Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby katalogu a dalšími souvisejícími činnostmi. Mezi ně patří určení cílové skupiny pro produkty prezentované v katalogu, určení způsobu komunikace s vybranou cílovou skupinou a výběr vhodných nástrojů, tj. grafických programů, pomocí kterých lze takový dokument efektivně vytvořit. Je v ní popsán celý průběh procesu, jehož výsledkem by měl být nabídkový katalog, který umožní prodejci oslovit potencionální zákazníky, a výrazně tak podnítit jejich zájem nakoupit prezentované zboží. Práce obsahuje zásady, kterých by se měl každý tvůrce katalogu držet, popisem určení potenciálních cílových skupin a jejich preferencemi. V neposlední řadě se v této práci řeší otázka stanovení kritérií pro výběr vhodného grafického programu, či online nástroje, včetně popisu funkcí různých na trhu nabízených nebo na internetu volně dostupných
software, efektivnosti práce s nimi a vhodnosti pro konkrétní účel.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of catalog creation and other related activities. These include the determination of the target group for products presented in the catalog, the determination of the method of communication with the selected target group and the selection of suitable tools, i.e. graphic programs, through which such a document can be created effectively. It describes the whole process of the process, which should result in a bid catalog, which will allow the seller to reach potential customers and thus significantly stimulate their interest in buying the presented goods. The work contains the principles that every catalog creator should follow by describing the potential target groups and their preferences. Last but not least, this thesis addresses the issue of determining the criteria for selecting a suitable graphic program or online tools, including a description of the various functions offered on the market or on the internet freely available, the effectiveness of working with them and suitability for a particular purpose.
Klíčová slova
katalog, online katalog, software, srovnání nástrojů, InDesign,
e- commerce
Klíčová slova v angličtině
catalog, e-catalog, software, comparison of tools, InDesign, e-commerce
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby katalogu a dalšími souvisejícími činnostmi. Mezi ně patří určení cílové skupiny pro produkty prezentované v katalogu, určení způsobu komunikace s vybranou cílovou skupinou a výběr vhodných nástrojů, tj. grafických programů, pomocí kterých lze takový dokument efektivně vytvořit. Je v ní popsán celý průběh procesu, jehož výsledkem by měl být nabídkový katalog, který umožní prodejci oslovit potencionální zákazníky, a výrazně tak podnítit jejich zájem nakoupit prezentované zboží. Práce obsahuje zásady, kterých by se měl každý tvůrce katalogu držet, popisem určení potenciálních cílových skupin a jejich preferencemi. V neposlední řadě se v této práci řeší otázka stanovení kritérií pro výběr vhodného grafického programu, či online nástroje, včetně popisu funkcí různých na trhu nabízených nebo na internetu volně dostupných
software, efektivnosti práce s nimi a vhodnosti pro konkrétní účel.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of catalog creation and other related activities. These include the determination of the target group for products presented in the catalog, the determination of the method of communication with the selected target group and the selection of suitable tools, i.e. graphic programs, through which such a document can be created effectively. It describes the whole process of the process, which should result in a bid catalog, which will allow the seller to reach potential customers and thus significantly stimulate their interest in buying the presented goods. The work contains the principles that every catalog creator should follow by describing the potential target groups and their preferences. Last but not least, this thesis addresses the issue of determining the criteria for selecting a suitable graphic program or online tools, including a description of the various functions offered on the market or on the internet freely available, the effectiveness of working with them and suitability for a particular purpose.
Klíčová slova
katalog, online katalog, software, srovnání nástrojů, InDesign,
e- commerce
Klíčová slova v angličtině
catalog, e-catalog, software, comparison of tools, InDesign, e-commerce
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Seznamte se s dostupnými softwarovými nástroji pro vytváření katalogových dokumentů.
Proveďte srovnání jednotlivých nástrojů. Popište slabé a silné stránky, zaměřte se na práci v těchto nástrojích, uživatelskou přívětivost a kompatibilitu.
Analyzujte nástroje pro vytváření online katalogů.
Využijte vybraný nástroj pro vytvoření ukázkového katalogu. Použijte vlastní fotografický materiál.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Seznamte se s dostupnými softwarovými nástroji pro vytváření katalogových dokumentů.
Proveďte srovnání jednotlivých nástrojů. Popište slabé a silné stránky, zaměřte se na práci v těchto nástrojích, uživatelskou přívětivost a kompatibilitu.
Analyzujte nástroje pro vytváření online katalogů.
Využijte vybraný nástroj pro vytvoření ukázkového katalogu. Použijte vlastní fotografický materiál.
Seznam doporučené literatury
ROUBÍČKOVÁ, Zuzana. Copywriting jako efektivní nástroj pro tvorbu reklamních sdělení v online prostředí. Diplomová práce. ŠAVŠ Mladá Boleslav, 2014.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství \symbol{34}černé skříňky\symbol{34}. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, 387 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
MULDOON, Katie. The Catalog Strategist\symbol{39}s Toolkit: Rules, Tools, Forms and Lists for Both Printed and Electronic Catalogs. Racom Communications, 2006. ISBN 9780970451590.
STARKS, Joy L. Shelly Cashman Series Microsoft Office 365 \& Publisher 2016: Comprehensive. Cengage Learning, 2016. ISBN 978-1305871205.
SCHMID, Jack. Creating a Profitable Catalog. McGraw-Hill, 2000. ISBN 978-0658000645.
Seznam doporučené literatury
ROUBÍČKOVÁ, Zuzana. Copywriting jako efektivní nástroj pro tvorbu reklamních sdělení v online prostředí. Diplomová práce. ŠAVŠ Mladá Boleslav, 2014.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství \symbol{34}černé skříňky\symbol{34}. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, 387 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
MULDOON, Katie. The Catalog Strategist\symbol{39}s Toolkit: Rules, Tools, Forms and Lists for Both Printed and Electronic Catalogs. Racom Communications, 2006. ISBN 9780970451590.
STARKS, Joy L. Shelly Cashman Series Microsoft Office 365 \& Publisher 2016: Comprehensive. Cengage Learning, 2016. ISBN 978-1305871205.
SCHMID, Jack. Creating a Profitable Catalog. McGraw-Hill, 2000. ISBN 978-0658000645.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v krátké prezentaci seznámila komisi s výsledky své bakalářské práce.
Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Dařena: Jak jste v praktické části aplikovala typologii cílové skupiny, kterou popisujete v teoretické části?
doc. Sysel: Zásady tvorby katalogu jste vymýšlela sama nebo převzala z jiných zdrojů?
doc. Sysel: Proč nemáte citace v hranatých závrkách, jak je zvykem?
dr. Šilhavý: Proč máte katalog svázaný na delší straně, když je na šířku?
Studentka na položené dotazy odpověděla a reagovala pohotově.