Thesis info 1. Teoretická část: Regionální filmové kanceláře podávají pomocnou ruku
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce.
- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
1. Teoretická část: Regionální filmové kanceláře podávají pomocnou ruku
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce.
Main topic in English
1. Theoretical Part: Regional Film Offices Give a Helping Hand 2. Practical Part: An Audiovisual Work or a Thematic Series of Audiovisual Works, Minimally 20 Mins, Poduction.
Title according to student
1. Teoretická část: Regionální filmové kanceláře podávají pomocnou ruku
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce.
English title as given by the student
1. Theoretical Part: Regional Film Offices Give a Helping Hand
2. Practical Part: An Audiovisual Work or a Thematic Series of Audiovisual Works, Minimally 20 Mins, Poduction.
Práce popisuje aktuální situaci na poli jedenácti regionálních filmových kanceláří České republiky. Shrnuje informace o jejich vzniku, financování, činnosti, komunitě, filmovém zázemí, realizovaných projektech a benefitech filmování v krajích. Věnuje se také činnosti národní filmové komise, která regionální kanceláře sdružuje. Práce toto téma zkoumá z po-hledu filmového pracovníka a popisuje výhody, které mu spolupráce s regionálními filmo-vými kancelářemi může nabídnout. Nahlíží i na praktické využití spolupráce filmových pro-ducentů s filmovými komisemi.
Annotation in English
The paper describes the current situation in the field of eleven regional film offices of the Czech Republic. It summarizes information about their founding, financing, activity, com-munity, film base, past projects and benefits of filming in regions. It also deals with an ac-tivity of national film commission, which associates regional film offices in the Czech Re-public. The thesis looks at this topic through the eye of a film worker and describes ad-vantages, given by cooperation with regional film offices. It also looks at the practical col-laboration between film producers and film commissions.
Keywords
filmové kanceláře, filmové komise, Czech Film Commission, finanční podpora, regionální filmové pobídky, filmová výroba, filmový průmysl
Keywords in English
film offices, film commissions, Czech Film Commission, financial support, regional film funds, film production, film industry
Length of the covering note
147 s. (196 820 znaků)
Language
CZ
Annotation
Práce popisuje aktuální situaci na poli jedenácti regionálních filmových kanceláří České republiky. Shrnuje informace o jejich vzniku, financování, činnosti, komunitě, filmovém zázemí, realizovaných projektech a benefitech filmování v krajích. Věnuje se také činnosti národní filmové komise, která regionální kanceláře sdružuje. Práce toto téma zkoumá z po-hledu filmového pracovníka a popisuje výhody, které mu spolupráce s regionálními filmo-vými kancelářemi může nabídnout. Nahlíží i na praktické využití spolupráce filmových pro-ducentů s filmovými komisemi.
Annotation in English
The paper describes the current situation in the field of eleven regional film offices of the Czech Republic. It summarizes information about their founding, financing, activity, com-munity, film base, past projects and benefits of filming in regions. It also deals with an ac-tivity of national film commission, which associates regional film offices in the Czech Re-public. The thesis looks at this topic through the eye of a film worker and describes ad-vantages, given by cooperation with regional film offices. It also looks at the practical col-laboration between film producers and film commissions.
Keywords
filmové kanceláře, filmové komise, Czech Film Commission, finanční podpora, regionální filmové pobídky, filmová výroba, filmový průmysl
Keywords in English
film offices, film commissions, Czech Film Commission, financial support, regional film funds, film production, film industry
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky!!) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky!!) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
WALES, Lorene M. The complete guide to film and digital production: the people and the process. Third edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xxi, 384. ISBN 978-1-138-23982-1.
ROESCH, Stefan., c2009. The experiences of film location tourists. Buffalo: Chan-nel View Publications. Aspects of tourism. ISBN 18-454-1122-6.
Variety, 2016. 2016 (June). ISSN 0042-2738.
RYMEŠOVÁ, HANA (2014): Analýza aktivit film-friendly regionů s důra-zem na situaci v ČR. Magisterská diplomová práce. Praha: VŠE
Zákon o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie a o změně někte-rých zákonů (zákon o audiovizi)
http://www.filmcommission.cz/cs
http://www.fondkinematografie.cz/
http://www.filmneweurope.com/
http://www.zlinfilmoffice.cz/
Recommended resources
WALES, Lorene M. The complete guide to film and digital production: the people and the process. Third edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xxi, 384. ISBN 978-1-138-23982-1.
ROESCH, Stefan., c2009. The experiences of film location tourists. Buffalo: Chan-nel View Publications. Aspects of tourism. ISBN 18-454-1122-6.
Variety, 2016. 2016 (June). ISSN 0042-2738.
RYMEŠOVÁ, HANA (2014): Analýza aktivit film-friendly regionů s důra-zem na situaci v ČR. Magisterská diplomová práce. Praha: VŠE
Zákon o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie a o změně někte-rých zákonů (zákon o audiovizi)
http://www.filmcommission.cz/cs
http://www.fondkinematografie.cz/
http://www.filmneweurope.com/
http://www.zlinfilmoffice.cz/
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Začátek v 11:45 Předseda vysvětlí studentce průběh obhajoby a zeptal se jí, zda je obeznámen s posudky svých prací - studentka ústně potvrzuje souhlas a uvádí, že není potřeba posudky číst.
Teoretická část:
Studentka představuje svou teoretickou práci, rozvádí její výsledky a seznamuje s nimi členy komise. Upozorňuje, že vedoucí její práce zaslala práci Všem producentům v ČR, kteří jsou z jejího obsahu nadšeni.
Předseda komise pokládá otázky vedoucího a oponenta práce. Studentka rozvádí a řádně odpovídá na všechny zodpovězené otázky. Komise se shoduje nad vysokou úrovní a přínosem této práce a doporučuje jí ke knižnímu vydání.
Praktická část:
Studentka rozvádí svou práci a popisuje jednotlivé fáze výroby. Na veškeré doplňující otázky výborně odpovídá a výborně proti-argumentuje veškeré výtky.
Po souhlasu celé komise i studentky je zkouška ukončena v 12:10