- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Pozice (supervizora) skriptu v americké a české kinematografii
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Script Supervisor in Current American Cinematography.
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at Least 10 Mins., Editing.
Název dle studenta
Pozice (supervizora) skriptu v americké a české kinematografii
Název dle studenta v angličtině
Script Supervisor in American and Czech Cinematography
Bakalárska práca definuje pozíciu (supervízora) skriptu v americkej a českej kinematografii. Supervízor skriptu zastupuje počas natáčania strihača a stáva sa jeho ,,očami". Bakalárska práca poukazuje na túto profesiu vo filmovej preprodukcii a počas produkcie, kde má dohľad nad kontinuitou filmu, označením záberov či filmovou gramatikou. Analytická časť sa venuje pozícii skriptky v našom prostredí. V závere práca spomínané pozície v jednotlivých aspek-toch porovnáva.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis defines the position of the script supervisor in American and Czech cinematography. Script supervisor represents an editor and becomes his "eyes" on the set. Bachelor thesis refers to this profession in movie preproduction and during production, whe-re he looks after film continuity, slating or film grammar. Analytical part refers position of script supervisor in our region. At the end, thesis compares mentioned positions in every single aspect.
Bakalárska práca definuje pozíciu (supervízora) skriptu v americkej a českej kinematografii. Supervízor skriptu zastupuje počas natáčania strihača a stáva sa jeho ,,očami". Bakalárska práca poukazuje na túto profesiu vo filmovej preprodukcii a počas produkcie, kde má dohľad nad kontinuitou filmu, označením záberov či filmovou gramatikou. Analytická časť sa venuje pozícii skriptky v našom prostredí. V závere práca spomínané pozície v jednotlivých aspek-toch porovnáva.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis defines the position of the script supervisor in American and Czech cinematography. Script supervisor represents an editor and becomes his "eyes" on the set. Bachelor thesis refers to this profession in movie preproduction and during production, whe-re he looks after film continuity, slating or film grammar. Analytical part refers position of script supervisor in our region. At the end, thesis compares mentioned positions in every single aspect.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BERNARD, Jan. FRÝDLOVÁ, Pavla. Malý labyrint filmu. Praha: Albatros, 1988 CYBULSKI, Mary. Beyond continuity. Script Supervision for the Modern Filmmaker. Burlington, Oxon: Focal Press, 2014 JONES, Ted. PATMORE, Chris. Škola filmaření včetně nejnovějších digitálních postupů a technologií. Praha: Slovart, 2013 JONEŠ, Alois. Jak se líhne smích a rodí pláč. Praha: Albatros, 1984 MILLER, Pat P. Script Supervising and Film Continuity (third edition). Burlington: Focal Press, 2013 Script Supervisor (Part 1) - What is a Script Supervisor?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=jRdIZuPkdhU.Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 2) - Breakdown the job of a Script Supervisor?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=r8HJqDzg6zI. Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 3) - How to think about Continuity. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=ITGkwwFxz0Q. Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 4) - What is a Script Breakdown Report?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=OQpJte8q7dw. Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 5) - What is a Story Day?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=r6aiuLBp1Jc. Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 6) - What is an ideal Script Supervisor?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=pYwKmgF0LcI. Kanál uživatele Filmmaker Den.
Seznam doporučené literatury
BERNARD, Jan. FRÝDLOVÁ, Pavla. Malý labyrint filmu. Praha: Albatros, 1988 CYBULSKI, Mary. Beyond continuity. Script Supervision for the Modern Filmmaker. Burlington, Oxon: Focal Press, 2014 JONES, Ted. PATMORE, Chris. Škola filmaření včetně nejnovějších digitálních postupů a technologií. Praha: Slovart, 2013 JONEŠ, Alois. Jak se líhne smích a rodí pláč. Praha: Albatros, 1984 MILLER, Pat P. Script Supervising and Film Continuity (third edition). Burlington: Focal Press, 2013 Script Supervisor (Part 1) - What is a Script Supervisor?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=jRdIZuPkdhU.Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 2) - Breakdown the job of a Script Supervisor?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=r8HJqDzg6zI. Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 3) - How to think about Continuity. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=ITGkwwFxz0Q. Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 4) - What is a Script Breakdown Report?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=OQpJte8q7dw. Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 5) - What is a Story Day?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=r6aiuLBp1Jc. Kanál uživatele Filmmaker Den. Script Supervisor (Part 6) - What is an ideal Script Supervisor?. In: Youtube [online]. 7. 1. 2015. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=pYwKmgF0LcI. Kanál uživatele Filmmaker Den.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na přivítání studentky na obhajobě, závěrečné části SZZ, předsedou komise Doc. Nemeškalem, navazuje studentka představením své teoretické bakalářské práce. Zmiňuje ústřední momenty práce.
Se všemi posudky se s předstihem seznámila.
Posudek vedoucího práce, Doc. Nemeškala, je přečten nahlas před komisí a přikračuje se k odpovídání otázek z posudku. Připravené odpovědi studentky obhajují její postupy.
Oponentkou byla Tereza Kovářová, posudek je čten nahlas celé komisi. Na položené otázky pečlivě odpovídá, vysvětluje ne úplně pochopené postupy a obhajuje tak svoji teoretickou bakalářskou práci.
Na výzvu předsedy se přikračuje k praktické části bakalářské práce.
Studentka nejprve představuje svůj praktický výstup, dokumentární film Rozpitej. Vedoucím její praktické části práce byl Mgr. MgA. Jan Gogola ml. Po seznámení se s posudkem vedoucího pokračuje studentka odpovídáním na otázky; četnost obrazů protagonisty a použití hudby ve filmu obhajuje studentka svoje tvůrčí postupy.
Oponentem byl Tomáš Polenský. Po přečtení posudku oponenta před komisí následují otázky. Jejich odpovídání slouží jako prověření tvůrčích postupů studentky a vede k jejich obhájení. S prof. Labíkem reflektuje studentka vývoj tématu z natočeného materiálu v průběhu času.
Předseda komise SZZ končí obhajobu.