Tato bakalářská práce se zabývá agresivitou v pohádkách a jejím vlivem na dítě
předškolního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá dítětem v období předškolního věku, rodinou v životě předškolního dítěte,
pohádkami, agresí a agresivitou. Empirická část se věnuje analýzou výsledků
kvantitativního výzkumu, které bylo provedeno pomocí dotazníkového šetření ve třech mateřských školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with aggression in fairy tales and its influence on preschool child. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part deals with a child in preschool age, family in preschool life, fairy tales, aggression and aggressiveness. The empirical part is devoted to the analysis of the results of quantitative research, which was carried out by using a questionnaire survey in three kindergartens.
Klíčová slova
předškolní věk, pohádky, agrese, agresivita, rodina
Klíčová slova v angličtině
preschool age, fairy tales, aggression, aggressiveness, family
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá agresivitou v pohádkách a jejím vlivem na dítě
předškolního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá dítětem v období předškolního věku, rodinou v životě předškolního dítěte,
pohádkami, agresí a agresivitou. Empirická část se věnuje analýzou výsledků
kvantitativního výzkumu, které bylo provedeno pomocí dotazníkového šetření ve třech mateřských školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with aggression in fairy tales and its influence on preschool child. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part deals with a child in preschool age, family in preschool life, fairy tales, aggression and aggressiveness. The empirical part is devoted to the analysis of the results of quantitative research, which was carried out by using a questionnaire survey in three kindergartens.
Klíčová slova
předškolní věk, pohádky, agrese, agresivita, rodina
Klíčová slova v angličtině
preschool age, fairy tales, aggression, aggressiveness, family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výskytu agrese u dětí, druhů agrese a vlivu pohádek na děti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výskytu agrese u dětí, druhů agrese a vlivu pohádek na děti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CERNOUSEK, Michal. Deti a svet pohadek. Praha: Albatros, 1990. ISBN 80-00-00060-1.
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.
SUCHÝ, Adam. Mediální zlo - mýty a realita: souvislost mezi sledováním televize a agresivitou u dětí. V Praze: Triton, 2007. Psyché (Triton). ISBN 978-80-725-4926-9.
ČEŇKOVÁ, Jana. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-095-x.
Seznam doporučené literatury
CERNOUSEK, Michal. Deti a svet pohadek. Praha: Albatros, 1990. ISBN 80-00-00060-1.
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.
SUCHÝ, Adam. Mediální zlo - mýty a realita: souvislost mezi sledováním televize a agresivitou u dětí. V Praze: Triton, 2007. Psyché (Triton). ISBN 978-80-725-4926-9.
ČEŇKOVÁ, Jana. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-095-x.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a metodologická východiska bakalářské práce. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu a odpověděla na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse.