Bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami seniorů v Hodoníně. V teoretické části jsou na začátek vymezeny pojmy stárnutí a stáří, s tím související periodizace stáří a změny provázející stáří. Dále je uvedeno jak se na stáří připravit a jaké potřeby senioři mají. Na závěr první kapitoly je vymezení pojmu senior. V další řadě je pozornost věnována vy-mezení volného času jako takového a trávení volného času seniorů. Současně uvedení urči-tých možností trávení volného času seniorů. Poslední kapitola této části se zaměřuje na trá-vení volného času seniorů v Hodoníně, tedy uvedení míst, které zde mohou senioři navští-vit. Cílem empirické části je zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas senioři v Hodoníně. Potřebná data jsou zjišťována pomocí kvantitativně orientovaného výzkumu s využitím metody dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with leisure activities of seniors in Hodonín. In the theoretical part, the concepts of aging and old age, related periodization of old age and changes ac-companying old age are defined at the beginning. Furthermore, it describes how to prepare for old age and seniors needings. At the end of the first chapter there is a definition of the term senior. In the next chapter, is paid attention to free time setting of seniors and their free time spend and describe certain free time opportunities for seniors at the same time. The last chapter is focused on free time spend options of seniors in Hodonín. The purpose of empirical part is to find out how seniors spend their free time in Hodonín. Necessary data are collected by quantitative research using a questionnaire method.
Klíčová slova
stárnutí, stáří, senioři, volný čas, volnočasové aktivity, trávení času seniorů
Klíčová slova v angličtině
aging, old age, seniors, leisure time, leisure activities, spending seniors' time
Rozsah průvodní práce
61 s. (68 620 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami seniorů v Hodoníně. V teoretické části jsou na začátek vymezeny pojmy stárnutí a stáří, s tím související periodizace stáří a změny provázející stáří. Dále je uvedeno jak se na stáří připravit a jaké potřeby senioři mají. Na závěr první kapitoly je vymezení pojmu senior. V další řadě je pozornost věnována vy-mezení volného času jako takového a trávení volného času seniorů. Současně uvedení urči-tých možností trávení volného času seniorů. Poslední kapitola této části se zaměřuje na trá-vení volného času seniorů v Hodoníně, tedy uvedení míst, které zde mohou senioři navští-vit. Cílem empirické části je zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas senioři v Hodoníně. Potřebná data jsou zjišťována pomocí kvantitativně orientovaného výzkumu s využitím metody dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with leisure activities of seniors in Hodonín. In the theoretical part, the concepts of aging and old age, related periodization of old age and changes ac-companying old age are defined at the beginning. Furthermore, it describes how to prepare for old age and seniors needings. At the end of the first chapter there is a definition of the term senior. In the next chapter, is paid attention to free time setting of seniors and their free time spend and describe certain free time opportunities for seniors at the same time. The last chapter is focused on free time spend options of seniors in Hodonín. The purpose of empirical part is to find out how seniors spend their free time in Hodonín. Necessary data are collected by quantitative research using a questionnaire method.
Klíčová slova
stárnutí, stáří, senioři, volný čas, volnočasové aktivity, trávení času seniorů
Klíčová slova v angličtině
aging, old age, seniors, leisure time, leisure activities, spending seniors' time
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a charakteristiky seniorského věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a charakteristiky seniorského věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOLCZEROVÁ, Vladimíra a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ. Volnočasové aktivity pro seniory. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4697-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 8024713691.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5535-9.
PŘIBYL, Hugo. Lidské potřeby ve stáří. Praha: Maxdorf, [2015]. Jessenius. ISBN 978-80-7345-437-1.
SUCHÁ, Jitka, Iva JINDROVÁ a Běla HÁTLOVÁ. Hry a činnosti pro aktivní seniory. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0335-3.
Seznam doporučené literatury
HOLCZEROVÁ, Vladimíra a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ. Volnočasové aktivity pro seniory. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4697-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 8024713691.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5535-9.
PŘIBYL, Hugo. Lidské potřeby ve stáří. Praha: Maxdorf, [2015]. Jessenius. ISBN 978-80-7345-437-1.
SUCHÁ, Jitka, Iva JINDROVÁ a Běla HÁTLOVÁ. Hry a činnosti pro aktivní seniory. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0335-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se krátce věnovala teoretickým a metodologickým východiskům, podrobněji prezentovala výsledky svého výzkumu. Zjištění vysvětlovala pomocí grafů. V závěru shrnula pozitivní výsledky výzkumu. Odpověděla na vybrané otázky vedoucího a opononeta. Studentka akceptovala limity svého výzkumu, především vzhledem k některým položkám dotazníku.