Cílem této bakalářské práce je navrhnout a částečně realizovat aplikaci pro objednávání v restauracích. Aplikace je primárně určena pro zařízení iPhone a iPod Touch. Obsahem této práce je návrh a částečná realizace aplikace včetně vytvoření vlastní API, databáze a grafi-ky. V rámci práce byl vytvořen wireframe aplikace, sepsány funkční a nefunkční požadav-ky a následně implementován prototyp aplikace. Pro prakticky realizovanou databázi a bac-kend rozhraní byl naprogramován funkční prototyp na platformě iOS využívající nativní funkce a pomocných frameworků.
Anotace v angličtině
The goal of this bechelor thesis is to desing and in part develop mobile application for or-ders in restaurant. Application is intended for iPhone and iPod Touch devices. Content of bechelor thesis is design and in part realization of the application also realization own bac-kend API, database and graphics. Wireframe, function and non-function requiments and also prototype of the application were created as a part of this thesis. For practically imple-mented database and backend was created working prototype on iOS platform using native iOS functions and auxiliary frameworks.
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a částečně realizovat aplikaci pro objednávání v restauracích. Aplikace je primárně určena pro zařízení iPhone a iPod Touch. Obsahem této práce je návrh a částečná realizace aplikace včetně vytvoření vlastní API, databáze a grafi-ky. V rámci práce byl vytvořen wireframe aplikace, sepsány funkční a nefunkční požadav-ky a následně implementován prototyp aplikace. Pro prakticky realizovanou databázi a bac-kend rozhraní byl naprogramován funkční prototyp na platformě iOS využívající nativní funkce a pomocných frameworků.
Anotace v angličtině
The goal of this bechelor thesis is to desing and in part develop mobile application for or-ders in restaurant. Application is intended for iPhone and iPod Touch devices. Content of bechelor thesis is design and in part realization of the application also realization own bac-kend API, database and graphics. Wireframe, function and non-function requiments and also prototype of the application were created as a part of this thesis. For practically imple-mented database and backend was created working prototype on iOS platform using native iOS functions and auxiliary frameworks.
Stručně popište proces vývoje mobilní aplikace v nativním kódu Swift pro platformu iOS. Věnujte se také popisu vývojářských nástrojů.
Seznamte se také s technologiemi vhodnými pro vývoj serverového pozadí mobilní aplikace, jako je např. PHP framework Lumen či Firebase.
V rámci praktické části shrňte funkční a nefunkční požadavky na aplikaci pro objednávání jídel či nápojů v restauraci.
Navrhněte wireframe obrazovek a uživatelské rozhraní reflektující výše uvedené požadavky.
Implementujte mobilní aplikaci v jazyce Swift pro platformu iOS a nasaďte a otestujte běh na reálném zařízení.
V textu praktické části shrňte nejdůležitější části implementace.
Zásady pro vypracování
Stručně popište proces vývoje mobilní aplikace v nativním kódu Swift pro platformu iOS. Věnujte se také popisu vývojářských nástrojů.
Seznamte se také s technologiemi vhodnými pro vývoj serverového pozadí mobilní aplikace, jako je např. PHP framework Lumen či Firebase.
V rámci praktické části shrňte funkční a nefunkční požadavky na aplikaci pro objednávání jídel či nápojů v restauraci.
Navrhněte wireframe obrazovek a uživatelské rozhraní reflektující výše uvedené požadavky.
Implementujte mobilní aplikaci v jazyce Swift pro platformu iOS a nasaďte a otestujte běh na reálném zařízení.
V textu praktické části shrňte nejdůležitější části implementace.
Seznam doporučené literatury
GHAREEB, H. Application Development with Swift. Packt Publishing, 2015. ISBN 9781785282362.
MANNING, Jon, Paris BUTTFIELD-ADDISON a Tim NUGENT. Swift development with Cocoa. Sebastopol, CA: O\symbol{39}Reilly Media, 2014. ISBN 1491908947.
FEILER, Jesse. Exploring Swift Playgrounds: the fastest and most effective way to learn to code and to teach others to use your code. Berkeley, California?: Apress, 2017. ISBN 1484226461.
LEWIS, Rory. IPhone and iPad apps for absolute beginners. IOS 5 ed. New York: Distributed to the Book trade worldwide by Springer-Verlag New York, c2012. ISBN 1430236027.
DERICO, Steve. Introducing iOS 8. Sebastopol, CA: O\symbol{39}Reilly, 2014. ISBN 1491908610.
DIPPERY, Michael. Professional Swift. Indianapolis, Indiana: John Wiley, \matsymb{lbrack}2015\matsymb{rbrack}. Wrox professional guides. ISBN 1119016770
Seznam doporučené literatury
GHAREEB, H. Application Development with Swift. Packt Publishing, 2015. ISBN 9781785282362.
MANNING, Jon, Paris BUTTFIELD-ADDISON a Tim NUGENT. Swift development with Cocoa. Sebastopol, CA: O\symbol{39}Reilly Media, 2014. ISBN 1491908947.
FEILER, Jesse. Exploring Swift Playgrounds: the fastest and most effective way to learn to code and to teach others to use your code. Berkeley, California?: Apress, 2017. ISBN 1484226461.
LEWIS, Rory. IPhone and iPad apps for absolute beginners. IOS 5 ed. New York: Distributed to the Book trade worldwide by Springer-Verlag New York, c2012. ISBN 1430236027.
DERICO, Steve. Introducing iOS 8. Sebastopol, CA: O\symbol{39}Reilly, 2014. ISBN 1491908610.
DIPPERY, Michael. Professional Swift. Indianapolis, Indiana: John Wiley, \matsymb{lbrack}2015\matsymb{rbrack}. Wrox professional guides. ISBN 1119016770
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student velmi obsáhle prezentoval výsledky své práce. Součástí prezentace byla i praktická ukázka vyvinuté aplikace. Následně byly přečteny posudky vedoucího a oponenta. Dotazy z posudků byly částečně zodpovězeny prezentací, další doplnění student provedl na závěr prezentace. V průběhu diskuze byly položeny následující dotazy:
doc. Ing. Martin Sysel, Ph.D.: Jakým způsobem lze pomocí Vaší aplikace řešit rozdílné ceny u stejných jídel mezi restauracemi?
Ing. Michal Bližňák, Ph.D.: Kdo plní obsah dané aplikace? Co všechno využíváte z technologie Firebase?