Bakalářská práce se zabývá rozhodovacími faktory při výběru alternativních škol z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretická část analyzuje stav zkoumaného tématu v literatuře a popisuje spojitost mezi sociální pedagogikou a daným tématem. Dále se zabývá teoretickými východisky v oblasti alternativního školství, charakterizuje jednotlivé alternativní školy a jejich typické znaky a průběh vzdělávání. V další části se zaměřuje na pedagogického pracovníka a popisuje jeho osobnost, kompetence a klasifikace. Empirická část je zaměřena na ovlivňující důvody pedagogických pracovníků při výběru zaměstnání na alternativní škole. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with crucial decisive factors from the perspective of pedagogues when they decide whether or not to choose an alternative school to work at.
Theoretical part analyzes the literature and describes connections between the social pedagogy and the topic of the thesis. It also deals with theoretical sources in the alternative education as well as it characterizes each type of alternative school with its typical signs and educational process. Finally, it explains and describes personality of pedagogue and focuses on his competencies and clasification.
Practical part of the thesis is yfocused on crucial reasons for the pedagogues who decided to work at an alternative school. The data was collected from respondents via questionnaires.
alternative education, montessori school, dalton school, waldorf school, pedagogue, quantity research
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozhodovacími faktory při výběru alternativních škol z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretická část analyzuje stav zkoumaného tématu v literatuře a popisuje spojitost mezi sociální pedagogikou a daným tématem. Dále se zabývá teoretickými východisky v oblasti alternativního školství, charakterizuje jednotlivé alternativní školy a jejich typické znaky a průběh vzdělávání. V další části se zaměřuje na pedagogického pracovníka a popisuje jeho osobnost, kompetence a klasifikace. Empirická část je zaměřena na ovlivňující důvody pedagogických pracovníků při výběru zaměstnání na alternativní škole. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with crucial decisive factors from the perspective of pedagogues when they decide whether or not to choose an alternative school to work at.
Theoretical part analyzes the literature and describes connections between the social pedagogy and the topic of the thesis. It also deals with theoretical sources in the alternative education as well as it characterizes each type of alternative school with its typical signs and educational process. Finally, it explains and describes personality of pedagogue and focuses on his competencies and clasification.
Practical part of the thesis is yfocused on crucial reasons for the pedagogues who decided to work at an alternative school. The data was collected from respondents via questionnaires.
alternative education, montessori school, dalton school, waldorf school, pedagogue, quantity research
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vztahující se k alternativnímu vzdělávání, osobnosti pedagoga a jeho kompetencím.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vztahující se k alternativnímu vzdělávání, osobnosti pedagoga a jeho kompetencím.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024753263.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9.
MORKES, František. Kapitoly o školství, o ministerstvu a jeho představitelích: (období let 1848-2001). Praha: Pedagogické muzeum J.A. Komenského, 2002. ISBN 80-901461-9-8.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 9788071789994.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024753263.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9.
MORKES, František. Kapitoly o školství, o ministerstvu a jeho představitelích: (období let 1848-2001). Praha: Pedagogické muzeum J.A. Komenského, 2002. ISBN 80-901461-9-8.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 9788071789994.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce, nastínila teoretická východiska práce a přestavila výsledky výzkumu zaměřeného na faktory při výběru alternativních škol z pohledu pedagogických pracovníků. Na závěr studentka zodpověděla otázky vedoucí a oponentky bakalářské práce. Komise se vyjádřila kladně k tématu práce a celkovému zpracování.