- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Charakter zvuku a nastavení bicích nástrojů v hudebních žánrech
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., zvuková skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: The Character of Sound and the Setting of Drums in Musical Genres 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 10 Mins, Sound.
Název dle studenta
Charakter zvuku a nastavení bicích nástrojů v hudebních zánrech
Název dle studenta v angličtině
The Character of Sound and the Setting of Drums in Musical Genres
Bicie paria k základným stavebným prvkom takmer každej piesne/hudobnej kompozície. Táto bakalárska práca sa snaží hlbšie pochopiť nastavenia a charakteristický zvuk bicích nástrojov v rôznych žánroch. Od základných prvkov bicích nástrojov až ku nahrávaniu s profesionálmi v štúdiu.
Anotace v angličtině
Drums as basic building element in almost every song/music composition. This bachelor work is traying to understand the setup and characteristic sound of drums in different gen-res. From basic elements of drums to recording in the recording studio with professionals.
Klíčová slova
bicie, sada bicích nástrojov, charakteristický zvuk, nastavenie bicích nástrojov, kontaktné snímanie bicích nástrojov, nahrávanie v štúdiu, hudobné žánre
Klíčová slova v angličtině
drums, set of drums, characteristic sound, setup of drums, close up miking of drums, recor-ding in studio, music gernes
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
SK
Anotace
Bicie paria k základným stavebným prvkom takmer každej piesne/hudobnej kompozície. Táto bakalárska práca sa snaží hlbšie pochopiť nastavenia a charakteristický zvuk bicích nástrojov v rôznych žánroch. Od základných prvkov bicích nástrojov až ku nahrávaniu s profesionálmi v štúdiu.
Anotace v angličtině
Drums as basic building element in almost every song/music composition. This bachelor work is traying to understand the setup and characteristic sound of drums in different gen-res. From basic elements of drums to recording in the recording studio with professionals.
Klíčová slova
bicie, sada bicích nástrojov, charakteristický zvuk, nastavenie bicích nástrojov, kontaktné snímanie bicích nástrojov, nahrávanie v štúdiu, hudobné žánre
Klíčová slova v angličtině
drums, set of drums, characteristic sound, setup of drums, close up miking of drums, recor-ding in studio, music gernes
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Vlachý, V. Praxe zvukové techniky. Praha : Muzikus, 2000. ISBN 80-86253-05-8.
Vlachý Václav. 220 Užitečných rad pro muzikanty, kteří se chystají natáčet v hudebním studiu. Muzikus. Praha, 2000. ISBN 80-86253-06-6.
Geist, Bohumil. Akustika : jevy a souvislosti v hudební teorii a praxi. Praha : Muzikus, 2005. ISBN 80-86253-31-7.
Katz, Bob. Mastering Audio, Third Edition: The Art and the Science. ISBN-13: 9780240818962
Senior, Mike. Recording Secrets for the Small Studio (Sound On Sound Presents...) ISBN-13: 9780415716703
Seznam doporučené literatury
Vlachý, V. Praxe zvukové techniky. Praha : Muzikus, 2000. ISBN 80-86253-05-8.
Vlachý Václav. 220 Užitečných rad pro muzikanty, kteří se chystají natáčet v hudebním studiu. Muzikus. Praha, 2000. ISBN 80-86253-06-6.
Geist, Bohumil. Akustika : jevy a souvislosti v hudební teorii a praxi. Praha : Muzikus, 2005. ISBN 80-86253-31-7.
Katz, Bob. Mastering Audio, Third Edition: The Art and the Science. ISBN-13: 9780240818962
Senior, Mike. Recording Secrets for the Small Studio (Sound On Sound Presents...) ISBN-13: 9780415716703
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Začátek v 10:00. Předseda vysvětlí studentovi průběh obhajoby a ten přikývnutím potvrzuje souhlas.
Teoretická část:
Student krátce představuje svou teoretickou práci. Zhodnocuje klady i zápory své práce a obhajuje komisy své závěry. Student řádně odpovídá na otázky vedoucího. Oponent prof. Grečnár poznamenává, že by v práci uvítal část věnující se živému zvučení bicích. Student se snaží vysvětlil, proč se tomuto tématu nevěnoval a uvědomuje si, že nedal v úvodu na toto stanovisku dostatečná důraz.
Praktická část:
Student krátce přestavuje svou praktickou část. Věnuje se kladům i záporům své práce a zhodnocuje její přínos. Řádné odpovídá na otázky vedoucího a oponenta a vysvětluje důvod svého pochybení při záznamu kontaktního zvuku. Obhajoba ukončena v 10:34.