Tato bakalářská práce pojednává o 3D modelech osobního počítače, které poslouží jako učební pomůcka pro výuku hardwaru na střední škole. Modely jsou vytvořeny pomocí programu Blender. Výsledné modely budou sloužit pro lepší představu jednotlivých komponent, tím pádem reálné komponenty nebudou ve výuce potřeba. V dokumentaci jsou popsány jednotlivé komponenty společně s popsáním 3D grafiky v rámci teoretické části. V části praktické jsou již samotné modely s postupem vymodelování, použitých materiálů a technik. Práce je konzultována s kantorem na Střední škole informatiky, elektrotechniky a řemesel v Rožnově pod Radhoštěm.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with 3D models of a personal computer, which will serve as a teaching device for teaching of hardware on high school. Models are created with program Blender. The resulting models will serve for better understanding the individual components, so that the real components will not be needed in the classroom. The documentation describes the individual components together with the description of 3D graphics within the theoretical part. In the practical part, the models themselves, with the modeling process, the materials and techniques used, are already in place. The thesis is consulted with a teacher at the Secondary School of Informatics, Electrical Engineering and Crafts in Rožnov pod Radhoštěm.
Klíčová slova
3D grafika, hardware, komponenty, učební pomůcka, 3D modely, osobní počítač.
Klíčová slova v angličtině
3D Graphics, hardware, components, teaching aid, 3D models, personal computer.
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o 3D modelech osobního počítače, které poslouží jako učební pomůcka pro výuku hardwaru na střední škole. Modely jsou vytvořeny pomocí programu Blender. Výsledné modely budou sloužit pro lepší představu jednotlivých komponent, tím pádem reálné komponenty nebudou ve výuce potřeba. V dokumentaci jsou popsány jednotlivé komponenty společně s popsáním 3D grafiky v rámci teoretické části. V části praktické jsou již samotné modely s postupem vymodelování, použitých materiálů a technik. Práce je konzultována s kantorem na Střední škole informatiky, elektrotechniky a řemesel v Rožnově pod Radhoštěm.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with 3D models of a personal computer, which will serve as a teaching device for teaching of hardware on high school. Models are created with program Blender. The resulting models will serve for better understanding the individual components, so that the real components will not be needed in the classroom. The documentation describes the individual components together with the description of 3D graphics within the theoretical part. In the practical part, the models themselves, with the modeling process, the materials and techniques used, are already in place. The thesis is consulted with a teacher at the Secondary School of Informatics, Electrical Engineering and Crafts in Rožnov pod Radhoštěm.
Klíčová slova
3D grafika, hardware, komponenty, učební pomůcka, 3D modely, osobní počítač.
Klíčová slova v angličtině
3D Graphics, hardware, components, teaching aid, 3D models, personal computer.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na téma hardware osobního počítače.
Popište hlavní vlastnosti a funkce programu Blender v jeho aktuální verzi včetně nástrojů a modulů, které budou použity v praktické části.
V programu Blender vytvořte komplexní 3D modely všech dílčích počítačových komponent s vhodnými materiály a texturami.
Z vytvořených modelů vytvořte výukové materiály - animace a webové aplikace.
Příslušné výukové materiály vytvořte tak, aby usnadnily výuku příslušných předmětů na střední škole.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na téma hardware osobního počítače.
Popište hlavní vlastnosti a funkce programu Blender v jeho aktuální verzi včetně nástrojů a modulů, které budou použity v praktické části.
V programu Blender vytvořte komplexní 3D modely všech dílčích počítačových komponent s vhodnými materiály a texturami.
Z vytvořených modelů vytvořte výukové materiály - animace a webové aplikace.
Příslušné výukové materiály vytvořte tak, aby usnadnily výuku příslušných předmětů na střední škole.
Seznam doporučené literatury
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: computer modeling \& animation. 4th edition. Boca Raton, FL: CRC Press, 2017, 552 pages. ISBN 978-1138081918.
DOSTÁL, J. Hardware moderního počítače. Olomouc: UP, 2011. 77 s. ISBN 978-80-244-2787-4.
DEMBOWSKI, Klaus. Mistrovství v hardware. Přeložil David ČEPIČKA. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2310-2.
Blender \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. blender.org: blender.org, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-25\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.blender.org/manual/en/latest/index.html
Blend4Web \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. blend4web.com: blend4web.com, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-21\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.blend4web.com/en/community/article/221/
Seznam doporučené literatury
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: computer modeling \& animation. 4th edition. Boca Raton, FL: CRC Press, 2017, 552 pages. ISBN 978-1138081918.
DOSTÁL, J. Hardware moderního počítače. Olomouc: UP, 2011. 77 s. ISBN 978-80-244-2787-4.
DEMBOWSKI, Klaus. Mistrovství v hardware. Přeložil David ČEPIČKA. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2310-2.
Blender \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. blender.org: blender.org, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-25\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.blender.org/manual/en/latest/index.html
Blend4Web \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. blend4web.com: blend4web.com, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-21\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.blend4web.com/en/community/article/221/
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
1. Otázka - Úředníček - Když si otevřu konkrétní HDD prvek, můžu si jej libovolně natáčet?
Studentka na položené otázky v rámci obhajoby odpovídala velmi dobře, s jistými chybami.