Bakalářská práce se zaměřuje na názory žáků středních škol orientované na aktivní trávení volného času formou sportu. Cílem práce je zjistit, jaké názory mají žáci v období adolescence na aktivní trávení volného času formou sportu, jak žáky podporuje školní a rodinné prostředí či vrstevníci, jaké postoje zaujímají žáci ke sportovní aktivitě a zda mají možnosti sportu v místě bydliště. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol pojednávajících o využití volného času, vlivu rodiny, vnitřní motivaci, vývojovém období adolescence a sportu. Praktická část se věnuje samotnému výzkumnému šetření aplikovanému dotazníkovou formou, která interpretuje data a rozděluje získané informace od respondentů do grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis focuses on the opinions of high school pupils oriented on active leisure time in the form of sports. The aim of the thesis is to find out what opinions pupils have during the period of adolescence on active spending of leisure time in the form of sports. How pupils support the school and family environment or peers. What attitudes pupils take to sporting activity. Whether they have the possibility of sport aktivity in the village or town. The theoretical part is divided into three chapters and deals with free time, family, motivation, developmental period of adolescence and sport. The practical part is devoted to the research survey applied by the questionnaire where results are interpreted. The information obtained is distributed from the respondents to graphs and tables.
Klíčová slova
Volný čas, rodina, motivace, adolescence, žáci, sport, životní styl, prostředí, mladiství, společnost
Klíčová slova v angličtině
Free time, family, motivation, adolescence, pupils, sport, life style, environment, adolescent, society
Rozsah průvodní práce
70 s. (17 484 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na názory žáků středních škol orientované na aktivní trávení volného času formou sportu. Cílem práce je zjistit, jaké názory mají žáci v období adolescence na aktivní trávení volného času formou sportu, jak žáky podporuje školní a rodinné prostředí či vrstevníci, jaké postoje zaujímají žáci ke sportovní aktivitě a zda mají možnosti sportu v místě bydliště. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol pojednávajících o využití volného času, vlivu rodiny, vnitřní motivaci, vývojovém období adolescence a sportu. Praktická část se věnuje samotnému výzkumnému šetření aplikovanému dotazníkovou formou, která interpretuje data a rozděluje získané informace od respondentů do grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis focuses on the opinions of high school pupils oriented on active leisure time in the form of sports. The aim of the thesis is to find out what opinions pupils have during the period of adolescence on active spending of leisure time in the form of sports. How pupils support the school and family environment or peers. What attitudes pupils take to sporting activity. Whether they have the possibility of sport aktivity in the village or town. The theoretical part is divided into three chapters and deals with free time, family, motivation, developmental period of adolescence and sport. The practical part is devoted to the research survey applied by the questionnaire where results are interpreted. The information obtained is distributed from the respondents to graphs and tables.
Klíčová slova
Volný čas, rodina, motivace, adolescence, žáci, sport, životní styl, prostředí, mladiství, společnost
Klíčová slova v angličtině
Free time, family, motivation, adolescence, pupils, sport, life style, environment, adolescent, society
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojového období adolescence, pedagogiky volného času a teorie sportu.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojového období adolescence, pedagogiky volného času a teorie sportu.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
SEKOT, Aleš. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003. ISBN 8073150476.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
SLEPIČKA, Pavel, Václav HOŠEK a Běla HÁTLOVÁ. Psychologie sportu. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
SEKOT, Aleš. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003. ISBN 8073150476.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
SLEPIČKA, Pavel, Václav HOŠEK a Běla HÁTLOVÁ. Psychologie sportu. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce prezentovala teoretická a metodologická východiska práce. Podrobnějí popisovala výzkumný soubor a následně přesvědčivě představila významná zjištění výzkumu. Výsledky vhodně interpretovala a uvedla jednoznačná doporučení do sociálně-pedagogické praxe.