Práce se zabývá vztahem velké mezinárodní oděvní značky a teenagerů. Klade si za cíl analyzovat vzájemný vztah, tedy jakým způsobem Nike komunikuje s teenagery, a jak teenageři nahlížejí na značku. Klíčovým materiálem pro práci je dotazník, který se zabývá mj. popularitou, povědomím a pozicí Nike vůči konkurenci z pohledu teenagerů. Důraz je kladen také na popis propagace, kterou Nike k oslovení tohoto tržního segmentu vyzužívá.
Anotace v angličtině
My bachelor work, the title of which is ''Analysis of relationship: teenager and clothing brand - Nike, is aimed at mutual relationship between certain clothing brand and its target audience. The objective is to clarify promotion channels Nike uses for communication with one of its market segment (teens), explain the style of this communication and set brand’s positioning. I want to describe teenager’s up-to-date views and options on what is Nike’s (and similar brands like Adidas, Puma and Reebok) position when compare to modern snowboard and skateboard brands (Burton, Meat Fly, Quiksilver, Vans) - whether it is considered too much commercial and snobbish, or - on the other hand - it’s a adorable brand. Further, I want to reveal what is teenager’s attitude to famous clothing brands and what’s the attitude to their contemporaries who wear this type of clothes
Klíčová slova
oděvní značka, Nike, teenageři, propagace
Klíčová slova v angličtině
clothing brand, Nike, teenagers, promotion
Rozsah průvodní práce
58 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vztahem velké mezinárodní oděvní značky a teenagerů. Klade si za cíl analyzovat vzájemný vztah, tedy jakým způsobem Nike komunikuje s teenagery, a jak teenageři nahlížejí na značku. Klíčovým materiálem pro práci je dotazník, který se zabývá mj. popularitou, povědomím a pozicí Nike vůči konkurenci z pohledu teenagerů. Důraz je kladen také na popis propagace, kterou Nike k oslovení tohoto tržního segmentu vyzužívá.
Anotace v angličtině
My bachelor work, the title of which is ''Analysis of relationship: teenager and clothing brand - Nike, is aimed at mutual relationship between certain clothing brand and its target audience. The objective is to clarify promotion channels Nike uses for communication with one of its market segment (teens), explain the style of this communication and set brand’s positioning. I want to describe teenager’s up-to-date views and options on what is Nike’s (and similar brands like Adidas, Puma and Reebok) position when compare to modern snowboard and skateboard brands (Burton, Meat Fly, Quiksilver, Vans) - whether it is considered too much commercial and snobbish, or - on the other hand - it’s a adorable brand. Further, I want to reveal what is teenager’s attitude to famous clothing brands and what’s the attitude to their contemporaries who wear this type of clothes
Klíčová slova
oděvní značka, Nike, teenageři, propagace
Klíčová slova v angličtině
clothing brand, Nike, teenagers, promotion
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingových komunikací s důrazem na reklamu, značku, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, definujte cílovou skupinu. V teoretické části práce se pokuste postihnout i nazírání na odívání a módu ve vztahu k cílové skupině. Charakterizujte značku Nike.
2. Formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu vztahu dospívající mládeže ke značce v oblasti odívání.
3. Zpracujte analýzu, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Zhodnoťte přínos práce pro teorii i praxi marketingových komunikací, s důrazem na značku a cílovou skupinu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingových komunikací s důrazem na reklamu, značku, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, definujte cílovou skupinu. V teoretické části práce se pokuste postihnout i nazírání na odívání a módu ve vztahu k cílové skupině. Charakterizujte značku Nike.
2. Formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu vztahu dospívající mládeže ke značce v oblasti odívání.
3. Zpracujte analýzu, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Zhodnoťte přínos práce pro teorii i praxi marketingových komunikací, s důrazem na značku a cílovou skupinu.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Schmetterer, B. Skok do budoucnosti. Vydání první. Praha, Management Press 2004. ISBN 80-7261-108-9
Steel, J. Reklama, průzkum příprava a plánování. Brno, Computer Press 2003. ISBN 80-251-0065-0
Zyman, S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Vydání první. Praha, Management Press 2004. ISBN 80-7261-107-0
Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. Grada Publishing, Praha 2000
De Pelsmacker, P., Geuens, M., Van den Berg, J. Marketingová komunikace, Grada Publishing, Praha 2003
Foret, Miroslav, Stávková, Jana. Marketingový výzkum - Jak poznávat své zákazníky. Grada Publishing, Praha 2003
Máchalová, Jana. Módou posedlí, Moravia press, Břeclav 2002
Máchalová, Jana. Móda 20. století, edice odívání, nakl. Lidové noviny, Praha 2003
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Schmetterer, B. Skok do budoucnosti. Vydání první. Praha, Management Press 2004. ISBN 80-7261-108-9
Steel, J. Reklama, průzkum příprava a plánování. Brno, Computer Press 2003. ISBN 80-251-0065-0
Zyman, S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Vydání první. Praha, Management Press 2004. ISBN 80-7261-107-0
Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. Grada Publishing, Praha 2000
De Pelsmacker, P., Geuens, M., Van den Berg, J. Marketingová komunikace, Grada Publishing, Praha 2003
Foret, Miroslav, Stávková, Jana. Marketingový výzkum - Jak poznávat své zákazníky. Grada Publishing, Praha 2003
Máchalová, Jana. Módou posedlí, Moravia press, Břeclav 2002
Máchalová, Jana. Móda 20. století, edice odívání, nakl. Lidové noviny, Praha 2003