- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Scenáristické postupy a režijní práce ve filmu Mandarinky a jejich vliv na mou tvorbu
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretial Part:
Screenwriting and Directing Principles in Tangerines Movie and its Influence on my Works.
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Running Time 10 Minutes, Directing.
Název dle studenta
Scenáristické postupy a režijní práce ve filmu Mandarinky, jejich vliv na mou tvorbu.
Název dle studenta v angličtině
Screenwriting and Directing Principles in Tangerines Movie, its Influence on my Works.
Bakalářská práce se podrobně věnuje analýze filmu Mandarinky. Zaměřuje se především na formu vyprávění, ale i na stylistickou stránku filmu. Práce využívá názorné časové osy a snímky z filmu. Druhá část práce se zabývá inspirací a průnikem teoretických poznatků do autorova scénáře absolventského filmu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals in detail with the analysis of the movie Tangerines. It focuses primarily on narrative form, but also on the stylistic aspect of the movie. The paper uses graphic timeline and snapshots from the film. The second part of this thesis deals with in-spiration and penetration of theoretical knowledge into the author's screenplay of the grad-uate film.
Klíčová slova
Film, kauzální výzkum, průnik teorie s praxí, film Mandarinky, inspirace, analýza, syžet, fabule, trojaktová struktura, vývojový oblouk, poselství filmu
Klíčová slova v angličtině
Film, causal research, intersection of theory and practice, Tangerines movie, inspiration, analysis, plot, story, three act structure, development arc, film message
Rozsah průvodní práce
28 s. (47 500 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se podrobně věnuje analýze filmu Mandarinky. Zaměřuje se především na formu vyprávění, ale i na stylistickou stránku filmu. Práce využívá názorné časové osy a snímky z filmu. Druhá část práce se zabývá inspirací a průnikem teoretických poznatků do autorova scénáře absolventského filmu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals in detail with the analysis of the movie Tangerines. It focuses primarily on narrative form, but also on the stylistic aspect of the movie. The paper uses graphic timeline and snapshots from the film. The second part of this thesis deals with in-spiration and penetration of theoretical knowledge into the author's screenplay of the grad-uate film.
Klíčová slova
Film, kauzální výzkum, průnik teorie s praxí, film Mandarinky, inspirace, analýza, syžet, fabule, trojaktová struktura, vývojový oblouk, poselství filmu
Klíčová slova v angličtině
Film, causal research, intersection of theory and practice, Tangerines movie, inspiration, analysis, plot, story, three act structure, development arc, film message
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazovych příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou byt v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Vystupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upravenym bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorskym počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí byt řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěny a podepsany formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevny prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesny název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazovych příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou byt v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Vystupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upravenym bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorskym počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí byt řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěny a podepsany formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevny prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesny název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1) Jak napsat dobrý scénář: Základy scenáristiky, Field Syd: Rybka Publishers 2007. ISBN 978-80-87067-65-91.
2) Scénář pro 21. století, Linda Aronsonová: Akademie múzických umění 2014. ISBN 978-80-7331-314-2
3) Rozbor filmu, Radomír D. Kokeš: Masarykova univerzita Brno 2015. ISBN 978-80-210-7756-0
4) Základy střihové skladby, Josef Valušiak: Akademie múzických umění 2012. ISBN 978-80-7331-230-5
Seznam doporučené literatury
1) Jak napsat dobrý scénář: Základy scenáristiky, Field Syd: Rybka Publishers 2007. ISBN 978-80-87067-65-91.
2) Scénář pro 21. století, Linda Aronsonová: Akademie múzických umění 2014. ISBN 978-80-7331-314-2
3) Rozbor filmu, Radomír D. Kokeš: Masarykova univerzita Brno 2015. ISBN 978-80-210-7756-0
4) Základy střihové skladby, Josef Valušiak: Akademie múzických umění 2012. ISBN 978-80-7331-230-5
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ Doc. Janíková zahajuje obhajobu bakalářské práce studenta. Student rekapituluje svoje postupy v teoretické bakalářské práci, seznamuje komisi s metodami a metodologií v práci využitých. Předsedkyně Doc. Janíková přistupuje ke čtení posudků; nejprve čte svůj posudek, coby vedoucí práce a následuje posudek oponenta práce Martina Veliče. Oba shodně navrhují hodnocení: C. Největší výhrady jsou k závěrům práce, které souhlasně shledávají nedostatečnými k vytyčeným cílům práce. Student obhajuje analytickou část teoretické bakalářské práce (analýza filmu Mandarinky) z hlediska nejen scenáristických, ale i režijních postupů.
Předsedkyně komise Doc. Janíková přechází k praktické části bakalářské práce - souboru děl. Student zmiňuje nerealizaci bakalářského filmu z produkčních důvodů a následnou nutnost předložit k SZZ soubor děl. Na vývzu předsedkyně komise se přistupuje ke čtení posudků vedoucího praktické části Jakuba Šmída a oponentského posudku Martina Veliče. Vedoucí navrhuje hodnocení D. Oponent navrhuje hodnocení C. Student odpovídá na otázky z posudků.
Diskuse se dále týká "nadčasovosti" tvorby a umělce, umělce coby tvůrce doby (netřeba jít "vždy s dobou"), otázka "vyhovování zadání" a vyhovování očekávání (ve vztahu ke komerčním zakázkám).