Game industry 3. Praha: D.A.M.O., 2013. ISBN 978-80-904387-4-3.
BENCOVÁ, Jana. Vznik a vývoj počítačových her z pohledu počítačové grafiky. Brno, 2010. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filosofická fakulta.
VESELÝ, Jan. Vývoj technologií počítačových her. Praha, 2017. Bakalářská práce. Unicorn College.
ŠULC, Tomáš. Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2 \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. EMPRESA MEDIA, c2009-2018, 21.1.2011 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/19891-vyvoj-pocitacove-hry-teoreticky-i-prakticky-s-hitem-mafia-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své práce. Následně byly přečteny posudky vedoucího a oponenta. V rámci těchto posudků bylo položeno větší množství dotazů na které student reagoval s drobnými obtížemi.
V průběhu následující diskuze nebyly položeny žádné další dotazy.