Cílem bakalářské práce je uvést čtenáře do tématu elektronických obchodů a jejich možností realizace. Čtenář je na začátku práce seznámen se základními pojmy a legislativou, se současným stavem e-commerce v České republice a s možnostmi, které se naskýtají pro realizaci e-shopů. V následující části jsou představeny jednotlivé platformy. Z oblasti komerčních platforem se jedná o Shoptet a Eshop-rychle.cz, z oblasti open-source pak o WordPress a PrestaShop. Po představení platforem je čtenář seznámen s častými požadavky na funkcionalitu e-shopu. V praktické části jsou pomocí vybraných platforem vytvořeny ukázkové e-shopy. Každá tvorba je popsána v jednotlivých krocích rozdělených do instalace, představení administrace, základního nastavení, přizpůsobení vzhledu, vytvoření produktů, představení nákupního procesu, a nakonec jsou poskytnuty i návrhy na zlepšení. Na závěr práce jsou zmíněny hardwarové a softwarové požadavky.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to introduce the readers to the topic of e-shops
and their possibilities of realization. At the beginning of the work, the reader is informed about the basic concepts and legislation, with the current situation of e-commerce in the Czech Republic and with the possibilities offered for e-shops. In the following section, the individual platforms are presented. Commercial platforms include Shoptet and Eshop-rychle.cz, open-source and WordPress and PrestaShop. After introducing platforms, the reader is informed about the frequent requirements for e-shop functionality. In the practical part there are e-shops created by selected platforms. Each creation is described in steps like installation, introduction of administration, basic settings, customization of appearance, creation of products, presentation of the purchasing process, and finally proposals for improvement are presented. At the end of the thesis, there are mentioned hardware and software requirements.
Cílem bakalářské práce je uvést čtenáře do tématu elektronických obchodů a jejich možností realizace. Čtenář je na začátku práce seznámen se základními pojmy a legislativou, se současným stavem e-commerce v České republice a s možnostmi, které se naskýtají pro realizaci e-shopů. V následující části jsou představeny jednotlivé platformy. Z oblasti komerčních platforem se jedná o Shoptet a Eshop-rychle.cz, z oblasti open-source pak o WordPress a PrestaShop. Po představení platforem je čtenář seznámen s častými požadavky na funkcionalitu e-shopu. V praktické části jsou pomocí vybraných platforem vytvořeny ukázkové e-shopy. Každá tvorba je popsána v jednotlivých krocích rozdělených do instalace, představení administrace, základního nastavení, přizpůsobení vzhledu, vytvoření produktů, představení nákupního procesu, a nakonec jsou poskytnuty i návrhy na zlepšení. Na závěr práce jsou zmíněny hardwarové a softwarové požadavky.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to introduce the readers to the topic of e-shops
and their possibilities of realization. At the beginning of the work, the reader is informed about the basic concepts and legislation, with the current situation of e-commerce in the Czech Republic and with the possibilities offered for e-shops. In the following section, the individual platforms are presented. Commercial platforms include Shoptet and Eshop-rychle.cz, open-source and WordPress and PrestaShop. After introducing platforms, the reader is informed about the frequent requirements for e-shop functionality. In the practical part there are e-shops created by selected platforms. Each creation is described in steps like installation, introduction of administration, basic settings, customization of appearance, creation of products, presentation of the purchasing process, and finally proposals for improvement are presented. At the end of the thesis, there are mentioned hardware and software requirements.
V rámci teoretické části stručně popište možnosti realizace e-shopu, zaměřte se jak na open-source, tak i komerční řešení.
Vypracujte detailnější srovnání vybraných e-commerce řešení dle jejich vlastností z obou výše uvedených oblastí.
Z oblasti open source i komerční vyberte vždy 2 různé produkty a pomocí nich vytvořte ukázkový e-shop.
Pro každý z ukázkových e-shopů uveďte důležité kroky instalace a konfigurace (popište také možnosti řešení běžných reálných požadavků na zákaznickou i administrační část).
Shrňte hardwarové a softwarové požadavky na provoz vybraných řešení a navrhněte možná vylepšení funkcionality.
Zásady pro vypracování
V rámci teoretické části stručně popište možnosti realizace e-shopu, zaměřte se jak na open-source, tak i komerční řešení.
Vypracujte detailnější srovnání vybraných e-commerce řešení dle jejich vlastností z obou výše uvedených oblastí.
Z oblasti open source i komerční vyberte vždy 2 různé produkty a pomocí nich vytvořte ukázkový e-shop.
Pro každý z ukázkových e-shopů uveďte důležité kroky instalace a konfigurace (popište také možnosti řešení běžných reálných požadavků na zákaznickou i administrační část).
Shrňte hardwarové a softwarové požadavky na provoz vybraných řešení a navrhněte možná vylepšení funkcionality.
Seznam doporučené literatury
BELEŠČÁK, Dušan. Vytváříme e-shop ve WordPressu: pomocí WooCommerce. Brno: Computer Press, 2014, 240 s. ISBN 9788025141533.
HORTON, John. PrestaShop: vytváříme a provozujeme vlastní e-shop. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 296 s. ISBN 9788025134412.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 9788025143834.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2017, 376 s. ISBN 9788025143223.
PROKOP, Michal a Jiří ADAMEC. Jak uspět na internetu: uskutečněte svůj podnikatelský sen. Vydání první. V Praze: Blue Vision, 2016, 140 s. ISBN 9788087672556.
ŠESTÁKOVÁ, Lucie. WordPress. Brno: Computer Press, 2017, 248 s. ISBN 9788025143018.
Seznam doporučené literatury
BELEŠČÁK, Dušan. Vytváříme e-shop ve WordPressu: pomocí WooCommerce. Brno: Computer Press, 2014, 240 s. ISBN 9788025141533.
HORTON, John. PrestaShop: vytváříme a provozujeme vlastní e-shop. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 296 s. ISBN 9788025134412.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 9788025143834.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2017, 376 s. ISBN 9788025143223.
PROKOP, Michal a Jiří ADAMEC. Jak uspět na internetu: uskutečněte svůj podnikatelský sen. Vydání první. V Praze: Blue Vision, 2016, 140 s. ISBN 9788087672556.
ŠESTÁKOVÁ, Lucie. WordPress. Brno: Computer Press, 2017, 248 s. ISBN 9788025143018.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby byla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
1. Otázka - Farana - Pozná zákazník v jakém nástroji byl e-shop vytvořen?
Komise neměla dalších otázek.
Student odpověděl na všechny otázky z posudků i komise výborně, jen s drobnými chybami.