Bakalářská práce se věnuje poruchám příjmu potravy pohledem žáků 2. stupně základních škol. Teoretická část popisuje, co jsou to poruchy příjmu potravy a které poruchy se sem řadí. Dále se zabývá rizikovými faktory, důsledky, prevencí a léčbou poruch příjmu potra-vy. V neposlední řadě se snaží popsat, jaká je osobnost žáka 2. stupně základních škol.
Praktická část bakalářské práce je zaměřena na kvantitativní výzkum, který byl realizován prostřednictvím dotazníků a na interpretaci výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with eating disorders with the view of pupils of the 2nd grade of elementary schools.It also deals with risk factors, consequences, prevention and treatment of eating disorders. Last but not least, it tries to describe what the personality of the pupil of the 2nd grade of elementary schools is.
The practical part of the bachelor thesis is focused on quantitative research, which was realized through questionnaires and interpretation of the research.
Klíčová slova
poruchy příjmu potravy, mentální anorexie, mentální bulimie, dospívání, žák druhého stupně základní školy
Klíčová slova v angličtině
Eating Disorders, anorexia nervosa, bulimia nervosa, adolescence, pupil of the second grade of elementary school
Rozsah průvodní práce
58 s.(75 959 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje poruchám příjmu potravy pohledem žáků 2. stupně základních škol. Teoretická část popisuje, co jsou to poruchy příjmu potravy a které poruchy se sem řadí. Dále se zabývá rizikovými faktory, důsledky, prevencí a léčbou poruch příjmu potra-vy. V neposlední řadě se snaží popsat, jaká je osobnost žáka 2. stupně základních škol.
Praktická část bakalářské práce je zaměřena na kvantitativní výzkum, který byl realizován prostřednictvím dotazníků a na interpretaci výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with eating disorders with the view of pupils of the 2nd grade of elementary schools.It also deals with risk factors, consequences, prevention and treatment of eating disorders. Last but not least, it tries to describe what the personality of the pupil of the 2nd grade of elementary schools is.
The practical part of the bachelor thesis is focused on quantitative research, which was realized through questionnaires and interpretation of the research.
Klíčová slova
poruchy příjmu potravy, mentální anorexie, mentální bulimie, dospívání, žák druhého stupně základní školy
Klíčová slova v angličtině
Eating Disorders, anorexia nervosa, bulimia nervosa, adolescence, pupil of the second grade of elementary school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti charakteristiky osobnosti žáka druhého stupně základní školy, mentální anorexie a mentální bulimie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti charakteristiky osobnosti žáka druhého stupně základní školy, mentální anorexie a mentální bulimie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KRCH, František David. Bulimie: jak bojovat s přejídáním. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2130-9.
KRCH, František David. Mentální anorexie. 2., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-807-4.
MARÁDOVÁ, Eva. Poruchy příjmu potravy. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. ISBN 978-80-86991-09-2.
NOVÁK, Michal. Společnost, kultura a poruchy příjmu potravy. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2010. ISBN 978-80-7204-657-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KRCH, František David. Bulimie: jak bojovat s přejídáním. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2130-9.
KRCH, František David. Mentální anorexie. 2., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-807-4.
MARÁDOVÁ, Eva. Poruchy příjmu potravy. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. ISBN 978-80-86991-09-2.
NOVÁK, Michal. Společnost, kultura a poruchy příjmu potravy. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2010. ISBN 978-80-7204-657-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka bodově prezentovala teoretická a metodologická východiska práce. Podrobněji odpověděla na výzkumné otázky. Studentka významná zjištění vhodně komentovala pomocí grafů. Pokusila se navrhnout základní doporučení do sociálně-pedagogické praxe. Vhodně odpověděla na vybranou otázku oponentka práce. Komise diskutovala o aktuálnosti problému.