Cílem této práce je vytvořit výukový kurz, který bude odpovídat požadavkům dotázaných podniků a stanovit základní požadavky na IT znalosti na trhu práce. Teoretická část je zaměřena na seznámení s konceptem certifikace ECDL a dalšími způsoby výuky práce na počítači jako je certifikace Microsoft či online kurzy portálu seduo.cz. Dále tato práce čtenáři přibližuje pojem digitální gramotnost. Praktická část je zaměřená na průzkum podniků zajímajících se o školení v oblasti digitální gramotnosti. Na výsledky průzkumu navazují vzorové výukové materiály, které jsou součástí vytvořeného výukového kurzu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create an educational course, that would correspond with the requirements of the companies surveyed, and to establish basic requirements for IT knowledge on the labour market. The theoretical part focuses on the introduction of ECDL certification concept and other methods of teaching computing such as Microsoft certification or online courses on portal seduo.cz. This thesis also introduces the reader to the concept of digital literacy. The practical part deals with the survey of companies that are interested in schooling in the digital literacy area. The survey results are followed by sample teaching materials, which are part of the educational course.
ECDL, MOS, Seduo.cz, Gopas, digital literacy, LMS, educational course, survey
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vytvořit výukový kurz, který bude odpovídat požadavkům dotázaných podniků a stanovit základní požadavky na IT znalosti na trhu práce. Teoretická část je zaměřena na seznámení s konceptem certifikace ECDL a dalšími způsoby výuky práce na počítači jako je certifikace Microsoft či online kurzy portálu seduo.cz. Dále tato práce čtenáři přibližuje pojem digitální gramotnost. Praktická část je zaměřená na průzkum podniků zajímajících se o školení v oblasti digitální gramotnosti. Na výsledky průzkumu navazují vzorové výukové materiály, které jsou součástí vytvořeného výukového kurzu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create an educational course, that would correspond with the requirements of the companies surveyed, and to establish basic requirements for IT knowledge on the labour market. The theoretical part focuses on the introduction of ECDL certification concept and other methods of teaching computing such as Microsoft certification or online courses on portal seduo.cz. This thesis also introduces the reader to the concept of digital literacy. The practical part deals with the survey of companies that are interested in schooling in the digital literacy area. The survey results are followed by sample teaching materials, which are part of the educational course.
ECDL, MOS, Seduo.cz, Gopas, digital literacy, LMS, educational course, survey
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou ECDL.
Proveďte průzkum trhu v návaznosti na školení zaměstnanců v digitální gramotnosti.
Na základě průzkumu stanovte základní požadavky na IT znalosti na trhu práce.
Navrhněte výukový kurz, který bude odpovídat požadavkům firem.
Vypracujte vzorové výukové materiály pro celý kurz.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou ECDL.
Proveďte průzkum trhu v návaznosti na školení zaměstnanců v digitální gramotnosti.
Na základě průzkumu stanovte základní požadavky na IT znalosti na trhu práce.
Navrhněte výukový kurz, který bude odpovídat požadavkům firem.
Vypracujte vzorové výukové materiály pro celý kurz.
Seznam doporučené literatury
FRANCŮ, Marie. Jak zvládnout testy ECDL. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1485-8.
BARVÍŘ, Tomáš, Jiří HAMPL a Šárka MELIŠOVÁ. ECDL - základy práce s počítačem a kancelářskými programy: manuál pro začátečníky a příprava ke zkouškám. Praha: Grada, 2011. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-3686-0.
ŠTĚPÁNKOVÁ, Olga. S počítačem do Evropy: ECDL. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1844-3.
Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 - 2020. In: MPSV ČR: Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 - 2020\matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: MPSV ČR, 2015 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-19\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/21499/Strategie_DG.pdf.
CHÁBERA, Jiří. ECDL: průvodce přípravou na testy. Brno: Computer Press, 2012. ISBN isbn:978-80-251-3144-2.
Seznam doporučené literatury
FRANCŮ, Marie. Jak zvládnout testy ECDL. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1485-8.
BARVÍŘ, Tomáš, Jiří HAMPL a Šárka MELIŠOVÁ. ECDL - základy práce s počítačem a kancelářskými programy: manuál pro začátečníky a příprava ke zkouškám. Praha: Grada, 2011. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-3686-0.
ŠTĚPÁNKOVÁ, Olga. S počítačem do Evropy: ECDL. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1844-3.
Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 - 2020. In: MPSV ČR: Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 - 2020\matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: MPSV ČR, 2015 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-19\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/21499/Strategie_DG.pdf.
CHÁBERA, Jiří. ECDL: průvodce přípravou na testy. Brno: Computer Press, 2012. ISBN isbn:978-80-251-3144-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
1. Otázka - Farana - Je e-learninogvý systém uzpůsoben pro použití na mobilních zařízeních?
2. Otázka - Šilhavý - IS STAG máte množství materiálů, použil jste je pro vytvoření kurzů LMS?
3. Otázka - Králík - Při kontrole plagiátorství byla u Vaši práce nalezena vysoká shoda, jak to vysvětlíte?
Student odpověděl na všechny otázky z posudků i komise velmi dobře, s jistými chybami.
Nalezenou podobnost vysvětlil použiváním funkce, která vkládá náhodný text z článků dostupných na Internetu.