Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mládeže a platformou YouTube. Je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje mládež z pohledu vývojové psychologie, také popisuje socializaci a její základní části a nakonec samotné YouTube, které se za poslední dobu stalo opravdu populární. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření, které bylo provedeno metodou dotazníku. Šetření zjišťovalo frekvenci sledovanosti YouTube mládeží, natáčení videí na YouTube mládeží, také jakého YouTubera mládež považuje za svého oblíbence a v neposlední řadě v jakých konkrétních oblastech je YouTuber inspiruje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of youth and the YouTube platform. It is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part explains youth from the perspec-tive of developmental psychology, also describes socialization and its basic division. Final-ly, the theoretical part will define the phenomenon, which has recently become vastly popular - YouTube itself. The practical part is based on a research, the data were acquired by a questionnaire designed by the author of this thesis. The survey explores the rate at which the youth watches YouTube, the frequency of posting YouTube video footages, and what YouTuber youth consider to be their favourite channel or influencer. Last but not least, this survey focused on the question concerning the areas in which today's Youtubers inspire young people the most.
Klíčová slova
YouTube, YouTuber, mládež, socializace, fenomén
Klíčová slova v angličtině
YouTube, YouTuber, youths, socialization, trend
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mládeže a platformou YouTube. Je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje mládež z pohledu vývojové psychologie, také popisuje socializaci a její základní části a nakonec samotné YouTube, které se za poslední dobu stalo opravdu populární. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření, které bylo provedeno metodou dotazníku. Šetření zjišťovalo frekvenci sledovanosti YouTube mládeží, natáčení videí na YouTube mládeží, také jakého YouTubera mládež považuje za svého oblíbence a v neposlední řadě v jakých konkrétních oblastech je YouTuber inspiruje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of youth and the YouTube platform. It is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part explains youth from the perspec-tive of developmental psychology, also describes socialization and its basic division. Final-ly, the theoretical part will define the phenomenon, which has recently become vastly popular - YouTube itself. The practical part is based on a research, the data were acquired by a questionnaire designed by the author of this thesis. The survey explores the rate at which the youth watches YouTube, the frequency of posting YouTube video footages, and what YouTuber youth consider to be their favourite channel or influencer. Last but not least, this survey focused on the question concerning the areas in which today's Youtubers inspire young people the most.
Klíčová slova
YouTube, YouTuber, mládež, socializace, fenomén
Klíčová slova v angličtině
YouTube, YouTuber, youths, socialization, trend
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti medií, YouTube a volného času mládeže.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti medií, YouTube a volného času mládeže.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě. Přeložil Milada MCGRATHOVÁ. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1342-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0.
POSPÍŠILOVÁ, Helena, ed. Mládež, hodnoty a volný čas. Olomouc: Hanex, 2010. ISBN 978-80-7409-036-3.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
Seznam doporučené literatury
GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě. Přeložil Milada MCGRATHOVÁ. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1342-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0.
POSPÍŠILOVÁ, Helena, ed. Mládež, hodnoty a volný čas. Olomouc: Hanex, 2010. ISBN 978-80-7409-036-3.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně popsala teoretická východiska a dále se zaměřila na popis praktické části práce. Studentka dále uvedla výzkumné otázky, výzkumné cíle, metody sběru dat a dále se zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka zodpověděla otázky k obhajobě z posudků a reagovala na otázky členů komise (rozdíly v pohlaví ve výsledcích).