Tato diplomová práce se zabývá výchovou v rodině související s prací sociálního pedagoga. Vychází z filosofického, psychologického, antropologického a sociálního přístupu k rodině s odkazem na život Jana Amose Komenského. Zaměřuje se na propojenost člověka s rodinou ve vzájemných vztazích. Hlavním cílem je odhalit vzájemnou propojenost vazeb v rodině
a ve společnosti. Cílem diplomové práce je prokázání provázanosti jedince s rodinou a spo-lečností. Záměrem je podpora rodinných vazeb, které napomáhají k začlenění jedince
do společnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with an upbringing in a family related to the work of a social pe-dagogue. It is based on philosophical, psychological, anthropological and social approach to the family, considering also the life of Jan Amos Comenius. The thesis focuses on mutual relationship between a human beeing and a family. The mail goal is to reveal mutual con-nections in the family and the society. The aim of the thesis is to prove the interconection between a human beeing and his family and also the society. The purpose is to support fa-mily relatioships, which help to integrate an individual into society.
Klíčová slova
Filosofie, rodina, sociální pedagogika, individualismus, společnost.
Klíčová slova v angličtině
Philosophy, family, social pedagogy, individualism, society.
Rozsah průvodní práce
1-96
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá výchovou v rodině související s prací sociálního pedagoga. Vychází z filosofického, psychologického, antropologického a sociálního přístupu k rodině s odkazem na život Jana Amose Komenského. Zaměřuje se na propojenost člověka s rodinou ve vzájemných vztazích. Hlavním cílem je odhalit vzájemnou propojenost vazeb v rodině
a ve společnosti. Cílem diplomové práce je prokázání provázanosti jedince s rodinou a spo-lečností. Záměrem je podpora rodinných vazeb, které napomáhají k začlenění jedince
do společnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with an upbringing in a family related to the work of a social pe-dagogue. It is based on philosophical, psychological, anthropological and social approach to the family, considering also the life of Jan Amos Comenius. The thesis focuses on mutual relationship between a human beeing and a family. The mail goal is to reveal mutual con-nections in the family and the society. The aim of the thesis is to prove the interconection between a human beeing and his family and also the society. The purpose is to support fa-mily relatioships, which help to integrate an individual into society.
Klíčová slova
Filosofie, rodina, sociální pedagogika, individualismus, společnost.
Klíčová slova v angličtině
Philosophy, family, social pedagogy, individualism, society.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti filosofie, etiky a sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti filosofie, etiky a sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FRANKL, Emil Viktor. A přesto říci životu ano. Praha: Karmelitánské nakladatelství, 1996. ISBN 80-7192-095-9.
FROMM, Erich. Anatomie lidské destruktivity. Praha: Aurora, 2007. ISBN 978-80-7299-089-4.
HÁBL, Jan. Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského. Praha: Návrat domů, 2011. ISBN 978-80-7255-260-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOMENSKÝ, Jan Amos. Labyrint světa a ráj srdce. V jazyce 21. století. Chlumec: Poutníkova četba, 1995. ISBN 978-80-904371-3-5.
TAVEL, Peter. Smysl života podle Viktora Emanuela Frankla. Praha: Triton, 2007. ISBN 80-7254-915-4.
Seznam doporučené literatury
FRANKL, Emil Viktor. A přesto říci životu ano. Praha: Karmelitánské nakladatelství, 1996. ISBN 80-7192-095-9.
FROMM, Erich. Anatomie lidské destruktivity. Praha: Aurora, 2007. ISBN 978-80-7299-089-4.
HÁBL, Jan. Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského. Praha: Návrat domů, 2011. ISBN 978-80-7255-260-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOMENSKÝ, Jan Amos. Labyrint světa a ráj srdce. V jazyce 21. století. Chlumec: Poutníkova četba, 1995. ISBN 978-80-904371-3-5.
TAVEL, Peter. Smysl života podle Viktora Emanuela Frankla. Praha: Triton, 2007. ISBN 80-7254-915-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student se pokusil komisi vysvětlit důvody, proč zvolil konkrétní výzkumné otázky. Zkoušející se studentem diskutovala o jejich vhodnosti. Student námitky komise akceptoval. Uznal výtky oponenta i členů komise. Podrobněji se věnoval výsledkům výzkumu. Komise podrobně hovořila o výběru tématu a způsobu, jakým ho student uchopil. Vytkla studentovi velmi široký záběr teoretické části a nevhodně nastavený výzkumný problém. Student výhrady akceptoval. Komise doporučovala, jak by se téma dalo uchopit v jiných rovinách.
Hlasováním komise práce nebyla obhájena - skóre 4:0 (neobhájeno x obhájeno)
Komise doporučila studentovi zvolil pro vypracování závěrečné práce jasné a konkrétní téma.