- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Blade Runner pětkrát jinak: Komparační analýza pěti verzí filmu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Blade Runner Five Times Different: Comparation Analysis of Five Version of the Film.
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at Least 10 Mins, Editing.
Název dle studenta
Blade Runner pětkrát jinak: Komparační analýza pěti verzí filmu
Název dle studenta v angličtině
Blade Runner Five Times Different: Comparation Analysis of Five Version of the Film
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním pěti různých verzí filmu Blade Run-ner, analýzou a interpretací rozdílů mezi nimi se speciálním zaměřením na střih a drama-turgii. V teoretické části se práce zaměřuje na problematiku režisérských verzí v rámci světové kinematografie a na studii složitých okolností vzniku těchto verzí v případě Blade Runnera.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the comparison of five different versions of Blade Runner movie, analysis and interpretation of the differences between them with a special focus on editing and dramaturgy. In the theoretical part, the theses focuses on problematics of director's cuts within world cinematography and on the study of complex circumstances of creation of these cuts in the case of Blade Runner.
Klíčová slova
Ridley Scott, future noir, sci-fi, režisérské verze
Klíčová slova v angličtině
Ridley Scott, future noir, sci-fi, director's cut
Rozsah průvodní práce
66 s. (85 188 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním pěti různých verzí filmu Blade Run-ner, analýzou a interpretací rozdílů mezi nimi se speciálním zaměřením na střih a drama-turgii. V teoretické části se práce zaměřuje na problematiku režisérských verzí v rámci světové kinematografie a na studii složitých okolností vzniku těchto verzí v případě Blade Runnera.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the comparison of five different versions of Blade Runner movie, analysis and interpretation of the differences between them with a special focus on editing and dramaturgy. In the theoretical part, the theses focuses on problematics of director's cuts within world cinematography and on the study of complex circumstances of creation of these cuts in the case of Blade Runner.
Klíčová slova
Ridley Scott, future noir, sci-fi, režisérské verze
Klíčová slova v angličtině
Ridley Scott, future noir, sci-fi, director's cut
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David; STAIGER, Janet; THOMPSON, Kristin. The Classical Hollywood Cinema: film style and mode of production to 1960. New York: Routledge, 1985.
BUKATMAN, Scott. Blade runner. London: British Film Institute, 1997. ISBN 978-0851706238.
HILLS, Matt. Blade Runner. New York: Colubia University Press, 2011. ISBN 978-1906660338.
INSTRELL, Rick. Blade Runner: The economic shaping of a film. Cinema and Fiction: New Modes of Adapting, 1950-1990, 1992, 160-170
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-0.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
MCKEE, Robert. Story: substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: ReganBooks, c1997. ISBN 978-0060391683.
MURCH, Walter. In the blink of an eye: a perspective on film editing. 2nd ed. Los Angeles: Silman-James Press, c2001. ISBN 978-1879505629.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David; STAIGER, Janet; THOMPSON, Kristin. The Classical Hollywood Cinema: film style and mode of production to 1960. New York: Routledge, 1985.
BUKATMAN, Scott. Blade runner. London: British Film Institute, 1997. ISBN 978-0851706238.
HILLS, Matt. Blade Runner. New York: Colubia University Press, 2011. ISBN 978-1906660338.
INSTRELL, Rick. Blade Runner: The economic shaping of a film. Cinema and Fiction: New Modes of Adapting, 1950-1990, 1992, 160-170
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-0.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
MCKEE, Robert. Story: substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: ReganBooks, c1997. ISBN 978-0060391683.
MURCH, Walter. In the blink of an eye: a perspective on film editing. 2nd ed. Los Angeles: Silman-James Press, c2001. ISBN 978-1879505629.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise SZZ Doc. Nemeškal přivítal studenta na poslední části SZZ, obhajobě teoretické a praktické bakalářské práce.
Student nejprve představil svoji teoretickou bakalářskou práci, jejím vedoucím byl Doc. Nemeškal. V pochvalném posudku je rovněž otázka k obhajobě - co by ještě případně student změnil? Z předem připravené odpovědi je zřejmý studentův promyšlený přístup k tematice i metodice práce.
Oponentkou práce byla Jana Bébarová, práci rovněž v posudku chválí. Také její otázky student s přehledem a převědčivě odpovídá, čímž obhajuje svá stanoviska.
Na výzvu předsedy komise se přistupuje k obhajobě praktické části bakalářské práce.
Vedoucím praktické bakalářské práce, filmu Naděje umírá po poledni, byl Doc. Libor Nemeškal. V posudku vedoucího práce zmiňuje kulminaci funkcí studenta (autor scénáře, reřisér i střihač) a tohoto rizikového faktoru se týkají také otázky vedoucího.
Oponentem praktické části práce byl Tomáš Polenský. Ve svém jinak pochvaleném posudku pojmenovává sporné momenty vyprávění a připojuje otázky, které se kritických míst týkají. Na otázky je student pečlivě připraven a jeho odpovědi přesvědčivě obhajují tvůrčí záměry i tvůrčí "zákryty" či "slepoty", zapříčiněné zdvojením či ztrojením autorských rolí.
Po vypršení času, vymezeného na obhajobu, předseda komise SZZ končí obhajobu.