Cílem mé bakalářské práce je důkladně se zaměřit na proces vytváření vizuálních stylů spo- lečností v odvětví designu, polygrafie, distribuce a výroby papíru. Společnosti jsem vybíral z odvětví. Na základě těchto poznatků jsem vytvořil nový vizuální styl pro firmu Papermint ve Zlíně, který odráží současné trendy v grafickém a digitálním designu, ale zároveň, který dokáže konkurovat světovým společnostem v daném odvětví. Mimo jiné jsem tuto vizuální identitu rozšířil do digitálního prostředí za pomocí získaných zkušeností a vědomostí během bakalářského studia oboru digitální design. Teoretická část zaznamenává historii, proces vy- tvoření vizuálního stylu, rozbor značek. Část praktická se zaměřuje již na samotný návrh mnou vytvořené vizuální identity, a to včetně vysvětlení použitých postupů a nástrojů.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to focus on the process of creating visual styles of compa- nies in the field of design, printing, distribution, and production of paper. Based on this knowledge, I created a new visual style for Papermint in Zlín, which reflects current trends in graphics and digital design, but also that can compete with global companies in the in- dustry. Among other things, I have expanded this visual identity into a digital environment using the experience and knowledge gained during my bachelor's degree in digital design. The theoretical part records history, the process of creating a visual style, brand analysis. The practical part focuses on the design of the visual identity created by me, including the explanation of used methods and tools.
Klíčová slova
Logo, Corporate Identity, Vizuální styl, Značka
Klíčová slova v angličtině
Logo, Corporate Identity, Visual Style, Branding
Rozsah průvodní práce
45 s. (39 086 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce je důkladně se zaměřit na proces vytváření vizuálních stylů spo- lečností v odvětví designu, polygrafie, distribuce a výroby papíru. Společnosti jsem vybíral z odvětví. Na základě těchto poznatků jsem vytvořil nový vizuální styl pro firmu Papermint ve Zlíně, který odráží současné trendy v grafickém a digitálním designu, ale zároveň, který dokáže konkurovat světovým společnostem v daném odvětví. Mimo jiné jsem tuto vizuální identitu rozšířil do digitálního prostředí za pomocí získaných zkušeností a vědomostí během bakalářského studia oboru digitální design. Teoretická část zaznamenává historii, proces vy- tvoření vizuálního stylu, rozbor značek. Část praktická se zaměřuje již na samotný návrh mnou vytvořené vizuální identity, a to včetně vysvětlení použitých postupů a nástrojů.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to focus on the process of creating visual styles of compa- nies in the field of design, printing, distribution, and production of paper. Based on this knowledge, I created a new visual style for Papermint in Zlín, which reflects current trends in graphics and digital design, but also that can compete with global companies in the in- dustry. Among other things, I have expanded this visual identity into a digital environment using the experience and knowledge gained during my bachelor's degree in digital design. The theoretical part records history, the process of creating a visual style, brand analysis. The practical part focuses on the design of the visual identity created by me, including the explanation of used methods and tools.
Klíčová slova
Logo, Corporate Identity, Vizuální styl, Značka
Klíčová slova v angličtině
Logo, Corporate Identity, Visual Style, Branding
Zásady pro vypracování
1. Rešerše
2. Seskupování poznatků
3. Vytváření návrhů
4. Výběr a rozpracování nejlepšího návrhu
5. Úprava a dolaďování práce
6. Finalizace
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše
2. Seskupování poznatků
3. Vytváření návrhů
4. Výběr a rozpracování nejlepšího návrhu
5. Úprava a dolaďování práce
6. Finalizace
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: typografie. Brno: Computer Press, 2010, 175 s. Základy designu. ISBN 978-80-251-2967-8.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: tisk a dokončovací práce. Brno: Computer Press, 2011, 176 s. Základy designu. ISBN 978-80-251-2968-5.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: designové myšlení. Brno: Computer Press, 2011, 192 s. Základy designu. ISBN 978-80-251-3245-6.
BLAŽEK, Filip a kol. Praktická typografie. Computer Press Brno 2004, ISBN 978-80-251-1932-7.
DABNER, David. Grafický design v praxi. Bratislava: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
KRUGG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet. Computer Press Brno, 2006. 168 s. ISBN: 80-251-1291-8.
POWELL, Thomas A. Web design Kompletní průvodce. Computer Press Brno, 2004. 820 s. ISBN 80-722-6949-6.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jak břitva. Baroque Partners, 2014. ISBN: 978-80-87923-01-6.
PARKER, C. Roger, Profesionální design v reklamě. SoftPress, Brno 2000 ISBN 8090282407,
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: typografie. Brno: Computer Press, 2010, 175 s. Základy designu. ISBN 978-80-251-2967-8.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: tisk a dokončovací práce. Brno: Computer Press, 2011, 176 s. Základy designu. ISBN 978-80-251-2968-5.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: designové myšlení. Brno: Computer Press, 2011, 192 s. Základy designu. ISBN 978-80-251-3245-6.
BLAŽEK, Filip a kol. Praktická typografie. Computer Press Brno 2004, ISBN 978-80-251-1932-7.
DABNER, David. Grafický design v praxi. Bratislava: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
KRUGG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet. Computer Press Brno, 2006. 168 s. ISBN: 80-251-1291-8.
POWELL, Thomas A. Web design Kompletní průvodce. Computer Press Brno, 2004. 820 s. ISBN 80-722-6949-6.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jak břitva. Baroque Partners, 2014. ISBN: 978-80-87923-01-6.
PARKER, C. Roger, Profesionální design v reklamě. SoftPress, Brno 2000 ISBN 8090282407,
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil vizuální styl své vlastní značky PAPERMINT, svoji činnost zaměřuje na prodej speciálních papírů, zejména pro grafické designéry. Představuje papír jako přírodní produkt, vytvořil logo, struktura listu spojená do kruhu. Na stránkách se pomocí vizitky dá u jednotlivých papírů přehrát video a zjistit gramáž, barvu a cenu vybraného papíru. Jednoduchá typografie má dát vyniknout kvalitním papírům a nezastiňovat je. Pochvala komise za velký objem práce.