Tato práce se zabývá vztahem studentů vysokých škol k používání moderních technologií a vlivem těchto technologií na tyto studenty. Práce jako taková se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vymezeny základní teoretické poznatky vztahující se k moderním technologiím, i studentům samotným. Praktická část obsahuje vyhodnocení anonymního dotazníkového šetření, které bylo mezi studenty provedeno a zjišťuje jejich vztah k moderním technologiím a sociálním sítím.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the relationship of university students towards the usage of modern technologies and the influence of these technologies on students. The thesis itself is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, basic theoretical findings concerning modern technologies, as well as students themselves, are laid out. The practical part contains an evaluation of an anonymous questionnaire, which has been carried out among students and that ascertains their relationship with modern technologies and social networks.
Klíčová slova
Moderní technologie, sociální sítě, student, vysoká škola, netolismus, sociální pedagogika, internet
Klíčová slova v angličtině
Modern technologies, social networks, student, university, netolism, social pedagogy, internet
Rozsah průvodní práce
76 s. (97 489 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá vztahem studentů vysokých škol k používání moderních technologií a vlivem těchto technologií na tyto studenty. Práce jako taková se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vymezeny základní teoretické poznatky vztahující se k moderním technologiím, i studentům samotným. Praktická část obsahuje vyhodnocení anonymního dotazníkového šetření, které bylo mezi studenty provedeno a zjišťuje jejich vztah k moderním technologiím a sociálním sítím.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the relationship of university students towards the usage of modern technologies and the influence of these technologies on students. The thesis itself is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, basic theoretical findings concerning modern technologies, as well as students themselves, are laid out. The practical part contains an evaluation of an anonymous questionnaire, which has been carried out among students and that ascertains their relationship with modern technologies and social networks.
Klíčová slova
Moderní technologie, sociální sítě, student, vysoká škola, netolismus, sociální pedagogika, internet
Klíčová slova v angličtině
Modern technologies, social networks, student, university, netolism, social pedagogy, internet
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti komunikace v online prostředí, závislosti na internetu a kyberšikany.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti komunikace v online prostředí, závislosti na internetu a kyberšikany.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
KULHÁNKOVÁ, Hana a Jakub ČAMEK. Fenomén facebook. Kladno: BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
SPITZER, Manfred. Kybernemoc!: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. 1. vyd. Brno: Host - vydavatelství, s.r.o., 2016. ISBN 978-80-7491-792-9.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
KULHÁNKOVÁ, Hana a Jakub ČAMEK. Fenomén facebook. Kladno: BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
SPITZER, Manfred. Kybernemoc!: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. 1. vyd. Brno: Host - vydavatelství, s.r.o., 2016. ISBN 978-80-7491-792-9.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce prezentovala teoretická a metodologická východiska práce. Členka komise se doptávala, jak byl dotazník distribuován. Studentka uvedla, že technikou sněhové koule a umístěním dotazníku na webové rozhraní. Podrobněji hovořila o významných zjištěních, v závěru vyslovila limity své práce (především co se týče počtu respondentů). Členka komise se doptávala, které konkrétní sociální sítě studenti preferují.