- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Technologie a stylizace loutkové animace v animovaném filmu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Technology and Stylization of Puppet Animation in Animated Film
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Running Time 20 Mins., Production.
Název dle studenta
Technologie a stylizace loutkové animace v animovaném filmu
Název dle studenta v angličtině
Technology and Stylization of Puppet Animation in Animated Film
Tématem bakalářské práce je loutková animace v animovaném filmu. Práce zkoumá historii animace, předchůdce loutkové animace, filmové loutky, technologii loutkové animace a problematiku produkce animovaného loutkového filmu. Důraz je kladen hlavně na srovnání produkce celovečerního hraného filmu s produkcí animovaného loutkového filmu. Analýza probíhá formou komparace a historického a technického exkurzu. V závěrečné části práce je vypracována případová studie, na které je teorie uplatněna.
Anotace v angličtině
Theme of the bachelor thesis is puppet animation in animated film. Thesis is researching a history of animmation, ancestors of puppet animation, film puppets, puppet animation technology and animated puppet film production. The main focus is on comparing the pro-duction of a feature film with the production of an animated puppet film. The research ta-kes the form of a comparison and historical and technical excurs. In the final part of the thesis, there is a case study on which the theory is applied.
Klíčová slova
Loutka, loutkový film, animovaný film, animace, produkce
Klíčová slova v angličtině
Marionette, puppet film, animated film, animation, production
Rozsah průvodní práce
43 s. (48 726 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je loutková animace v animovaném filmu. Práce zkoumá historii animace, předchůdce loutkové animace, filmové loutky, technologii loutkové animace a problematiku produkce animovaného loutkového filmu. Důraz je kladen hlavně na srovnání produkce celovečerního hraného filmu s produkcí animovaného loutkového filmu. Analýza probíhá formou komparace a historického a technického exkurzu. V závěrečné části práce je vypracována případová studie, na které je teorie uplatněna.
Anotace v angličtině
Theme of the bachelor thesis is puppet animation in animated film. Thesis is researching a history of animmation, ancestors of puppet animation, film puppets, puppet animation technology and animated puppet film production. The main focus is on comparing the pro-duction of a feature film with the production of an animated puppet film. The research ta-kes the form of a comparison and historical and technical excurs. In the final part of the thesis, there is a case study on which the theory is applied.
Klíčová slova
Loutka, loutkový film, animovaný film, animace, produkce
Klíčová slova v angličtině
Marionette, puppet film, animated film, animation, production
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. Konrad Paul Liessmann: Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vzdělání
2. Jiří Kubíček: Úvod do estetiky animace
3. Jurij Borisovič Norštejn: Sníh na trávě
4. Animovaný film: úvod do scenáristiky animovaného filmu : minimum z historie české animace: Edgar Dutka
Seznam doporučené literatury
1. Konrad Paul Liessmann: Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vzdělání
2. Jiří Kubíček: Úvod do estetiky animace
3. Jurij Borisovič Norštejn: Sníh na trávě
4. Animovaný film: úvod do scenáristiky animovaného filmu : minimum z historie české animace: Edgar Dutka
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Začátek v 15:13. Člen komise Viktor Mayer vysvětlil studentce průběh obhajoby a zeptal se jí, zda je obeznámen s posudky svých prací - studentka ústně potvrzuje souhlas a uvádí, že není potřeba posudky číst. Nově přítomna doc. Jana Janíková ArtD.
Teoretická část:
Studentka představuje svou práci a věnuje se jejímu obsahu a cílům. Viktor Mayer pokládá studentce sérii otázek, na loutkový animovaný film. Studentka je rozvádí a na některé otázky uspokojivě odpovídá. Komise upozorňuje, že název práce nekoresponduje s jejím obsahem. Studentka se snaží proti-argumentovat, ale přiznává, že název práce může být zavádějící.
Viktor Mayer dále pokládá několik otázek od oponenta práce na které studentka uspokojivě odpovídá.
Praktická část:
Studentka krátce představila svou práci. Vedoucí práce Viktor Mayer oceňuje, že studentka i přes fakt, že nastoupila do poloviny výroby obou projektů, práci zvládla. Předsedkyně komise Doc. Jana Janíková pokládá otázku, na problémy při realizaci. Oponent a vedoucí poznamenává, že se jedna o jednu z doplňujících otázek - především je poukazováno na problematiku s ostřením. Na následné otázky řádně odpovídá.
Po souhlasu celé komise i studentky je obhajoba ukončena v 15:40.